{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Gaderæs - Nu må der snart ske noget {{forumTopicSubject}}

Nu er Striben-Esbjergs sidste lovlige streetrace arrangement for i år slut, så hvad nu? Striben har overholdt kommunens krav - men stadig er en ny bane i Esbjerg så fjern ude i fremtiden, hvis den overhovedet bliver til noget!

Faldt over denne artikel, hvor streetracerne har fået nok i Esbjerg og mon ikke den ulovlige gaderæs vil komme tilbage til Esbjerg?

Se hele artiklen her: http://bilmesser.dk/nyhed.php?id=334

Syntes satme at det er dårlig stil af kommunen først at love en masse også trække i land igen - de har vel efter uheldet i København set at der skal gøres noget!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaderæs - Nu må der snart ske noget
  • #1   12. aug 2013 Lige pt er det det en miljøsag der trækker ud. Så længe den behandles så er der intet at gøre.
    Det er ikke kommunen der trækker sagen ud.

Hvis klagerne får medhold, så lukker banen for alt motorsport.

• #2   12. aug 2013 Tja, jeg har desværre haft den opfattelse siden starten, at det kun har været for at stoppe streetracet for en tid.. desværre

• #3   12. aug 2013 Følger lige med, tror bare der stadig bliver kørt race ligesom i Aalborg og andre steder. Det skal vel ikke ændre noget om striben Esbjerg stopper for i år. Der er Race hver fredag i de fleste steder. Her i Aalborg mødes vi ved Bilka/Føtex og så køre vi i en lang stribe. Men det er som om mange ikke rigtigt gider og køre race men bare kommer og ser på, der må gerne ske noget mere og folk skal da ikke holde sig tilbage.

• #5   12. aug 2013 der forskel på at drifte og stikke af end bare at køre ligeud vil jeg lige sige. men ja men syns også nogen folk de ber selv om det for det første de støtter selv op om det, de går ind på kørebanen så der lidt plads hvilket øger risikoen for uheld, så brokker de sig når der sker noget. bare min mening!

• #6   12. aug 2013 til jeres info vil der d. snart (ingen dato herinde) kl 21 være gaderæs på havnen i ejsberg som i gamle dage så nej de gider ikke finde sig i det mere... dog skal siges at striben esbjergs crew tager meget afstand fra dette og har ikke noget med det at gøre smiley blot til info til jer alle smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #7   12. aug 2013 Hvorfor er det folk føler behov for at ødelægge det de kæmper for i Esbjerg ved at begynde og køre på havnen dernede igen ?

Der er mange andre alternativer, så hvorfor ikke lade dem kæmpe kampen færdig til de mener den er afgjort ?

• #8   12. aug 2013 Fordi dem der vil starte det ulovlige op igen, ikke har ret mange brikker at rykke rundt med.
    Det er netop de typer der kræver og kræver, men ikke vil yde noget som helst selv.
    Åbner banen, og der tages entre, så brokker de sig også, og begynder på det ulovlige igen pga spændingen.

• #9   12. aug 2013 Har lige kontaktet formanden fra striben Esbjerg så mon ikke han kommer ind i tråden med et fornuftigt svar

• #10   12. aug 2013 Bliver der ikke kørt i Vejen nu?

For det er da helt hul i hovedet at starte i Esbjerg igen...mens der ikke er kommet afgørelse omkring banen

• #11   12. aug 2013 jeg syntes det meget dumt at starte ulovligt ræs på esbjerg havn igen, eller i det hele taget esbjerg kommune... Jeg kommer selv fra esbjerg og det vil på ingen måder gavne striben at køre ulovligt, uanset om striben-esbjerg er med i det eller ej. Jeg syntes også det sjovere i gamle dage... men lad os nu støtte op om den bane, og få en afgørelse i den sag med miljøstyrelsen

• #12   12. aug 2013 Men kan heller ikk helt se hvad problemet er med miljøstyrelsen, for der er blevet kørt motor løb på korskroen ihvertfald de sidste 30år og mere til... og om det er støj fra motorløb, om det så er race, speedway, cross eller folkeræs eller lufthavnen, kan jeg egentlig ikk se den store forskel på... Og jeg bor faktisk ikk andet end 100m i luft linie fra landings banen til esbjerg lufthavn...

• #13   12. aug 2013 Næste år har der været kørt ræs af den ene eller anden art der ude i 90 år så ALLE der bor der ude er tilflyttere og de er imod de omgivelser de er flyttet til

Så bliver det til et nej fra miljø så er det alt motorsport der bliver lukket men lufthavnen den kan de ikke gøre noget ved den SKAL være der

• #14   12. aug 2013 Andreas : Det ved jeg skam også godt, men jeg har ikk noget imod hverken lufthavn eller korskroen.. men støjen går jo stortset ud på det samme

• #15   12. aug 2013 Nielsen det med tilflyttere var ikke myntet på dig på ingen måde

det var myntet på dem som har indgivet klager over banen ca 5-7 stykker og de har selv valgt at bo lige der

skal jeg så også brokke mig over slagteren som bor inde ved siden af at det lugter når han har gang i røgeriet eller stanken fra havnen i gamle dage nej vel

• #16   12. aug 2013 Det ved jeg skam godt det ikke er myntet på mig, men nogen gange skal man også se på hvem der der var der først..

Men jeg håber for alles skyld at der kommer noget godt ud af det den lange kamp med kommunen og miljøstyrelsen, og jeg håber også at folk gider at bruge banen når/hvis den kommer, men jeg er så slemt bange for at der flere der støtter det ulovlige fremfor det lovlige..

Jeg ser personligt selv frem til at der sker noget på korskroen, og det ikk fordi at det er tæt på hvor jeg bor, men for at få det væk fra byen.
    Jeg har selv kommet på striben i næsten 15år, og ingen tvivl om at alt var sjovere dengang og det kan blive lige så sjovt igen..Men det skal gøres lovligt for sikkerheden om at gøre, og ikke mindst for at være i fred for politiet.. Men hvis folk alligevel starter op med køre ulovligt ræs, er kampen jo nok tabt på stribens side alligevel...

Kommentér på:
Gaderæs - Nu må der snart ske noget

Annonce