{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.199 visninger | Oprettet:

Ron Ron
Ron Ron
Tilmeldt:
12. aug 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65

Bedste stationcar i dag til 250 - 300.000kr??? {{forumTopicSubject}}

Hey hey BG...

Jeg står og er i den "heldige" situation at jeg skal til og være far her sidst i oktober... Dog er der ET kæmpe problem jeg håber i kære brugere af BG kan hjælpe mig med..

Jeg skal ud og investere i en familiecontainer/stationcar som min lille familie kan være i med barnevogn og div ting og sager..

Jeg har desværre forelsket mig lidt i en Alfa Romeo 159, men ved ikke helt om det er et dumt valg (tænker på pris på værkstedsregninger osv) Vi har ikke kørselsbehov til en diesel da vi nok kommer til at køre en 35km hver dag plus lidt mere i weekenderne.

desværre syntes jeg mange af dagens stationcars er meget "kedelige firma biler" og 9 ud af 10 af dem er dieselser smiley

Jeg er i meget tvivl om hvilke mærker/modeller jeg skal kaste mine surt opsparet penge efter, håber i kan komme med nogle gode inputs..

Jeg er kun 29 år så ikke nogle morfarslæder og absolut ingen berlingo'er eller lign.

budgettet er ca 250 - 300.000kr så brugt er skam også en mulighed. men efter at have søgt det halve af internettet rundt for info om de forskellige mærker/modeller så er jeg bare endnu mere forvirret hehe

kom gerne med jeres bud og/eller kritik af andre bud da jeg næsten er desperat efter råd smiley

håber i kan/vil hjælpe

hilsen Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste stationcar i dag til 250 - 300.000kr???
  • #1   12. aug 2013 BMW e91, det er vejen frem, gå efter en fra 2008, hvor den får den nye 2.0 motor, hurtig nok og meget økonomisk og meget bedre kvalitet end Alfa.

  • #2   12. aug 2013 Man høre aldrig noget skidt om volvo, så sådan en vil jeg købe

  • #3   12. aug 2013 hej,
    vi har den nye C4 (el. mine forældre har) vi er 3 voksne og 1 barn vi kan fint være der og med bagage og ville uden videre sige der nemt kan være en barnvogn + lidt løst ibag, dog er vores en diesel, men benz udgaven( med største motor) skulle vist rykke ganske fint smiley


  • #4   12. aug 2013 Hvis jeg havde 300.000 kr til en ny stationcar, så tror jeg det blev den nye Skoda Octavia.
    Der får man virkelig meget bil for pengene, også er den sku blevet ret flot smiley


  • #5   12. aug 2013 Da jeg var ved Cirkus Vestergaard lavede vi lige så mange Volvoer som Alfaer.
    Jeg ville vælge en Bmw E61 530i. De ligger cirka i 300klik og de virker. og er faktisk ganske pæne med en sænkning aerodynamic kit og lidt 19"


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #6   12. aug 2013 Jeg syntes bare tit at BMW'er har kørt en kvart mil. inden de er til at komme til for penge...

    har også kigget lidt på de nye skoda'er, men ved sq ikke helt om jeg syntes de er lidt små kedelige... :-s


  • #7   12. aug 2013 jeg ville helt sikkert vælge en Skoda Octavia med en 1,4 benzin motor med 140 HK - den trækker som en dieselmaskine - helt voldsomt og kører kanon

  • #8   12. aug 2013 En lettere brugt Skoda octavia RS stationcar.
    Den kan fåes i både benzin(200hk) og diesel(170hk) udgave


  • #9   12. aug 2013 Arg, den er sku pæn i Stationcar syntes jeg, også med deres nye 1,8 tsi motor i..
    Så er man godt kørende da. smiley

    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1956303.ece


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #10   12. aug 2013 havde faktisk også en brugt skoda superb combi i tankerne.. det er også nogenlunde til at komme til for penge med et par år på bagen.. jeg er bare ikke fan af og smide 300k efter en BMW som måske er 5 - 7 år gammel.. :-s

  • #11   12. aug 2013
    Vi har en A4 st car, med 2 børn på 5 og 6 år, dvs ingen barnevogn, og når vi kører på ferie er den fyldt godt op.. Men lige meget hvad, tag ud og kig på dem(selvfølgelig), fordi det er tit at der ikke er så meget plads som man går og tror..

    Ingen tvivl om at en E61 kunne være et godt bud.


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #13   12. aug 2013 men hva er jeres holdning til alfa'en i 1,7 benzin udgaven? eller er den bare for dyr i værkstedsregninger? for må da indrømme at der ikke rigtigt er noget der slår designet på alfa'en... men det hjælper jo intet hvis det er en tribant og køre i og dyr som en mercer...

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #14   12. aug 2013 subaru? hmm.... så ville jeg nok hellere kaste lys over en Honda Accord


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #17   12. aug 2013 hmm... okay... har faktisk også været ude og kigge lidt på den nye toyota auris sport touring.. den er ikke så dyr, så kunne erhveves som helt ny jo.. men har bare altid syntes at toyota'er mangler lidt sjæl (kedelige) men det er jo også det samme jeg syntes om Skoda'er..
    Audi'er er meget flotte men føler man betaler meget mere for de 4 ringe end man får og wv er bare generalt meget dyre og ikke altid de mest værkstedsregnings-venlige


  • #19   12. aug 2013 Ford Mondeo 2,5T - 220 hk. Den går godt smiley + der er et kæmpe bagagerum.

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #23   12. aug 2013 Ronni M.. jeg vil give dig helt ret i at der er mega tab de første år eller 2 på en ny bil.. men det er også bare en dejlig følelse og sætte sig ind i en sprit ny bil og nyde duften hehe.. men der med sagt, så ville jeg absolut også prøve og gå efter en demo bil eller lige for at få taget det værste af toppen af prisen. men er virkelig i vildrede over hvilket mærke man skulle kigge mest efter.. syntes der er fordele og ulember ved alle..

    BMW = dyr bil, hvor du højest kan finde en med et par år på bagen men sikkert mange km.
    Audi = rigtig lækre biler udvendige, men syntes man betaler rigtigt meget bare for at få de 4 ringe til at sidde i fronten.
    Wv = ligesom Audi. måske lidt mindre driftsikre.
    Toyota = kedelige men holdbare biler, skriger lidt morfar efter en.
    Alfa = Ufattelige pæne i designet, men har et dårlig ry, samt er efter sigende dyre i rep.
    Volvo = Også lidt morfar agtige, men meget lækre biler, dog har de mange km på klokken hvis vi snakker V70'er eller lign.
    Honda = kender dem egentligt ikke så godt, men kunne forestille mig de var meget ligesom Toyota'er.
    Mazda = plejer og have kedelige motorer men kender dem egentligt heller ikke så godt.

    nogen der kan supplere eller modsige noget af alt det her???


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #24   12. aug 2013 claes... den har da kørt en slat.. men ellers rigtig pæn bil...

  • #25   12. aug 2013 Hvis den skal være ny er der også Ford Focus. Hvis du vil have en STOR familie bil kan du kigge på den jeg har til salg.

  • #26   12. aug 2013 Et andet godt bud ville være den nye Mazda 6 smiley
    Den ser da ret sporty ud, dog er deres benzinmotorer uden turbo, men de skulle trække ret godt alligevel.. smiley

    http://www.bilzonen.dk/biltests/2013/02/vi-tester-den-nye-mazda-6-test/


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #27   12. aug 2013 Freak1 F.... Aarrgghh.. har dog ikke brug for SÅ stor en familie slæde.. det kan være det kommer en dag hehe

    selvom jeg ikke er fan af franske biler smiley


  • #28   12. aug 2013 Også bare i orden. Men tag og prøv en Ford focus de køre virkeligt godt.

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #29   12. aug 2013 syntes bare folk siger der ikke er vildt meget plads i en focus.. og så er det vel en 1,2 motor med turbo eller sådan noget..

    men der er ingen der har sagt det SKAL være en ny bil... slet ikke.. men det ska bare heller ikke være en 5-7 år gammel bil med 200k på klokken smiley


  • #30   12. aug 2013
    En A6 fra 05 og frem, evt 3.0tdi, de går seriøst godt..


  • #31   12. aug 2013 Du bestemmer jo selv hvilken motor du vil have i den. Pladsen virker fin på den jeg har prøvet i stationcar

    1.6 Ti-VCT (85 HK), M5
    1.6 Ti-VCT (125 HK), A6 PowerShift
    1.0 EcoBoost (100 HK), M5
    1.0 EcoBoost (125 HK), M6
    1.6 EcoBoost (150 HK), M6
    1.6 EcoBoost (182 HK), M6
    2.0 EcoBoost (250 HK), M6


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #32   12. aug 2013 Thomas F.. Har ikke kørselbehovet for en diesel.. ellers ja en rigtig lækker bil sådan en A6'er

    Freak1 F... ja ja ved godt jeg kan selv vælge motoren smiley men så kunne man ligeså godt gå op i en mondeo der lige har smidt toppen af nyprisen.. smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #33   12. aug 2013 Nogen der har erfaringer med den nye Kia Ceed stw???

  • #34   12. aug 2013 Hvis det skal være lidt sportsligt så er sådan en subaru der ikke dum... Kender ikke noget til dem men turde sgu godt købe en... min fornemmelse siger mig at det er kram.
    Ellers noget A4-A6 quattro går osse godt ud af vejen... A6 er osse kvalitet og holder prisen godt hvis du køber en der er 3 år gammel.


  • #35   12. aug 2013 C,eed SW er en sofa på hjul og skriger til himlen af Morfar , men når det er sagt så er det en udadtil pæn bil at se på.

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #36   12. aug 2013 jeg ved sq ikke med de subaru'er... der er ikke så mange af dem her i landet og det kan jo godt betyde lidt høje reservedels priser måske :-s

    okay okay ceed'en er ikke den mest "ungdommelige" bil hehe.. sad lige og savlede lidt over den super flotte Kia Optima der ligger herinde under galleri... den ser da meget sprød ud smiley


  • #37   12. aug 2013
    Nu var det også et forslag, de fåes også i nogle ret sjove benzin versioner smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #38   12. aug 2013 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/20-tfsi-avant/1535181

    sådan en fætter Ham X


  • #39   12. aug 2013 prøv en mazda 6

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #40   12. aug 2013 philip s... JAVEL hehe

  • kresten l
    kresten l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 15
    #41   12. aug 2013 prøv en Honda accord. jeg har en 2,0 benzin, den er jeg fandme glad for og den er ikke som en Toyota:)

  • #43   12. aug 2013 Hvis du ikke kan finde en Quattro så ja smiley

  • #45   12. aug 2013 havde købt en dacia lodgy og noget legetøj til mig selv
    1. den er rummelig.
    2. den er billig.
    3. 2 biler er langt bedre end 1
    4. dit legetøj bliver til dit fristed.
    5. børnegylp barnevognsridser ovs. er ikke fedt i en så dyrt bil

    hvis disse grunde ikke er nok så
    er en 159 en fed vogn. de køre kanont. og er flotte
    diesel modellen har lidt problemer med den manuelle gearkasse.med nogle lejre der gå til. dette er dog ikke alfa´s skyld da gearkassen kommer fra opel.


  • #46   12. aug 2013 Mercedes og sådan er det bare.

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #48   12. aug 2013 Vi har en toyota aygo som så skal fungere som "kone bil" så jeg skal ikke have en Dacia Lodgy.. det eer da også det billigste plastik du kan købe.. men fred være med det da..

    Siqu p... Mercedes siger du, hvilke modeller tænker du?

    Ronni M... jamen jeg skal nok prøve løbende og opdatere med hvilke biler vi får set på.. har på fornemmelsen at det nok kommer til at tage lang tid inden jeg finder den "rigtige" hehe (træls når man er så meget bilnørd at man aldrig kan blive helt tilfreds) smiley


  • #49   12. aug 2013 pollepjevs.
    nyt legetøj til dig og dacia til konen. ligeså meget plastik som aygo´en og så den kanon til børn.
    129.000 til kone bil (minus aygo som udbetaling)
    og så har du vel ca 190.000 til legetøj....

    skal det være mercedes så W211 facelift med en benziner og der ville jeg tage en med stor motor da mercedes sjældent gå mere end 10km/l i benziner i den størrelse. W203 er for lille og døjer med rust. W204 er kanon lækker men også lidt lille. (samme størrelse som 159)


  • #52   12. aug 2013 har sagt til mig selv at hvis pengene var der så ville jeg købe en Grand Espace 3.5 V6. kanon dejlig vogn. og franskmænd kan sku noget med komfort og køreenskaber.

  • #53   12. aug 2013 Ja, en W211 er et godt bud, men som med BMW skal du finde en med rigtig mange km på klokken for at få den til menneskepenge.

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #54   12. aug 2013 hehe go plan Sø-propel... men jeg prøver på at overtale konen til at få en lille morris mini eller lign som sommerbil, men hun mener bestemt IKKE vi skal have 3 biler samt forsikringer.. (suk de kvinder forstår ingenting).. ej jeg har haft motorcykel og det endte temmelig galt for mig (skred ud i et sving og parkede den i et vejtræ, med mig siddende ovenpå) så konen er ret meget fart forskrækket, og det er slet ikke blevet mindre nu her når vi skal til og have barn. så tror det er begrænset hvor meget "legetøj" jeg får lov til at smide penge i ;-(

    Den superb lyder sq meget lækker, har også selv kigget lidt efter sådanne nogle, dog ikke lige den største model men ja... trist der ikke er billeder i den annonce


  • #55   12. aug 2013 legetøj behøves ikke være hurtigt.
    4x4 til mudder brug...
    gammel flyder alla S klasse. 7 serie. lexus.
    hvis man er til det ældre ammerikanere.
    osv osv osv. der man mange måder at være motorhovede på.



  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #56   12. aug 2013 aarrggh jeg tror sq ikke de franske biler kan få mig overtalt til at investere i dem.. så skulle der da ske et eller andet vildt jeg ikke kunne forestille mig hehe..


    subaru.. er det lidt alla mitsubishi? jeg kender faktisk ikke så meget til det mærke, ved heller ikke engang hvor man kan købe det hen af (fra trekantsområdet) og hvordan lægger de rent reservedelsprismæssigt?


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #57   12. aug 2013 helt enig sø-propel.. men konen er total anti bilnørd og nu da vi har hus og kommende barn sammen sidder hun jo også lidt på pengekassen ;-( (hader og være tøffel hehe)

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #58   12. aug 2013 har faktisk lagt mærke til at stort set alle bilerne der er forslået herinde er biler som køre en 9 - 11km/l hehe men det koster og få en sjov bil smiley

  • #59   12. aug 2013 Honda Accord sportstour så har du også køreenskaber.
    ved ikke med pladsen i minicopper stationcar men hvis den bare køre halvt så godt som dens lille bror så den genial.
    mercedes W204. lidt stiv men det er de feste tyskere sku blevet...
    Volvo V serie. køre kanont dejligt.
    Mazda 5 eller SEX



  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #60   12. aug 2013 mini'en var faktisk en mini lad bil jeg havde set på.. og det var kun til MIG så kan konen sq bare fedte rundt i hendes Aygo eller den nye bil vi får fundet hehe...

    ja Volvo'er er sq meget "mercedes agtig" og køre i, blød og dejlig, men stadig lidt morfar agtig.

    tror jeg skal ud og prøve en Honda accord og en mazda 6 smiley


  • #61   12. aug 2013 tænker enlig de nye mini cooper clubman eller hvad de hedder smiley

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #62   12. aug 2013 aahh... men de er sq også dyre.. smiley og ikke super meget plads i dem.. men de køre sq godt..

  • #63   12. aug 2013 du kan købe min Mazda 5, super praktisk familie container, og så har du penge i overskud smiley

  • #64   12. aug 2013 ved nemlig ikke hvordan pladsen er. de ser jo rummelige ud...
    smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #65   12. aug 2013 Anders... ellers tak, skal ikke have en diesel smiley er heller ikke så vilde med de 5'er

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
  • #67   12. aug 2013 jeg elsker alfa og ville gå efter 159 modellen med TBI motoren :b en lille chip skulle give den 30 ekstra hestekræfter smiley

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159/175-tbi-distinctive-sportwagon/1655970


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #71   13. aug 2013 Ghassan D... Lige præcis sådan en der er sq lækker med lidt ko-hud på sæderne smiley

    Ronni M.. Ja jeg har det lidt på samme måde... jeg vil ud og prøve en men er stadig lidt bange for dem.. men er bange for man bare falder pladask for en alfa når man ser/køre i dem..

    Ove C... Det er er uden tvivl en meget fornuftig bil, men syntes bare de er så kedelige.. meget praktiske men meget kedelige.. men skal da også lige have prøvet den nye octavia combi også inden jeg afskriver den helt.


  • #72   13. aug 2013 Toyota Avensis? Honda Accord? smiley

  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #73   13. aug 2013 Superb eller Octavia gør ikke nogen stor forskel med små børn. Der er der bagsæde plads nok i en octavia. Bagagerummene er omtrent lige store.

    Kigger man brugt octavia er der masser af muligheder både mhs motor og udstyr.

    Det er måske et lidt kedeligt og praktisk valg.

    Skal det være sjovere så kig på en mini cooper clubman - men så har en enhver mellemstørrelse hatchback lige så meget plads smiley


  • #74   13. aug 2013 helt klart en A6'er... jeg kiggede også efter en 159, men da vi har hund duer 159'eren ikke (bagagerummet er småt, og læsskanten er høj).
    Jeg kiggede på C5, accord, BMW 5-serie og andre, men interiøret og kørekomforten er bare bedre i en A6'er. (BMW 5-serien var også fin, men for mange km til mit budget).
    A6 eren fås med ganske fine benzin-motorer har selv en 2,4 og den trækker super..


  • #76   13. aug 2013 Nu er en 3 serie jo ikke for mænd som er højere end 170 cm... ellers kan der ikke sidde en bag en, blev total skuffet da jeg var ude og prøve en i weekenden, det er jo en næsten golf stationcar størrelse.... hvad med en Passat der er lige så meget plads som A6 smiley bare billigere

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #77   13. aug 2013 Søren K... Avensis er bare lidt "morfar" syntes jeg (jeg er selv uddannet toyota mekaniker) men skal da helt sikkert lige ud og prøve en Honda Accord på et tidspunkt, kunne sagtens være en kandidat smiley

    Anders M.. Jeg tror en clubman bliver alt for lille, måske ikke lige det første år, men så senere med nr. to barn eller hund eller hva ved jeg hvad vi finder på at købe/lave smiley Men ellers ja en superb eller den helt nye octavia, men ja som du selv skriver, de er sq også lidt kedelige indvendige :-s

    Teis.. Jeg må indrømme jeg også er blevet lidt lun på sådan en A6'er, men er de pålidelige? hvor langt kører din 2,4L på literen? og ærligt talt, betaler man så ikke lidt for meget for at få de 4 ringe på bagklappen? Nu har jeg ikke set alle de andre biler in real life endnu, men ja sådan en høj læssekant kan godt blive ret afgørende, da min kæreste ikke er super stor, så når hun skal smide barnevognen ind i bagagerummet skal det helst være så nemt som muligt.

    TB og Marc.. Jeg har også fået fortalt at BMW 3 serien er lidt for lille i forhold til prisen, hvad angår pladsen.. men derfor kunne man jo godt prøve en tur i en og selv opleve det.. Passat har jeg ikke rigtigt fået anbefalet i benzin udgaverne.


  • #78   13. aug 2013 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/32-fsi-highline-variant-dsg-4m/1730136
    Altså det er samme motor som Golf 5 R32 og den fejler da ikke noget? smiley


  • #79   13. aug 2013 Og dem med 3 serien er også rigtigt jeg er 195 cm og jeg skal have sæddet helt tilbage og så er der ikke plads til nogen bag en... desværre det er ellers en lækker vogn

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #80   13. aug 2013 helt sikkert en lækker passat.. den har dog kørt en pæn slat km.. og så er den opgivet til 10km/l så den køre nok kun 8 eller sådan noget.. lidt for uøkonomisk efter min smag

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #81   13. aug 2013 Sådan en Howdi Audi A6, hvilken motor skulle man vælge i den så? kan se der er en 2,0 benziner til salg som er ganske fornuftig men ved ikke om motoren er noget hø... nogen der er meget Audi kyndig?

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
  • #83   13. aug 2013 Er selv lige blevet far for godt en måned siden, og jeg drømte også om stationcar osv. Men fandt ud af at der sagtens kunne være en barnevogn osv. I min gamle 4dørs nissan primera.
    Har lige været en uge på ferie og der var fin plads til en familie på 2 voksne og 1 barn.
    Så mit råd gem pengene og vent til nr. 2 kommer til verdenen smiley for før får du ikke brug for pladsen.
    Jeg er glad for at jeg ikke fik invisteret i en dyr station car til start, for der er massere andet at bruge penge på end en dum stc..
    Men nu har vi ikke alle samme pengepung og behov, så det er jo en smagssag hvad man vælger at gøre.


  • #84   13. aug 2013
    Har været ude og kigge på præcis sådan en C klasse, total skuffelse, sløv og ikke fedt interiør.

    Hold dig LANGT væk fra Honda, komplet sindssygt værditab, bla pga deres egne leasing aftaler...


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #85   13. aug 2013 Lasse M... jeg har faktisk også overvejet at købe den nye skoda octavia men som sedan, da den faktisk har et rigtigt stort bagagerum. Vi har pt kun en lille toyota Aygo, så vi skal ud og have en større bil lige meget hvad.. selvfølgelig kunne man sagtens gå ud og finde en fin brugt bil til en 50.000kr, men jeg tænker også bare at jeg har et budget så højt at den bil jeg nu engang for købt gerne skulle kunne holde i mindst 5 -7 år frem måske..

    Thomas F.. Okay, jeg har bare slet ikke tænkt mercer, så kunne se sådan en fætter var inde for budgettet, men ja den ser måske også lidt trist ud indvendigt og nej motoren ser heller ikke ud til at yde så meget... smiley


  • #86   13. aug 2013 Jeg var i samme dilemma for et års tid siden hvor valget endte på Ford Mondeo.
    Kan klart anbefale den, masser af plads, ligger godt på vejen er ligefrem sporty sammenlignet med andre biler af samme størrelse og billig pga det store udvalg.
    Det er dog kun hvis du vil køre i den i længere tid for over et par år mister den for meget i værdi. Vi testede den op mod: Opel Vectra, Opel Insignia, Skoda Octavia,
    Citroen C5, Honda Accord og Toyota Avensis.
    Vi gik efter diesel variant, fælles for alle modeller er at de fornuftige turbo benzinere kun lige var begyndt at dukke op i disse modeller da vi kiggede så de
    blev for dyre. en alm 2.0 benzin sluger simpelthen for meget benzin på disse store biler især i forhold til ydelse. Omvendt Mindre benzin motorer med færre heste bliver man sgu træt i sådan en stor bil. Det skal næsten være en turbo benzin for at det giver mening.

    Tag ud og prøvekør en Ford Mondeo 1.6 scti. 160 hk med ok forbrug og kæmpe bil. Alle med 1.6 scti er den face liftede 2011 hvor kabinen er frisket op til at være lidt pænere end i de første plus ekstra lyddæmpning der gør at det er på højde med den nye passat og tæt på Audi A6. Ligger godt på vejen og mange modeller har powershift automatgearet som fungerer ganske fornuftigt.
    Tror den eneste stationcar der er en lille smule større er Superb. I en titanium version med krom lister og led ser den os helt fornuftig ud.





  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #87   14. aug 2013 Mhs hvor meget plads der er nødvendigt med børn er det meget et spørgsmål om temperament. Det vennepar der nu køer mini clubman har 2 børn. Forrige bil var en ford ka ...

    Jeg ville ikke vælge noget mindre end octavia stationcar og så vil jeg hellere have en ny (nyere) skoda end en ældre audi.

    Vores første bil var ikke en stationcar (5dørs mazda626 2.0 GTi) men siden har vi kun haft stationcars - og det bliver vi nok ved med. De er oftest mere praktiske og så ser de også ofte bedre ud (ja smagssag - men f.eks kan jeg ikke lide superb'en som 5dørs)

    Vi har haft superb'en i et par år og har valgt en del udstyr men så den helt lille 1.6tdi. Til vores brug er det en fin kombination. Super komfortabel og masser af plads til alle 4 og det skrammel vi slæber med. Har her i sommer også slæbt rundt på en 1200kg campingvogn (må trække 1500kg) og det klarede den også fint nok selvom man skal ned i 4. gear på selv mindre bakker. (Var ikke uden for landet med så ikke bjergkørsel)

    Men der går alligevel nogle år inden småfolk bliver så store at de for alvor har glæde af bagsædepladsen i en superb kontra en octavia.


  • #90   14. aug 2013 Hej Pollepjevs
    Jo, man betaler helt sikkert en del for de fire ringe, men synes nu også at kvalitetsfornemmelsen er meget bedre end alternativerne. De eneste der kommer på højde med interiørkvaliteten er Passat og BMW.
    Min A6'er er en 2,4 og den går ca. 10km/L.
    Og hvad angår pålidelighed, så blev A6 4F modellen kåret til den mest pålidelige i sin klasse i en undersøgelse af ADAC (det tyske FDM).
    Andre undersøgelser siger nok Honda accord, men jeg vil personligt mene at det er en anden klasse...


  • #93   14. aug 2013 jeg vil jo foreslå en octavia da det var den jeg selv valgte efter at have prøvet alt af.

    Men hvad med den nye civic stationcar der er på vej ?


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #94   14. aug 2013 civic stationcar?.. den har jeg ikke lige hørt om..

    Lasse H.. Jeg har også godt luret lidt efter de der mondeo'er, du kan finde en som ikke lige er sprit ny og med masser af udstyr til en fornuftig mønt.. og det er jo i bund og grund også en meget fornuftig bil jo.. lidt til den kedelige side, men dog fornuftig..

    jeg syntes faktisk generalt i dag at rigtigt mange biler er ret små kedelige, det skyldes jo nok at den skal appeller til den størst mulige målgruppe.. bare ærgelift at bil firmaerne ikke nogengange tør og bare gå lidt amok.. Citroén gjorde det lidt med deres ds3 eller hva den nu hedder.. men ellers er næsten alle biler i dag total mainstream smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #95   14. aug 2013 http://bil-sitet.dk/bilnyheder/2013/08/ny-civic-octavia-er-sat-paa-plads/

    den kommende honda civic stc


  • #96   14. aug 2013 jep der er den, jeg kunne godt finde på at bytte octaviaen ud ihvertfald smiley

  • #97   14. aug 2013 Hold kæft, hvor er den Civic grim smiley

  • #98   14. aug 2013 ÷ Tonser Tonny ÷
    Det er så en smagssag..
    DU syntes den er grim.. smiley


  • #99   14. aug 2013 Jeg er ret sikker på, at jeg skrev på mine egne vegne og ikke andres, ergo må sgu nok være min mening, ikke sandt?

    Jøsses.


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
  • #101   14. aug 2013 jeg tror der er mere plads i hondaen og det finder man ud af er guld værd i takt med at ungerne vokser smiley

  • #102   14. aug 2013 Den her ser nice ud http://www.netcarshow.com/volvo/2013-v40_r-design/

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #103   14. aug 2013 Ja der står jo faktisk at honda'en er den med det største bagagerum på markedet i den klasse... meeeeeeeeen nu er den jo ikke helt udkommet og derfor ikke en kandidat hehe

  • #104   15. aug 2013 Honda Accord Type S benzin eller BMW E60 535d

  • #105   16. aug 2013 Min Avensis, og endda til billigere penge.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/24-executive-stcar-aut/1819372/


  • #106   17. aug 2013 min audi

  • #107   17. aug 2013 jeg ville vælge en bmw uden tvivl

    ellers evt en mazda 6


  • #108   17. aug 2013 når ja den honda er sgu ikke pæn føj da smiley

  • #109   17. aug 2013 Nu vil jeg jo foreslå Honda eftersom jeg er blevet lidt fanatisk med det mærke. Ellers skulle du prøve en Hyundai i 40 jeg er næsten sikker på at du bliver positivt overrasket. Plus du får 5 års garanti.

  • #110   17. aug 2013 ja og en masse rust og hvad er den værd efter 5 år ?? ikke meget
    min mor har den lille i10 i20 eller hvad den heder og hun er pisse træt af den total lorte mærke den ruster mange steder i lakken og det dækker de ikke. gearkasse døde styre tøj bøvl og jo hun fik det da lavt men stadig en lorte bil så efter de 5 år tør man ikke tænke på hvad der sker med sådan en smiley og man taber mange penge


  • #111   17. aug 2013 Jamen gud fader! Og i min familie har vi kun haft gode oplevelser med hyundai. Og sp kommer alle de forpulede tyske og vag fanatikere ud af deres små jordhuler råbende og skrigene: de ruster og de går i stykker. Søde venner, det tror jeg helt ærligt også jeres golf gør,'! Men det er fandme så snart man har noget fra vag koncernen så er det sgu det eneste der fungere på hele kloden. Får man en regning på en smadret gearkasse og flækket topstykke, hey det er bare service, . Det går også i stykker på andre biler, hvor folk med hyundai og peugeot nærmest er parate til at skrotte bilen bare der springer pærer. Kære medbillister, vælg den bil i bedst synes om, den skal nok gå i stykker på et tidspunkt


  • #112   18. aug 2013 octavia RS combi. Hvor svært kan det være???

  • #113   18. aug 2013 haha total forkert gider slet ikke svare ret meget på det. vi lader den bare stå der smiley alle der ved bare lidt om biler ved hvad det handler om. 100 gange heller købe en ordenlig bil som er brugt frem for en af de der skod kasser i helt ny og så holder den brugte bil beder end en helt ny thansen bil. nu kommer du nok med en fint svar men jeg skriver ikke mere. folk ved hvad der er rigtig og de andre må da ha held og lykke med thansen ruste biler.

  • #114   18. aug 2013 Vi kører insignia nu, og det er vi glade for!!

    Kan kun sende de bedste anbefalinger her fra smiley
    Ja det sq da lige være at hullet til at pakke bagerummet med ikke er voldsomt stort, men det vender man sig til! Og hvis i kommer fra en Aygo, så går det nok smiley

    Ved ikke om den har været oppe og vende i din tråd, har ikke læst det hele igennem...


    profilbillede
  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #115   18. aug 2013 Niels M... Aarrgghh hvis jeg skulle op i en Avensis, så bliver det en nyere model 2010 eller 2012 tror jeg...

    Kim L... Ganske fin Audi, men er blevet anbefalet og holde mig væk fra de multitronic gear eller hva de nu hedder.. skulle ikke være de aller bedste rent holdbarheds øje med.

    Chris G og Jeppe A... det er jo jeres holdninger... men må give Jeppe A lidt ret i mange herinde på BG er meget farvet på VAG biler.. men som sagt, det er smag og behag..

    RBM.. Jeg overvejde også kort en Opel selv, men for at være ærligt syntes jeg stationcar udgaven er mindre pæn, og kan SLET ikke lide bagagekanten/læssekanten på stationcar udgaven.. syntes det ligner den største ghetto booty og det ødelægger lidt resten af bilen.. smiley men er da glad for forslaget smiley


  • #116   18. aug 2013
    Fed tråd, der bliver da foreslået noget hva.. smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #117   18. aug 2013 Ja... er også overrasket over alle de gode svar jeg har fået... og ja der er forslået alt i øst og vest.. så skal nok snart igang med at prøvekøre en masse forskellige hehe.. har sq bare ikke lige tiden til det helt endnu.. men det kommer smiley

  • #118   18. aug 2013 Ja må da ogsåp gi dig ret i at bangenden ikke er den kønneste når den er åben, men heldigvis ser jeg den også mest når den er lukket!
    Om den er køn el ej er naturligvis en smagssag, men har nu ikke rendt på mange der ikke synes det er en flot bil!
    Men det er jo dig der skal ha ny bil, så det er jo klart du ikke skal ha den når du ikke synes den er sagen smiley

    Held og lykke med jagten på ny bil, det er altid spændende smiley


  • #119   18. aug 2013 Mange svar....

    Tror det har meget at sige du (pollepjevs) følger op de svar du får! Så kommer der jo en dialog igang smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #120   18. aug 2013 Jamen jeg prøver da og være herinde næsten hver dag og se om der er skrevet noget nyt.. syntes det er rart og få forskellige inputs, der er da foreslået flere biler jeg måske ikke lige selv havde overvejet, så det er jo kun super.. og så gider jeg ikke skrive at nogen tager mere fejl end andre mht mærker eller erfaringer, for det er jo ike det jeg søger, så folk må gerne komme med deres meninger, det betyder jo ikke de automatisk kan få alle andre til at have samme mening smiley

  • #121   18. aug 2013 Det er jo også fedt der er så god respons, på dit opslag!
    En masse input, ide og erfaringer er altid godt smiley


  • #122   18. aug 2013 Ja Chris man kan tydeligt regne ud hvilke biler du kører i, uden at man behøver at gå ind på din profil. Men held og lykke, en skønne dag er der nok nogle der maner til besindighed og ser at der findes glimrende biler uden for Tyskland. Jeg mindes i hvert fald at have set flere rustne Touraner end i20'ere.

  • #123   18. aug 2013 @pollepjevs

    Ang Ingsinia bagklap, så er det faktisk lavet på samme måde på en Q7... Og der har man aldrig hørt folk brokke sig over det.

    Men jeg ville jo sige du skulle have en Vectra C OPC stc. som jeg selv har..
    Mere alsidig bil til prisen bliver svært at finde.. GOD plads både for og bag og et ordentligt bagagerum med GOD plads. 255 eller 280hk alt efter årgang og priser fra 150.000 til 200.000.
    Jysk Auto import har en 2006 som har kørt 89.000km til 170.000,- i en sjælden sølvmetallic...
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/28-opc-wagon/1790730



  • Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 94
    #124   18. aug 2013 Jeg har fornylig været ude at køre en Skoda Superb stationcar med DSG, og den kan varmt anbefales. Både udseendesmæssigt, både indvendigt samt udvendigt, for ikke at nævne den trækker med det samme.

  • #125   18. aug 2013 Volvo V70R. 250hk, 4x4 (selvom den trækker ret lidt på baghjulene), de er billige efterhånden, du får stort set ALT i udstyr du kan få i en bil, den har alcantara kabine (enormt lækkert!) Og så der god plads til at børnegrejet, den er sikker (det jo volvo), og så kan jeg gi dig statsgaranti på at den IKKE er morfar. Det et en sleeper uden lige og så er den monster sporty!

    Den er efterhånden ret gammel, men det er vel også det eneste minus, da motor og bil er evighedsmaskine!

    Det havde været mit valg, uden tvivl.


  • #126   19. aug 2013 * Allan N * - ja det er en mega fed bil, havde det ikke været for den høje afgift og forsikring havde jeg selv haft sådan en.

  • #127   19. aug 2013 Du er nødt til at have en audi a5. Lækker 5 dørs coupe. Den kan det hele!

  • #128   19. aug 2013 martin p - en stationcar coupe ? ej hvor smart

  • #129   19. aug 2013 sportsback glemte jeg at skrive, så er den der næsten smiley

  • #130   20. aug 2013 martin p - ja ok men stadig en minibil smiley

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #131   20. aug 2013 Allan N.. Vidste ikke lige det med insignia og Q7.. der kan man bare se...

    Opel Vectra.. hmm må indrømme jeg slet ikke havde tænkt på sådan en.. men hva er det en anden skriver om høj afgift?

    forsikring tror jeg ikke er noget problem da der hvor jeg står går de efter vægten på bilen og ikke antal HK.. underligt men nogengange en fordel hehe

    Jørn ege... Jo helt sikkert en lækker bil, men som du selv siger, en lidt ældre af slagsen smiley

    en A5 aarrgghh mener da ikke lige frem der er super meget plads i sådanne nogle.. kan selvfølgeligt være jeg bare har set en mini udgave af modellen hehe


  • #132   20. aug 2013 mener den ligger omkring 7000 i grøn afgift

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #134   20. aug 2013 Lars K... det var dælme da meget.. hvorfor er den så høj? er det pga km/l tallet?

    Pyrus... 2 ens biler er måske lige at gå lidt over gevind hehe men jo det er da sikkert en ganske god bil sådan en opel... jeg er umiddelbart ikke videre imponeret over dem, men den ryger med i listen over biler jeg hellere lige må prøve en tur i inden jeg afskriver dem.. smiley


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #136   20. aug 2013 hehe... ja og så lige aygo'en til at smutte ned til købmanden... men ej dobbelt op på forsikringer og vægtafgift.. ellers tak du..


    Noget helt andet er... hvad med den nye Avensis, den har folk ikke så meget nævnt herinde, jeg ved godt den er ret meget morfar, men man kan jo ikke komme udenom at det er en meget pålidelig bil som med de rette fælge, sænkning, tonede ruder og sådan kan komme til at se nogenlunde acceptable ud... eller hva???


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #138   20. aug 2013 hehe.. okay Pyrus, det var måske lidt erfaringer jeg søgte.. men en hvid avensis, meed sænkning og fede sorte fælge, og tonede ruder, kunne nu sagtens se fed nok ud.. men det kan den samme combi på næsten alle biler jo smiley

  • #139   20. aug 2013 Vectra C OPC stc. er opgivet til 9,5km/l.

    Men hvad betyder det med de 7.000 i afgift om året... Indkøbsprisen er lav og bilen fejler ikke noget..


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #140   20. aug 2013 jeg vil da nu stadig sige at 7000 om året har lidt at sige.. men det er simpelthen pga km/l tallet??? skal den bare over 10 km/l for at det er billigere eller hva er "minimum" tallet pr liter? jeg har slet ikke tænkt over vægtafgift eller grøn afgift, da aygo'en jo kun koster 560kr om året smiley

  • #142   20. aug 2013 @Pollepjevs

    Så tænk på alle dem som giver 10.000 om året for en gulpladebil med kun 2 sæder.. DET er sindsygt..



  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #143   20. aug 2013 Allan N... sandt nok.. men hva er det lige der sætter den pris, er det km pr liter eller?

  • #144   20. aug 2013 ja det er km pr.liter. Den er opgivet til 9,5km/l

  • #146   21. aug 2013 Pollepjevs - avensisen er utrolig behagelig at køre i, den mest lydløse dengang jeg prøvede stationcars, men den var godt nok noget dyr i forhold til de andre.

    http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #147   21. aug 2013 Lars K... Takker for linket, det giver lidt mere mening nu smiley men kan da godt se, at beziner stationscars sucks med det lave km pr liter - tal.. de ligger jo næsten alle i den gruppe der hedder G, F eller E...

  • #148   21. aug 2013 @pollepjevs

    Det er altså også mere teknik på en diesel som kan gå i stykker, dyser, højtrykspumper mv, reservedele generelt er også typisk dyre.. Så du kan ikke alene på brændstofudgiften se om det er rentabel at have diesel fremfor benzin.


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #149   21. aug 2013 Allan N... nej det er selvfølgeligt rigtigt nok...ved godt diesel er lidt dyrere i alting da det ofte er lidt kraftigere og skal kunne holde til et højere tryk..

    jeg tænker nu heller ikke hvad der er billigst diesel eller beno. jeg ser udelukkende om jeg køre langt nok pr dag til om diesel er godt for mig, og det er desværre ikke tilfældet.. det kan være det kommer en dag smiley


  • #150   22. aug 2013 Pollepjevs - vores octavia er opgivet til 13,5 på literen det vil sige 3300 om året, at den så kører 15 er en anden sag smiley
    Havde vi købt en 09 istedet var den opgivet til 14,5 og så var den nede på 2760 om året, det er jo ikke såååå slemt igen.


  • #151   17. sep 2013 Jeg var hoppet på en insignia. Er dog ikke Opel fan men lige den er sq fed i sort eller hvid, sænket og med 19-20" ruller på. Og det SKAL være stc car udgaven.

  • #152   17. sep 2013 Eller også denne, hvis du kan forsikre sådan en. Ved dog ikke om km-tallet er noget at være afskrækket over.

    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1717951-bmw-e61-525d


  • #153   17. sep 2013 Har du fået købt en 6'er endnu smiley

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #154   18. sep 2013 Hey hey... undskyld den lange vente tid... jeg er enedeligt kommet igang med at prøvekøre lidt biler (en højgravid kæreste kræver jo også tid). men indtil videre er det den nye skoda octavia med dsg gear og en sprit ny toyota avensis 1,8 jeg har fået prøvet...

    må indrømme at det der dsg gear er sq en nice sag, kunne jeg sagtens vænne mig til.. Toyota'en er bare bedre udstyret og jeg tror den holder prisen bedre end en skoda..

    men men men det aller værste er at den nye skoda octavia først kan leveres med dsg gear 1,4 tsfi eller hvad den ny hed sidst i januar eller start februar.. DET magter jeg sq ærligt talt ikke rigtigt at vente på...

    Er der nogen som har erfaringer med mmt gearet i en toyota avensis?


  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #155   25. sep 2013 Hey hey BG...

    nu er dommen sq faldet, jeg har været ude og se og prøve ufattelige mange forskellige biler, alt fra mondeo, accord, avensis, den nye golf variant og mange mange flere, men men men dommen faldt på... trommehvivel... den nye Skoda Octavia combi... 1,4 tsi med dsg gear... det bliver skøno når den er klar, bare ærgeligt at den først er klar til slut januar ;-( men så må vi jo bare tælle dagene nu..

    jeg vil gerne takke alle jer dejlige BG bruger for alle jeres forslag smiley

    OVER AND OUT.... smiley


  • #156   25. sep 2013 Tillykke med den.

  • #157   27. sep 2013 Hvis det er 2013 model så er den lækker. Tillykke.

  • #158   27. sep 2013 Den skulle bare ha været diesel smiley

  • Ron Ron
    Ron Ron Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 65
    #159   27. sep 2013 ikke når man ikke har kørsels behovet for en diesel.... smiley

Kommentér på:
Bedste stationcar i dag til 250 - 300.000kr???

Annonce