{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Autolift. {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og Piger smiley

Sad lige og kiggede lidt på Auto og sax lifte i Tyskland.
Der faldt jeg lige over denne her .

http://www.ebay.de/itm/Hebebuhne-Autohebebuhne-mobil-fahrbar-1500-kg-PKW-Kfz-Buhne-1-5-Tonnen-Traglast/360685392885?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid%3D555001%26algo%3DPW.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D16732%26meid%3D581615316876899175%26pid%3D100010%26prg%3D7907%26rk%3D1%26rkt%3D15%26sd%3D161057720687%26

Ser noget heftig og ustabil ud, efter min mening.

Nogen der har set sådan en fætter før ??

Hilsen Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autolift.
  • #1   15. aug 2013 Har set en større en ude ved en mekker.
    Man skal bare ikke bruge den til noget der vejer mere end de 1.5 T og huske bukke under, som skrevet i teksten.

• #2   15. aug 2013 Ok.
    Har godt nok aldrig set sådan en fætter før.
    Synes nu den ser mig lidt klejn ud, så er ikke sikker på, jeg ville bruge den til noget som helst, selv med bukke under smiley
    Faldt så i øvrigt over nogle 1 søjle lifte også.
    Der minder mest om palleløfter, der er monteret en lift på.

• #3   15. aug 2013 Man kan få dem med hjul under, kender en der havde sådan en, mindede meget om en palleløfter, elektrisk.

• #4   15. aug 2013 http://www.ebay.de/itm/1-Saulen-Hebebuhne-Beidseitig-arretierbare-Arme-/271256214578?pt=Hebe_Hydrauliktechnik&hash=item3f28215c32

Det er sådan en fætter her.
    Har jo så bare det problem, man har noget ind under bilen. Så nogle ting kan blive lidt ekstra bøvlet at arbejde med. smiley
    Men ret smart, hvis man har lidt med plads jo smiley

• #5   15. aug 2013 En med hjul er smartere, så kan man sætte bukke under og køre liften væk, så er der al den plads man ønsker.

• #6   15. aug 2013 Der er faktisk hjul under den, jeg linkede til. smiley

Men bukke under bilen, og så stå og rode under den. ...
    Så skal man da have nogle bukke, som på en eller anden måde, kan sættes fast i gulvet eller ligende, elles skulle jeg ikke nyde noget. smiley
    For bare en af bukkene vælter, ryger hele skidtet jo.:(

• #7   15. aug 2013 Der er ikke noget der vælter hvis du har en ordentlig buk. Når sådan en er belastet direkte lodret ned med 300kg vælter den sgu ikke.

Ellers ville man jo høre om den slags uheld hele tiden.

Sidste gang jeg hørte om et uheld var den kone i Århus der ville lave noget på sin udstødning, så hun hævede bilen op på reservehjulsdonkraften så højt hun kunne og lagde sig ind under den og begyndte at rykke i udstødningen. Resultatet var at lortet væltede ned over hende så hun døde. Idiot!

Jeg laver ofte bil hvor den alene er hejst op på min 0,5 meter donkraft hvor jeg ligger og roder rundt nede under bilen. Jeg har altid en buk under bilen som sikkerhedsforanstaltning hvis den skulle skride, men har i de snart 20 år jeg har rodet med biler aldrig været ude for den er skredet ned af donkraften. Og det er ikke fordi jeg ikke har lagt og hevet i en skraldenøgle skal jeg hilse og sige.

• #8   15. aug 2013 Nej måske ikke, når vi taler om ca ½ meter .
    Men her taler vi jo om betydelig højere bukke. Og jo højere des mere flytter du tyngdepunkter op ad, og dermed også nemmere og vælte.
    Ellers ville sådan en lift jo ingen mening give. Så kunne du jo lige så godt bruge din donkraft,til at løfte op på bukkene med.

• #9   15. aug 2013 Det der skaber ulykker er ofte når man skal have bilen op på bukkene, det er der man skal være forsigtig. Klart nok at når bukkene bliver op omkring en meter, så er det farligt, men kun når man flytter på bilen. Under arbejde er det sjældent det går galt.

• #10   15. aug 2013 Allan.
    Vi er helt enig smiley
    Men jeg er sgu nok en pivski, for jeg har ikke lyst at prøve smiley

• #11   15. aug 2013 Jeg tror det der menes var at man kunne hæve bilen, sætte de almindelige små bukke under, de stabile på ca. 0,5m, og så flytte liften, til hvis man f.eks. skal skifte bremser hele vejen rundt, eller vil på rullebrædt ind under bilen men er lige tyk nok.

Det var ikke så du kunne stå under bilen mens den stod på bukke.

• #12   15. aug 2013 Det var bestemt heller ikke det jeg mente. Bukke på en halv meter er rigeligt til mig. Ville ikke være specielt glad for at komme meget længere op, som Mikael nævner fordi tyngdepunktet flytter sig og det bliver nemmere for bilen at vælte.

Men hvorfor ikke bare en sakslift/servicelift der kan løfte en meters penge ? De koster ikke alverdens og dem jeg har set kan løfte 3 tons hvilket er rigeligt til langt de fleste biler af normal størrelse.

Har selv overvejet sådan en..

• #13   15. aug 2013 Jeg vil aldrig under en 2 søjlet da jeg så får bøvl med en del arbejde under bilen.
    klargøringslifte er fine når det bare er bremser, og ting i døre og under pedaler f.eks.

• #14   15. aug 2013 Kunne nu heller aldrig finde på, at købe sådan en fætter.
    Men kan da sagtens se det smarte i den smiley

Må så indrømme det mad Sax/service lift ikke tiltaler mig, da man ikke rigtig kan komme til under bilen.

Bruger selv et par opkørsels-slidske eller ramper . og det passer fint til mit brug smiley

• #15   15. aug 2013 De er også fornuftige nok, men jeg kan nu ikke undvære en 2 søjlet, må bare eje en en dag smiley

Kommentér på:
Autolift.

Annonce