{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Roland G
Roland G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Vinterdæk og sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Hej bil-interesserede...

Jeg har i går købt mig en bil.
På bilen sidder der 4 vinterdæk... Med i købet fik jeg 4 sommerdæk.
Bilen har stået stille i et stykke tid, så tror det er derfor der ikke er skiftet hjul.

Nu har vi jo 2 måneder + det løse, til vinterdækkene skal på igen. Er det værd at bruge 400-500 kr på at skifte til sommerdæk? Når jeg om 2 -3 måneder igen skal hive 400-500 op af lommen for at skifte tilbage?

Jeg er lidt i tvivl. Både omkring sikkerhed, slid på dæk og om det vejes op af de 1000kr jeg er i udsigt til at kunne bruge/spare.

Mvh den nye bilejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterdæk og sommerdæk
  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #1   16. aug 2013 Har tit kørt på vinterdæk om sommeren også.

• #2   16. aug 2013 Sidder de alle sammen på fælge?

• #3   16. aug 2013 Køb 4 stålfælge og monter dine sommerdæk på og skift med det samme

• #4   16. aug 2013 Du kan godt køre på vinterdæk til det bliver vinter, dog vil sliddet blive større da det er jo ret godt temp og gummiet bliver blød.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #5   16. aug 2013 Samtidig er bremselængde og sådan noget anderledes med vinterdæk om sommeren, jeg har prøvet det en gang og det var bestemt ikke noget jeg ønsker at prøve igen.

• #6   16. aug 2013 Nu lyder det som om, at du kun har et sæt fælge ( 4 stk.), og at vinterdækkene skal afmonteres og sommerdækkene skal påmonteres fælgene. Hvis det er tilfældet, vil jeg råde dig til at finde nogle brugte fælge, hvor du monterer sommerdækkene på¨. Derved slipper du for at ødelægge dækkene på sigt, og du sparer penge hvert år.

Hvis både vinterdæk og sommerdæk allerede sidder på fælge, så tager det en halv times tid at bytte rundt på dem...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   16. aug 2013 Vinterdæk om sommeren, er faktisk næsten lige så slemt som sommerdæk om vinteren hvis man ser bort fra sneklædte veje!
    Bremselængden er betydelig længere, mener der ligger en video herinde om det faktisk, se om den ik er til at finde, ellers ligger den med garanti på youtube..

Kort sagt : Skift

• Roland G
    Roland G Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   16. aug 2013 Som i rigtigt skriver.
    Vinterdækkene er selvfølgelig på fælge.
    Sommerdækkene er uden fælge. Skal jeg købe fælge til disse?

Kan man ikke bare når man skifter dæk, skifte fælgen fra vinterdækkene over til sommer dækkene ? Eller det for besværligt?

I ØVRIGT! SIKKE EN SVAR FREKVENS. ER MEGET IMPONERET OVER JERES MANGE OG GODE SVAR . TAK !

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   16. aug 2013 Der er jo en risiko hver gang man af/på-montere dækkene, at kanten tager skade og ikke kan holde luft, så 2 sæt fælge ville da være en fordel.
    Så find dig et sæt billige stål eller alufælge, man sagtens finde nogen billig og lige til under 1000kr, somregl også med nok dæk til sæsonen ud.. Så længe man ikke er alt for kritisk smiley

• #10   16. aug 2013 Deet går nok du bliver vel ik skadet NÅR DU MED SIKKERHED smadre en hel børnehave hahaha ej det gåår nook smiley

• #11   17. aug 2013 Jeg er lige punkteret, og skiftet til eet vinterdæk, hvis ikke jeg kan få det lavet vil jeg vente til november og sætte de andre 3 vinterhjul på.

Så mit forslag vil være vent til næste forår med at fortage dig noget

• #12   17. aug 2013 ned i haraldnyborg og køb deres 2.1/4tons donkraft. en momentnøgle. topnøgle sæt og en hjulnøgle så du kørende for under 1000kr og så kan du selv skifte dem.. mange penge nu men gratis frem over... køre du på vinterdækkende nu så skiftedem ud til vinter. vinterdæk skal helst ikke under 3mm i slidbanen før de er så godt som ubrugelige...

Kommentér på:
Vinterdæk og sommerdæk

Annonce