{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

problemer med bilkøb {{forumTopicSubject}}

Håber på der lige er et klogt hoved der ved hvordan jeg står i denne situation:

Jeg købte for 1 mdr siden en skoda Octavia 1,9 tdi til 125000 kr ved en forhandler - og forhandler yder 3 mdr 100 procent garanti på reparation.

Ved prøve turen gør jeg forhandler opmærksom på at det føles som om den hugger lige ved acceleration, men siger til ham at det ikke nemt og afgøre kun ved prøvetur, forhandler siger jeg kan vende tilbage hvis det er en fejl..

Nu efter en måned bliver det kun værre og værre...den hugger i acceleration islr i 2 og 3 gear.

Nu har den så været ved forhandler en gang og forhandler siger:
Computeren finder ingen fejl - bilern er fejlfri og mekanikerne kan ikke mærke noget huggen. han hældte noget motorrens i tanken, men uden held.....nu har jeg igen snakket med ham og siger den hugger stadig, men forhandler siger: Du presser bilen for meget og så efter lidt snakken siger han du kører bilen op på omdrejningsbegrænseren, derfor hugger den hvilket jeg var lige ved og flyv helt op i det røde felt....Jeg kører den bil som en bil skal køres....han siger så han kan godt se på den igen, men hvis ikke computeren melder nogle fejl, kan de ikke gøre noget, det kan sq da ikke pas...hvordan står jeg i denne situation???

Så må han sq da sende den til skoda og få autoriseret med speciale i skoda til at kigge på den...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med bilkøb
  • #2   16. aug 2013 Få en der ved noget om biler til og kigge på den. Lyder dog lidt som et deffekt svinghjul i mine ører...

  • #3   16. aug 2013 Har du haft ham med ude og kører, så han kan se hvad der er galt.
    Der kan sagtens være fejl selvom testeren intet viser.


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #4   16. aug 2013 Sørg altid for at få alt på skrift. Det er den eneste måde at sikre sig nogenlunde på. Ord forsvinder ud i løften, og det vil i sidste ende være påstand mod påstand.

  • #5   16. aug 2013 Du siger bare bilen skal til skoda og lave så skal han betale hade en ven med en a3 som også drillet lidt nogle gange og de kunne ikke finde fejlen men da den kom over til audi var det turboen og forhandleren betalte for rep

  • #6   16. aug 2013 Hakken ved acceleration på sådan en vogn er det tit ledningsnet til dyser der er galt. De mister lige forbindelsen i et splitsekund.

  • #7   16. aug 2013 Det er din kobling og svinghjul. Jeg har en Octavia magen til og min gjorde det også.. tag den til et andet værksted evt FDM og få dem til at lave et chek på problemet.. der er md garanti metal spåner i den plast og skum plade der beskytter motoren nedefra. Var der i min.. du skal tage op til ham med en kopi af denne fejlkonstatering og bede om at han på skrift anerkender du har reklameret over denne gejl og at du har været inde med bilen første gang du oplevede dette problem... Du kan også i følge købelovens paragraf 78 ophæve købet grundet denne væsentlige mangel/ fejl ved din vare.. ville jeg gøre hvis jeg var dig.. han lyder lidt suspekt i mine ører..

  • #8   16. aug 2013 hehe DOH

  • #9   16. aug 2013 Jeg tror på forhandleren godt ved at det her er noget der koster penge og så trækker tiden ud til de 3 mdr er gået, men den går sq ikke..jeg tror jeg vil melde mig ind i fdm og kontakte dem og få dem til at kigge på det, for jeg vil sq ikk stå med en regning på mange tusinde kroner på rep af kobling/ svinghjul,

    Von Hall:

    Blev din fejl værre og værre? hvor slemt var det da du fik din lavet?


  • #10   16. aug 2013 Hva er det en forhandler ? er det et autoriseret skoda ? eller ?


  • #11   16. aug 2013 det er ikke skoda men en anden autoriseret bilforhandler i Silkeborg området

  • #12   16. aug 2013 Ja det blev gradvist været og været det var koblingen som har 3 fjedrer i sig som havde løsnet sig og skadet svinghjulet jeg delte regningen med forhandlern han tog 2 af de 3 dele af regningen jeg slap med at betale 8000 for det.. ikke nødvendigvis at du skal melde dig ind i FDM men bare få det chekket på et FDM certificeret værksted eller bedst ved Skoda selv også selv om det koster lidt.. du er meget bedere stillet sådan i forhold til købeloven.. husk at du har 2 års reklamationsret på den og i de 6 første måneder har du formodningsretten på din side.. og du kan vælge at hæve købet det er din ret som forbruger ikke sælgers

  • #13   16. aug 2013 men hvis de skal tjekke om det er kobling/svinghjul, så kræver det vel en større adskillelse af motor/gearkasse for at komme ind og kigge, kan ikke forstå hvis der kan kommer spåner ud indefra?

  • #14   17. aug 2013 Det er en kendt fejl på denne motor.. det er svinghjulet der bliver skævt og det afgiver nogle fine metalspåner i motor skjoldet.. det tog et eksternt værksted en time at checke det for mig samt at lave en komplet pc test på bilen.. der får du en udskrift af alt og om der er noget i bilens fejl test.. med en garanti kan du jo kræve alt lavet selv en blinklys pærer der skal skiftes..

  • #15   17. aug 2013 Ville da være rart hvis du fortalte hvem sælgeren var, så man ved at der skal man passe på.

  • #16   17. aug 2013 men ved din, var det os kun en gang imellem den " huggede " for altså når jeg kører 80 med fartpilot på er der intet, det er kun en gang i mellem når den får lidt og leve af i gearne deropad?

    Jeg foretrækker ikke at oplyse navnet på forhandleren da jeg ikke ønsker på noget måde at udhænge forhandleren, da det kun vil forværre situationen hvis forkerte folk ser mit indlæg


  • #17   17. aug 2013 Må han ikke i flg. Bh reglemant.. men ville være rat at vide hvem man Skal holde sig fra...

  • #18   17. aug 2013 I starten ja.. men få den til Skoda selv og få dem til at chekke den fra top til tå.. du lån også være heldig at det kun er dine injektore der er slidte..

  • #19   17. aug 2013 det er garanteret jens fisker ( jens fusker ) i Silkeborg.
    ham kan jeg ikke anbefale. han vil ikke lave noget på garantien. og der er altid noget som ikke virker på de biler han sælger.


  • #20   17. aug 2013 hugger den virkelig når den går i begrænseren?

    hold da op et geni, han skal da have en medalje


  • #21   17. aug 2013 sørg for på skrift at have reklameret inden de 3 mdr. Så er du dækket ind, også selv om det går over tid. Du fortælle at bilen hugger og ikke sætter ud. Lyder som dårligt svinghjul/kobling.

Kommentér på:
problemer med bilkøb

Annonce