{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Datsun Cherry N10 fra 80 og op. tredje generation {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG!
Overvejer at købe sådan en bette vogn, da min far osse har haft en. Helst gerne en 80'er

1 ting ved jeg.. man skal være opmærksom på rust. Men mine spørgsmål ligger sådan set i, om man stadig kan skaffe dele og evt de større motore, til sådan en gammel svend?
Om man stadig kan købe tuningsdele?
Hvad skal man ellers ligge mærke til
Og er der folk, der har viden om motore? Altså data osv?
Og er der ekperter i, hvad man ellers skal være opmærksom på?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Datsun Cherry N10 fra 80 og op. tredje generation
  • #1   19. aug 2013 Så skal du finde den sidste årgang 1982 med "E" motor med overliggende knastaksel. Lettere at tune.
    Men de fleste rustede op på meget få år.


  • #2   19. aug 2013 Okay. "E" motoren er det ikk en 1,6?
    Ja det ved. Og motoren stod tilbage smiley


  • #3   19. aug 2013 Altså den største motor?
    Tror det var sådan en der blev lagt i min fars. For det var en 1,6


  • #4   19. aug 2013 Nu har jeg kun kørt ræs mod en Cherry da jeg selv lå i min tilsvarende Mitsubishi Colt fra 80erne smiley
    Men princippet bør være det samme der, med evt. at smide en maskine i fra en nyere/større model, hvis det skal være lidt sjovt, som eks. en Nissan Bluebird, mener jeg ham jeg kørte mod havde smidt i hans, ligesom jeg selv senere lavede en Colt med en 2liters Dohc fra en galant med 160hk (mod de originale 55 smiley
    Ellers er der jo den slagne vej med selv at få fræst en flange efter en pakning og så igang med rør arbejdet og lave sin egen manifold/rør og dobbelt weber og få slebet knasten portet toppen osv smiley
    Og skal du ha andre plejlstænger/stempler i kan du jo finde nogle tilsvarende, som eks. i min Sierra Dohc motor er der blevet brugt stempler fra en Honda Civic turbo og plejlstænger fra en Mercedes Cosworth, så det er bare om at være kreativ smiley


  • #6   19. aug 2013 Min far mener sq at det tun han købte til hans, kunne købes originalt fra Nissan.
    Men tror nu meningen med købet er, at jeg vil ligge en E16 motor i ligesom min fars smiley
    Men hvor kan man få fat i sådan en motor? Er det de samme som Sunny'er fra 86-88 89?


Kommentér på:
Datsun Cherry N10 fra 80 og op. tredje generation

Annonce