{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afdrejning af svinghjul.
  • #1   27. aug 2013 Hvilken bil og hvorfor? Hvis det er din korianer så gir det ingen mening.

• #2   27. aug 2013 det er til min koreaner ...og det giver fint mening for mig... det kan måske godt være at det ikke giver mening for dig men det er der jo ikke noget at gøre ved smiley

• #3   27. aug 2013 Fyns Kardan og Bremsecenter kan afdreje dit svinghjul, og de er dygtige. Ligeledes kan mekonomen hvis det er enkeltpladet svinghjul.

Men du vil have det lettet? Ring og hør..

• #4   27. aug 2013 Ja ja, du blir klogere når du finder ud af du skal ned i 3 gear for at lave en overhæling med under 50nm. alt efter hvor meget du tar af det. jo mere du tar af, jo mindre nm har du.. du har næsten ingen nm i forvejen, derfor giver det ingen mening.

• #6   27. aug 2013 Det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved.

• #9   27. aug 2013 Tja skal ikke kunne sige det, men min gamle i-VT kunne dårligt nok komme igang med et svinghjul på 3.2kg den forhelvede den kunne tage nogle omdr.

Motoren laver momentet, men du mister al energi da du har en let masse iform af dit svinghjul som er med til at holde din motor igang.

Til gengæld kunne man mærke forskellen i de høje omdr. positivt... Men det er jo også kun en 1600 vtec.

Ved ikke om det er fordi du har nogle flere ccm at gøre godt med, at der kan være en forskel der.

Men på en 1500ccm er det hovedløst.

Men har du så prøvet med 4 mand i bilen, før og efter du skiftede dit svinghjul for der er satme en kæmpe forskel.

• #11   28. aug 2013 digweed: jow jow, måske du skulle prøve et rullefeldt, både før og efter, inden du udtaler dig, om hvor hvidt du mister nm.. smiley

• #12   28. aug 2013 I flueknepper den her hver gang, eksperter... Moment eller inerti... Det er sgu ligegyldigt. Han får bare en bil, som er ret skod at køre i til dagligt. Punktum.

• #14   28. aug 2013 Har du set moment kurven?? Det kan godt være max momentet er ca. Det samme, men du flytter din moment kurve ikke?

• #16   28. aug 2013 jeg kunne nu mærke en foreskel på min kadett c 1.2

da jeg skulle skifter kobling, pga den var defekt,
    og skulle have drejet af anlægs fladen,

så blev der fjernet, noget mere vægt, ca 2 kg,

nå man skal sætte i gang, fra 0 kmh, skal der lidt mere gas til,

men når man så køre, og skifter gear, så har den nemme ved og komme op i omdrejninger,
    og gearskiftert er nu blevet mere flyende, lidt som automatgear,

hvor den før dykke lidt mere i omdrjeninger, ved gearskift,

motoren er rullet til 58.8 hk, så der er ikke meget og gøre med,
    men jeg syntes det er blevet bedre og køre med

• #17   28. aug 2013 rigtig mange gange tak for jeres indlæg i dette forum smiley
    jeg har fået et fint indblik i hvad der sker når man drejer af svinghjulet ...
    men da jeg ikke spurgte om hvad der sker men om der var nogen der kunne gøre det så finder jeg bare min egen vej til at få det gjort ..
    tak for alle jeres svar smiley

• #19   28. aug 2013 momentet bliver opbygget i massen.. så ja.. den energi du opbygger mister du men motoren mister ikke moment.

Det gir tilgengæld HK i de første gear på hjulne. Fordi den energi du ikke skal bruge på at dreje massen i motoren går til vejen.

Så af efter hvor meget man hiver af desto flere HK har du på vejen. Og da HK og Nm følges ad.... i rest my case. smiley

Kommentér på:
afdrejning af svinghjul.

Annonce