{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.287 visninger | Oprettet:

Brugt bil ved forhandler, mystisk faktura ? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter

Jeg må sgu lige ha' lidt hjælp.

Har i dag netop købt en brugt bil hos en stor anerkendt forhandler, til 80.000,-

Vi fik handlet lidt om prisen og bytteprisen på min gamle bil de skulle tage i bytte.

Da jeg så i dag fik handlet, gav jeg 55.000,- og min gamle bil i bytte. Men på fakturaen fremgår det kun at jeg har købt "transport" for 55.000,- ikke noget med at skrive hvilken bil, stelnummer eller noget.. Min gamle bil er heller ikke nævnt på fakturaen. Der er ikke skrevet en slutseddel, det sagde forhandleren at de ikke brugte, og at en aftale var en aftale. ( dog har jeg en masse på skrift, på mail omkring handlen )

Hvorfor gør de det på den måde, er det lovligt? Og kan jeg stå dårligere stillet i forb.m. garanti eller forsikring ? Det ser jo sådan set ud som om at jeg "kun" har givet 55.000,- for bilen, selvom den har en markedsværdi på 80.000,-

Håber på lidt hjælp her..

Hilsen

CC

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt bil ved forhandler, mystisk faktura ?
  • #1   29. aug 2013 Er den købt uden garanti til CVR?

• #2   29. aug 2013 Tror du kun har faet side 2. hvor beløb og indhold står på side 1. derefter laver man "transport" til side 2. smiley

• #3   29. aug 2013 Det er helt normalt. Om det er lovligt kan jeg ikke svare dig på.
    Men teoretisk kan han jo stikke resten af pengene i egen lomme.

• #4   29. aug 2013 lyder til at den er solgt til dig engros, altså så du ikke har nogen garanti..

• #5   29. aug 2013 Slutseddel bruger man da stadig. Og hvis en enkelt forhandler ikke gør, så havde jeg stadig krævet en, så alt er på det rene, og fået dem til at lave en ordentlig faktura

• #6   29. aug 2013 Jeg er helt og aldeles privat smiley

Ikke noget med CVR nummer her..

Der er også en del fejl på bilen, som de har lovet at udbedre under garantin..

• #7   29. aug 2013 hvis der står ikke noget om din gamle bil i slutseddel, så du kører bare der ud og henter den tilbage

• #8   29. aug 2013 Det er ganske simpelt.. de "klikker" prisen ned..

eks:

Han har købt eks. en Mondeo for 60.000kr, og annoncerer den for 80.000kr.

Du kommer så med din byttebil, og vil have ham til at tage den i bytte.. Du forlanger 25000kr for den, og han ved inderst inde godt, at han aldrig får en dag over 10.000 for din bil.

Hvis så han laver handlen med 80K og 25K.. har han jo tjent 20K på de bil han sælger, det medfører 4K i forskelsmoms, og beskatning af 16K..

Me han kan ikke trække noget fra, på det han taber på din bil.. klikker han derimod prise ned, så den hedder 65K og 10K, så er bytteprisen de 55K som før, men han har kun tjent 5K på bilen, og dermed kun 1000kr i forskelsmoms, og skat af 4K..

hvis han så¨får mere end de 10K, for din bil, så betaler han skat og moms af det...

Helt legalt, og helt forståeligt..

Det sker tit at forhandlere tager en bil i bytte til en alt alt for høj pris, men kunden syntes jo (som mange herinde) at det er verdens bedste bil, og de har jo lige reppet for XXXXkr på deres lortespand.. så den skal MIN. koste 35000kr..

Forhandleren ved at æsken er lige til engrossalg, eller huggeren, men den bil kunden har kig på, den tjener de måske 50K på, så de har råd til at forære den "fine" byttebil væk smiley

• #9   29. aug 2013 det lyder som om at de fusker lidt. hvis de opgiver at de har solgt noget til mindre end de gav er der noget med moms osv. de slipper for men stadig tjent på bilen. kunne nok godt være sådan noget ?

• #10   29. aug 2013 Fin forklaring Morten D

Man skulle tro du var inde i sagen.. da det faktisk drejer sig om en mondeo smiley

Men står jeg dårligere i forb.m. granti ? Der står jo ikke hvad jeg har købt på fakturaen.

Og hvad nu hvis min "nye" bil bliver totalskadet i morgen, får jeg så kun 55.000,- for den, eller går forsikringsselskabet altid efter markedsværdi ?

/CC

• #11   29. aug 2013 Ok, det havde jeg så ikke lige gættet, det var bare en gængs bil..

Evt. skade erstatning er et spørgsmål om hvad den generelle pris på bilen er, ikke din nøjagtigt, og først og fremmest, hvor meget taksator boller dig i røven..
    ......Eller om du finder den store rumsterkæp frem, og tager ham... smiley

PGC: læs nu min forklaring..

PS. mit tastatur driller, så indsæt selv NNNNN hvor de nu mangler smiley

• #12   29. aug 2013 Takker! smiley

Tror ikke jeg gider at gøre en masse ved det, de står åbenbart ved deres ansvar når det gælder garanti, og kan de spare lidt i skattemomshalløjpenge så er det fint med mig.. Jeg kan altid prale af at jeg fik 3 x bilens værdi i afslag på den nye.. smiley

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #13   26. maj 2015 Jeg er ret sikker på, at det stadig skal skrives på fakturen, da det trodsalt er en del af købet. Men hvis du er i tvivl, så prøv og hør de flinke mennesker hos https://fakturaservice.dk/ om det, de er utrolig flinke, og burde kunne svare på det.

• #14   26. maj 2015 #13 læs reglerne - du må ikke smide reklame i forum = udstemme

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #15   30. jul 2015 #14 Beklager, hvis det er opfanget som reklame. Jeg har intet med faktura service og gøre, jeg er bare glad for deres service, som jeg har brugt en del gange selv.

Kommentér på:
Brugt bil ved forhandler, mystisk faktura ?

Annonce