{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

michael m
michael m
Tilmeldt:
24. mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20

citroen c5 {{forumTopicSubject}}

hey jeg vil gerne høre godt og skidt om denne model har kikket på en fra 2005 og det er en diesel jeg snakker om 1.6 hdi

det jeg tænker på en diesel er paratikel filtret er den med det og er det dyrt at skifte har hørt de kan være dyre

og har de en svahed for noget må i meget gerne sige det

har fået en besked på at den kan ha problemer med turbugen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  citroen c5
  • #1   31. aug 2013 c5 er generelt en dyr bil at få på værksted da vi selv havde kig på en på et tidspunkt
    1.6hdi har som du selv skriver problemer med turboen brænder sammen ofte,og at motoren ikke skulle være speciel holdbart,var jeg dig havde jeg kigget efter en større motor feks 2.0 hdi som er langt mere pålidelig


  • michael m
    michael m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20
    #2   31. aug 2013 claus F.J
    okay så det vil sige 2.0 hdi er bedre med turbo men ved du noget med paratikel filtre er med det eller ?


  • #3   31. aug 2013 Jeg er i lære ved citroen, og de gamle modeller c5 har mange el-fejl, og som du selv skriver har den lidt en svaghed med at turboen står af, dog ikke så tit jeg ser det smiley

  • michael m
    michael m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20
    #4   31. aug 2013 mike J vis det ik var meget at forlange vil du så spøge citroen der du er i lære om der side paratikel filtre på den og hvad det evt koster at skifte da den kan være dyr

  • #5   31. aug 2013 der er partikel filter på og det vil nok koste imellem 8000-10000 kr at skifte..

  • #6   31. aug 2013 jeg er næsten 100 % sikker på 1,6 har, især efter faceliftet, du kan nøjes med at rense det, mener det koster omkring 2500-3000 kr. men hvis det skal skiftes nok omkring 10.000-12.000

  • #7   31. aug 2013 mine forældre har en c5 2.0HDI weekend fra 2004, den kører bare hver dag uden problemer, trækker rigtig godt. Den er begyndt at have små fejl man kan forvente af en bil på dens alder, men i service er koster den ikke mere end min bil der er 10 år ældre.

    Jeg synes det er en bil der er ganske okay, og turboen har aldrig haft bøvl eller andet.

    jeg mener først citroën begyndte på partikelfilter i 2006 men er ikke sikker, den første model C5 har ikke partikelfilter


  • michael m
    michael m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20
    #8   31. aug 2013 Morten A det lyder sku godt vis det er sant

Kommentér på:
citroen c5

Annonce