{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægtafgift på stille stående forsikring??
  • #1   13. sep 2013 Selvfølgelig skal der det - vægtafgift er til staten og forsikring er til et privat selskab! Du får formentlig heller ikke gratis brød ved bageren, fordi du fik rabat i Netto vel.....

• #3   13. sep 2013 Da vel ikke hvis han piller pladerne af den - og forsikre den som stillestående med en evt kasko på?

• #5   13. sep 2013 Thomas R

du behøver ikke rakke ned
    det giver bare ikke mening i min verden ?? det vil jo enlig sige at man betaler leje af sine nr plader og lejen afhænger af vægten på ens bil?? synes da ikke det kan være rigtig at staten skal have penge for at jeg har min sommerbil holdene i garagen ?? er jeg den eneste der tænker sådan?

• #7   13. sep 2013 Du betaler ikke LEJE af pladerne - dem køber du jo til en yderst favorabel pris af staten! Det du betaler - om det så er vægt- eller grøn afgift, er for brugen af stat og kommunes vejanlæg - altså slidtage og vedligehold/renovering.
    Med lidt logisk tænkning og med henblik på min første kommentar, burde det stå klart for de fleste at staten er ligeglad med, om du har lavet en privat aftale med et privat firma der forsikre din bil, om du får rabat når du ikke bruger den! Så længe din bil er registreret til kørsel på offentlig tilgængelig vej, skal du bidrage til vedligehold og fornyelse - uanset om du bruger bilen eller ej! Ellers har du jo altid den mulighed, at du kan pille pladerne af din bil og aflevere dem hos SKAT igen...... Det koster at have bil - vend dig hellere til det, eller køb en cykel i stedet!

• #8   13. sep 2013 Hvis du aflevere nummerpladerne til dit forsikringsselskab skal der betales fuld vægtafgift, hvis du aflevere dem til skat skal du ikke.

Om dit forsikringselskab så vil forsikre din bil som er afmeldt må du snakke med dem om.

• #9   13. sep 2013 Det er fuldstændig åndsvagt at der skal betales vægt- pg grønafgift af en bil der ikke må bruges i en vis periode.. total tyveri fra staten..

I den perfekte verden, eller Schweiz, der kan man med EN nummerplade køre 2 forskellige biler.. tilmed med samme forsikring ..!

Men det giver jo perfekt mening, man betaler afgift og forsikring af den dyreste, man kan ikke bruge vejene (slide dem) dobbelt så hurtigt med 2 biler som med en..

"If you buy a second car, you can obtain interchangeable plates from your Automobile Service. This allows you to drive two or more cars under the same insurance plan and on a single set of plates. Take note, however, that only the car with the set of plates is roadworthy: the other car has to wait its turn in the garage."

http://www.isyours.com/e/immigration/relocation/vehicles/registering.html

• #10   13. sep 2013 Thomas R

har da aldrig mødt en så nedladende person som dig får du det bedre med dig selv ved at være en nar?

havde et spørgsmål som jeg ønskede et svar på mangler ikke penge og har skam vænnet mig til at det koster at have bil så du behøver ikke snak til mig på den måde! jeg snakker da pænt til dig

• #11   13. sep 2013 Mirza Nu har vægtafgiften jo ikke noget med en stilstands forsikring at gøre. Du laver jo en aftale med dit forsikrings selskab. At du ikke bruger bilen imod de giver dig en billigere forsikring. Så hvorfor er det tyveri af staten? Det er da ikke staten der siger du ikke må benytte bilen, men forsikringen. Og hvorfor få den på stilstand hvis du stadig vil kører i den? Og hvorfor så ikke afmelde den helt hvis du mener det er tyveri at du selv vælger at den skal stå stille med forsikring på

• #12   13. sep 2013 ?...

Nu ved jeg godt hvordan det hænger sammen.. Jeg har en del køretøjer, og har haft nogen af dem på stilstandsforsikring hver vinter de sidste 4-5 år..

Men er vi enige om at man betaler vægtafgift for en bil pga det slid den påfører vejnettet, hvis der er plader på og den er forsikret så må der køres på vejene = afgiften skal betales, piller man pladerne af kan man jo ikke slide vejene, men kan heller ikke slide dem ved en stilstandsforsikring..

Som skrevet tidligere så kan man i Schweiz køre på et sæt plader, man kører ikke galt i 2 biler eller slider vejene for det der svarer til 2 biler hvis man kun har et sæt plader men måske 100 biler..

Så jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved reglerne, dem kender jeg, jeg synes bare ikke at de giver mening, ligesom jeg heller ikke synes det giver mening at unge i Dk på 18 år kun må køre 125ccm motorcykler med 15hk.. men sådan er det jo, danske unge er åbenbart for dumme og kan ikke styre samme motorcykel som de kan i alle andre lande i verden.. tror regeringen ??

• #13   13. sep 2013 det er vel bare at regne ud hvad det vil koste dig at pille pladerne af og købe nye igen når du vil køre i den kontra stilstandsforsikring

mike der er jo altid nogen der ikke har lært at tale ordentlig hjemme fra

• #14   13. sep 2013 ja det er helt tosset, jeg piller mine plader af hvert år, for at spare vægtafgiften, og bilen står så på stilstand, så de plader de når at blive 3-4 mdr gamle, og som regel køre den kun i weekenden, så de er jo som nye når de bliver pillet af, total spild..

• #15   13. sep 2013 Enten beholder man plader på lige som mig og betaler det det koster eller også afmelder man bilen

Og en stilstand laver man for at spare pengen på forsikring over længere til da der er nogle biler man gerne vil have forsikring på så det dækker mod tyveri og brand og hærværk

Men ja tåbeligt at man skal betale vægtafgift for en bil der ikke slider på vejene og ikke forurener

• #16   13. sep 2013 Mirza du har jo ikke afmeldt bilen så den står jo stadig som med plader på. Så hvordan kan du brokke dig og sige det ikke giver mening? På stilstand står bilen jo stadig med pladerne på. Du har bare valgt at lave en aftale med din forsikring at du ikke kører i den. Så der er da noget du ikke helt har styr på For på stilstand har du jo ikke pillet pladerne af bilen. Kun at du har en aftale med din forsikring om at du ikke kører i bilen og derfor skal de have pladerne så du netop ikke bruger den. Så det har sku intet med den vægtafgift at gøre. For din bil står stadig hos skat som en bil med plader.

• #17   13. sep 2013 Der er åbenbart også nogle, der ikke har lært at tænke hjemmefra.....

Men vil da godt give Mirza ret i sine observeringer! Tag bare Tyskland fx. der har du muligheden for at købe forskellige typer korttids nummerplader med forskellige begrænsninger - fx. plader der gælder fra 3 dage til et halvt år. På den måde kan du selv bestemme hvor lang tid du vil have dit køretøj registreret, i forhold til brugen. Har du fx. en cabrio som du kun bruger i sommerhalvåret, har du mulighed for enten at tilmelde den fra én bestemt dato til en anden, eller registrere den for fx. 6 måneder - det bliver så bare påført kanten af dine nummerplader. Forsikringen dækker så kun i den angivne periode, der er påført pladerne.....

• #18   13. sep 2013 ?... "På stilstand står bilen jo stadig med pladerne på. Du har bare valgt at lave en aftale med din forsikring at du ikke kører i den"

Hvorfor i alverden skal man så betale vægtafgift = AFGIFT FOR AT KØRE PÅ VEJENE for noget man ikke kan køre i.. bare fordi der er plader på..?

Jeg forstår godt reglen, men forstår ikke hvorfor at det ER sådan (udover at staten selvf skal have penge) men hvis det giver mening for dig fint..

• #19   13. sep 2013 Mirza fordi den aftale intet har med den skide vægt afgift at gøre Bilen står stadig som om den kører på vejen. Det du har aftalt med ikke at bruge bilen er kun med dit forsikrings selskab så din forsikring ikke er så høj. Det er en aftale mellen dig og det selskab og intet med skat at gøre

• #20   13. sep 2013 Det er ikke alle forsikringer der lader dig beholde pladerne på

• #21   13. sep 2013 Andres nej netop de vil have dem ind så folk ikke ligger og kører i den. For det er jo stadig en aftale om ikke at benytte bilen mellem ejer og forsikring og ikke staten

• #22   13. sep 2013 Mirza det der menes med plader på er At dine plader er ikke afmeldt så derfor betaler du vægt afgift. afmelder du dine plader så skal de leveres tilbage, og så skal man ikke betale vægtafgift. Men du har valgt at købe en bil som du laver en aftale med din forsikring om du ikke kører i. Så hvorfor blander du vægtafgift til staten og en aftale med din forsikring om du ikke benytter din indreg bil sammen ? det er 2 forskellige ting Den aftale betyder jo bare du ikke må kører i bilen for dit forsikrings selskab For staten må du jo godt kører i den da den står som betalt vægtafgift, men du må ikke for forsikring da du har sagt du ikke bruger den, så har de sagt så sætter vi præmien ned på bilen, når du ikke kører i den. Nu forstået?

• #23   13. sep 2013 Det bliver sidste indlæg fra mig.. For du forstår åbenbart ikke hvad jeg skriver..

JEG FORSTÅR GODT REGLERNE, JEG SYNES BARE IKKE AT DET ER LOGISK.

• #24   13. sep 2013 Mirza så lod dog være med at ha den på stilstand hvad logisk er det i det? Så hvis du er så klog så afmeld helt og få plader på den igen når du skal bruge den jøsses hvor svært kan det være. Stilstand bruger du jo hvis du måske er 6 måneder i udlandet og ikke bruger bilen. Og ikke til når man er hjemme og bilen står lige uden for døren og man vil bruge en bile vel.

DET ER DA FOR FANDEN DA HELLER IKKE LOGISK AT HA EN BIL PÅ STILSTAND NÅR MAN IKKE BRUGER DEN.

• #25   13. sep 2013 ?

Vis man nu har en sommer bil som står i garage i vinterhalvåret så er det da meget smart med en stilstands forsikring så den er dækket mod tyveri og brand ellers for du 0kr vis der sker noget med bilen vis den står uden plader

• #26   13. sep 2013 Andres det kan du jo også få igennem hus forsikringer hos nogen. Og så skal der sku også være tale om en værdifuld bil da. For hvad er logisk i det med en golf3 eller lign?.

• #27   13. sep 2013 ?

Din sidste caps kommentar, var da den dummeste jeg har hørt længe. Hvis en bil står uden nogen form for forsikring, får du NADA hvis den bliver stjålet eller lortet brænder sammen med en garage. Pænt træls hvis man har en 100k+ bil stående!

Men hvis man har en stilstands forsikring (meget billig) så er man over de bekymringer, da den så er dækket hvis dette sker

Og NEJ hus dækker IKKE bil!

• #28   13. sep 2013 ?

Jeg har lige snakket med tryk og det er dig selv der skal stilstands forsikre din bil

Den kan aldrig blive dækket af hus forsikringen/indbo om den så står i en lade/privat/lejet garage

• #29   13. sep 2013 Nikki så tag lige og læs hvad jeg mere skriver ikke, bilen skal også ha en værdi der kan svare sig at ha den forsikret mod for du har stadig en selvrisiko og er den på 10.000 kan det ikke svare sig på en g3 ell. så hvad dumt var det i det? Men dumt du ikke læser videre iden du skriver det samme som jeg så sagde ha ha.

• #30   13. sep 2013 Nej Nikki - men til gengæld gør din indboforsikring, hvis du har oplyst din forsikring om at bilen holder uden plader i garagen.....

• #31   13. sep 2013 Lige mine ord Nikki h

• #32   13. sep 2013 Var så i gang med at skrive da du skrev det, så det havde jeg nok ikke set inden jeg skrev!

Og så kan det jo også være bilen har en stor personlig værdi selvom den måske kun er 10k værd, derfor kan det snildt betale sig. En stilstands forsikring koster 1500 om året, så tag lige og sæt dig ind i tingene inden du skriver!

Thomas, den dækker sku ikke tyveri eller brænd, kan godt være den dækker evt skader

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #33   13. sep 2013 Jeg må ærligt indrømme at jeg holder med Mirza. Det er totalt ulogisk bygget op, hvorfor kan forsikringsselskaberne ikke bare indrage pladerne (som nogen allerede gør) og så have en aftale med skat/staten, at når pladerne er i deres varetægt, så bortfalder vægtafgiften? Og stilstandsforsikringen Lasse P, den dækker jo skader på bilen, under vinteropmagasinering og lign (afhængigt af forsikringsomfanget). Der er jo ikke noget der dækker, hvis man tager pladerne af bilen (igen afhængigt af forsikrings omfanget)...

• #34   13. sep 2013 Hvis ikke en indboforsikring skulle dække tyveri eller brand, hvad skulle den så dække?!?

• #35   13. sep 2013 Thomas, det dækker den også, bare IKKE når der står bil foran!

Jesper, nu kan jeg kun snakke for mig selv, men jeg har stilstand i top danmark og det er UDEN plader. Det var ingen problem, den dækker stadig som altid smiley

• DisConFlubberated

#36   13. sep 2013 Det kommer jo an på hvilket omfang den dækker, det er ikke alle der betegner en uregistreret bil som indbo...

• #37   13. sep 2013 Nikki Tja nu drejer det sig om manden syntes det er dumt at betale vægtafgift på en bil der står stille. Men så kan han sku da for fanden aflevere de skide plader til skat. Og beholde den skide stilstands forsikring færdig. Hvis han ikke skal kører i den så har han ikke brug for de plader. Så enten helt af med dem som man slipper for vægtafgift. eller aflevere dem til opbevaring ved dit forsikrings selskab og betal for vægt og forsikring.

Jesper *æresdiscipel* folk kan jo bare aflevere de plader til skat. så betaler man jo heller ikke.

• #38   13. sep 2013 ?

Nej det drejer sig om dine sidste kommentarer (for mit vedkommende), jeg vil ikke til at blande mig i den med vægtafgift da den er godt uddebateret smiley

• #39   13. sep 2013 Nikki tja men du læste jo ikke det andet så det drejer sig om intet for du skrev det jeg lige selv skrev smiley

• #40   13. sep 2013 Nej gør det ikke, for vi har tydeligvis ikke samme holdning til emnet

• #41   13. sep 2013 ?

Vis du aflever pladerne til skat så er bilen afmeldt og den kan du ikke få en stilstand til da den ikke er registeret mere

Men aflever du pladerne til forsikringen så kan du få stilstand

• #42   13. sep 2013 Andres gu kan du stilstands forsikre en bil uden plader. Og folk skal så huske der skal være kasko på ellers dækker den ikke tyveri og andet.

• DisConFlubberated

#43   13. sep 2013 Lasse P eller hvad du nu hedder, du skifter jo brugernavn ret tit efterhånden...

Kan du ikke forstå, at det hele ville være nemmere (og en del billigere) for bilejerne, hvis vægtafgiften bortfaldt ved stilstandsforsikring, med nummerpladerne i forsikringens varetægt?

• #44   13. sep 2013 Andreas, jeg henviser lige til min tidligere post, ang forsikring uden plader smiley

• #45   13. sep 2013 Jesper *æresdiscipel* forsikring har stadig intet med nr pladerne at gøre, så de kan ikke inddrage dem og sige man slipper for vægtafgift. Det kan kun skat når de modtager de plader så de trækkes ud af systemet. For afmelder du vægtafgift på et sæt plader kan de ikke tilmeldes igen så skal der nye til.

• DisConFlubberated

#46   13. sep 2013 Jeg ved udmærket godt at forsikring ikke har noget med vægtafgift at gøre, men du kan åbenbart ikke forstå, at det ville være nemmere for næsten alle, hvis det oldnordiske system blev lavet om...

• #47   13. sep 2013 jesper hvorfor kan folk ikke finde ud af den nemme system i dag? Det er sku da så let. Vil man slippe for vægtafgift så afmelder man pladerne hos skat færdig. Hvad er problemet i det hvorfor skal det til at laves om så et selskab er intet har med skat at gøre skal til at stå for indkrævning af plader?

• #48   13. sep 2013 Sagde godt nok jeg ikke ville deltage men,

"Vil man slippe for vægtafgift så afmelder man pladerne hos skat færdig. Hvad er problemet i det"

Problemet er at så skal du købe nye plader igen når du vil køre i bilen, det er især irriterende hvis man har et veteran køretøj med sorte plader fx og i det hele taget spild af penge..

Dengang farfar var ung da sked man ude på marken, hvorfor skulle det dog laves om, ja hvorfor skal noget som helst laves om.. Jesus Christ, det er tilladt at tænke udenfor kassen

• #49   13. sep 2013 Nikki h hvad mener du

• #50   13. sep 2013 Mirza Hvis du har så mange problem og så meget bøvl så lad da vær med at ha bil. Alle andre kan finde ud af og leve med det så det kan du vel også. Lad dog nu være med at gøre det til et problem for man kan jo ikke gøre dig tilfreds uanset hvad. Du brokker dig over man skal betale for at ha dem. men brokker sig også over at man kan aflevere dem jøsses

• #51   13. sep 2013 Andres nikki snakker om denne besked

profil billede
    Nikki H
    Svar: 975

Biler: 5
    Fotoalbum: 14
    Annoncer: 21
    55 minutter siden

Thomas, det dækker den også, bare IKKE når der står bil foran!

Jesper, nu kan jeg kun snakke for mig selv, men jeg har stilstand i top danmark og det er UDEN plader. Det var ingen problem, den dækker stadig som altid

at man sagtens kan forsikre en bil uden plader.

• #52   13. sep 2013 ?

Dækker din indbo forsikring din bil uden plader? Nej det var det snakken gik ud på vedr Thomas og Jesper..

Men det er godt at vi har dig til at bøje dig forover og tage imod fra skat smiley Du er åbenbart den eneste her i tråden der synes det er rimeligt... smiley

• #53   13. sep 2013 der er godt nok ik mange der forstår mirza, jeg gør..! ja jeg kender også reglerne, det vi skal frem til, som mirza er inde på, hvorfor der skal betales den vægtafgift, når bilen holder stille, der burde det kunne være nok med at ens forsikrings selvskab siger til skat, at bilen holder i stilstand, og dermed ikke skal betale vægtafgift/grønafgift, det er total resurce spild at man skal smide nogen plader ud når de kun er 3 mdr. gamle+ alt det papir arbejde, de kunne spare meget tid skat ved at gøre dette, samt det vil være mere rigtigt når man tænker på miljøet. (produktion af plader, omsmelning af plader, alt papir arbejdet osv osv)

4 år i træk nu, har jeg fået ny reg. atest/plader, samlagt på de 4 år har bilen kørt 15000km. og ja, jeg gør det jo kun for at undgå at betale grønafgift, i 8-9mdr om året. da det er en del penge.

ens indbo forsikring dækker på ingen måde en bil, så derfor stilstand forsikring.

• #54   13. sep 2013 Den havde jeg læst

Men uden plader er det som afmeldt og afleveret hos skat

Eller er det uden plader fordi forsikringen har dem under stilstand

Jeg er ikke sikker på at du kan forsikre en bil vis den er afmeldt hos skat

Før man kan være uenig skal man jo være sikker på at man snakker om det samme for der er forskeld på de 2 typer "uden plader"

• #55   13. sep 2013 de skal bare indføre vejskat, så er det kun dem der køre på vejene, der betaler for det. her vil skat og tjene mange penge, men det kan de jo ikke se..!

• #56   13. sep 2013 brian L hvordan vil du lave det?

• #57   13. sep 2013 Andreas, min bil er UDEN plader i den forstand, at den er afmeldt hos skat

• #58   13. sep 2013 vejskat har de i alle andre lande, undtaget DK... det er sku meget nemt, du betaler for de dage du køre på vejene, så har du en konto du kan sætte penge ind på, og en markat i forruden

• #59   13. sep 2013 Brian Æh hvordan kan de holde styr på antal dage du har kørt? Og hvilke lande er det der har det?

• #60   13. sep 2013 Brian er det ikke Maut du tænker på? hvor lastbiler skal betale vejskat på motorvejen ?

• #61   13. sep 2013 I fx England bruger de roadtax, meget simpelt system, du kan købe mærkater på fx postkontoret, så kan du købe til 1,3,6 eller 12 måneder mener jeg, når den udløber køber man bare et nyt. Derover følger de samme nummerplader også bilen fra nu til den bliver skrottet.

Et meget mere tidssvarende system end vi bruger herhjemme.

Bliver man stoppet med udløbet mærkat så får man en rimelig stor bøde.

• #62   13. sep 2013 Jeg betaler stilstandsforsikring på forden men ik vægtafgift da den står uden plader om vinteren. Men den er forsikret

• #63   13. sep 2013 I top Danmark som ? Skriver længere oppe

• #64   13. sep 2013 du betaler da vejskat når feks køre i belgien frankrig osv... og det er som niki siger, der står dato på de markater du sidder i ruden, tænk på alle de penge skat kunne tjene på alle de turister, lastbiler, der køre igennem i DK, det er jo total hul i hovedet at dem som køre 5000km om året, skal betale det samme som en der køre 100000km om året, men det er jo DK, der er ik meget fornuft i tingene, når vi snakker disse ting

• #65   13. sep 2013 Brian L hvad tror du vægtafgift og reg afgift ? det har tyskland jo ikke Så du må da ikke være helt rask hvis du først mener det er ok at betale højt regnet 180% af den samme bil og så igen bagefter skal betale for at kører en hvis antal km i den også.

Så du kan sku da ikke sammen ligne udenlandsk vejskat med det danske system. For det er 2 forskellige systemer de har. For tror du de fjerner reg. afgift ved at indfører en vej skat? Og du skriver det er holdt i hovedet at dem der kun kører 5000 om året skal betale lige så meget som dem der kører 10.000. Men du betaler en fast pris pr måned så antal kørt km er så lige meget da du betaler pr md eller pr år. Og så er det jeg spørger dig, du siger du betaler for de dage du kører dernede. Nej gør man jo så ikke for selvom den står hjemme i indkørslen betaler man.hov detr svare sku da til den danske vægtafgift, same shit bare et andet navn for det.

• #66   13. sep 2013 hvorfor blander du reg. afgift med ind i det nu.? det kan da på ingen måde være rigtigt, at hr. jensen som køre 5000km om året i hans bil, skal betale det sammen som direktøren der køre 100000km. det er der jeg vil hen med det.!

tænk alle de lastbiler(tung trafik) der slider på de danske veje hverdag, hvorfor skal vi betale for dem.? der er mange penge at hente for det danske sysstem der, på den konto... vi andre betaler sku også når vi køre syd på.

• #67   14. sep 2013 brian L Du siger vi skal ha det lige som de andre lande. Men i de andre lande Betaler de en fast pris pr måned. Så der er det jo også lige meget om du kører 5 eller 10.000 km. Det er jo dig der påstår det er så nemt at lave det system så du kun betaler for de dage man kører. Nej for i udlandet betaler du stadig for de dage du ikke bruger bilen. For du betaler en pris fast pr md om du så kører 2 km eller 1000 pr md. Og ikke kun få de dage du bruger bilen. Så det er jo det vi her i danmark kalder for vægt afgiften. Så hvordan vil DU lave det så man ikke betaler det samme, som en der kører 10.000 km?

• DisConFlubberated

#68   14. sep 2013 Der skal ikke indføres roadpricing her i landet, så skal registreringsafgift/vægtafgift/grønejerafgift enten ændres radikalt eller slet og ret bortfalde, men det er nok ønsketænkning... Evt kunne man indføre det kun for udlændinge og turister, så kan de få lov at betale noget af gildet også, vi andre skal jo også betale i østrig fx...

• #69   14. sep 2013 Roadtax erstatter jo også vægtafgift, så skal man heller ikke pille plader af og på hvis man vil afmelde den i fx 6 måneder, så køber man bare ikke et nyt mærkat.

Det er jo det princip UK kører med, det er de samme plader fra bilen bliver født til den dør.

Men reg afgift skulle helt sikkert også sænkes MEGET, i UK er den ikke ret stor.

Men det kommer som du selv siger nok desværre aldrig til at ske

• DisConFlubberated

#70   14. sep 2013 Nej man slagter jo ikke guldkalven... Ideen med roadtax/roadpricing er udmærket, men bare ikke oven i alle de andre afgifter. I Sverige er registreringsafgiften heller ikke høj, sidst jeg snakkede bil osv med min bror i göteborg, sagde han at det kostede 1500 kr, inklusiv nummerplader, at indføre en bil til Sverige. Men priserne er jo nok ændret siden...

• #71   14. sep 2013 hvis du ved at bilen kun skal køre fra juni til sep.. jamen så betaler du for de 3 mdr, uanset km... og pladerne bliver stadig på bilen, selvom du ik har betalt. du gør det lidt mere frit, og langt nemmere for alle.
    som der bliver sagt længere oppe, kan pladerne i nogen lande bruges på 2 biler, altså du kan flytte dem over, uden at skal gøre noget som helst papir arbejde.

nok om det, jeg stopper her, og tak for snakken.

Kommentér på:
vægtafgift på stille stående forsikring??

Annonce