{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Dødsulykke mellem Holbæk og Svinning {{forumTopicSubject}}

Som mange nok har læst skete der en ulykke på denne strækning lørdag aften kl ca 20:40, i ulykken døde en mand på 27 og en kvinde på 22. Kvinden som kørte bilen overhalede 3 biler men møder pludselig en modkørende bil og når ikke at komme ind. Den 18 årige fører af den anden bil er stadigvæk i kritisk tilstand.

Vil bare sende en tanke til familierne der er ramt af dette. Jeg ved at den 27 årige mand efterlader sig en kæreste og en søn på 5½ samt en datter på 2½ år.

Hvorfor sker disse meningsløse dødsfald dog... det er mig ubegribeligt at nogle mennesker som altid er søde rare og behjælpelige skal være med i sådanne ulykker og miste livet.

ØV siger jeg bare!!! ØV for fanden!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødsulykke mellem Holbæk og Svinning
  • #1   16. sep 2013 hvor står detr at det er kvinden der kørte

• Line P
    Line P Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 88
    #2   16. sep 2013 Det er rigtig trist når der sker den slags ulykker.

Men det sker jo altså ikke af ingenting, det sker fordi folk kører med hovedet under armen.
    Nøjagtig det samme var ved at ske her den anden dag lige for øjnene af mig, kører på motortrafikvej hvor du må køre 80, pludselig kommer der en nar med langt over 100 og overhaler 3 biler, når kun lige nøjagtig at mase sig ind mellem to biler, hvor den bagerste må bremse voldsomt op. Den modkørende måtte også bremse og trække ud, alt imens han blinkede med lygterne for at signalere.

Så det er altså ikke bare "uheld" altid.

• #3   16. sep 2013 Meningsløse. .der er der god mening i at blive slået ihjel, når man overhaler 3 biler, et sted hvor man ikke liiiige så modkørende?

Gu er det trist, tragisk osv osv. men det jo ikke lige frem fordi de er uskyldige!

Anderledes ser det ud for ham, den stakkels 18årige, der lige pludseligt får en bil i smasken kort tid efter han er begyndt at køre bil.

Det skal ikek antages som koldt og kynisk indlæg.. men altså. der sker så mange fucked up ting i verden.

• #5   16. sep 2013 Ser den slags være ved og ske nærmest hver dag fordi folk har så travlt at de lige skal overhale. Oplever på nærmest ugentlig basis at skulle bremse ned og trække ind mod siden fordi en modkørende lige skal overhale.

Har nu mest ondt af den unge mand i den modkørende bil

• #6   16. sep 2013 Rigtigt trist.. Men det er desværre nok selvforskyldt når man vælger at overhale et sted hvor der ikke er plads til det. Men nu melder din historie ikke om den modkørende kom med alt for høj hastighed.

Men generelt syntes jeg flere og flere kvinder kør med hovedet under armen og ALT for stærkt. og så skal de lige klar tlf og makeup samtidig..

• #7   16. sep 2013 En pludselig modkørende?????????

• #8   16. sep 2013 svinget lige efter Tkrydset ved gislinge (bunden af bakken) kan være lumsk nå det regner.
    bakkerne mellem gislinge og de 2 bløde sving mellem gillinge og svinninge er også lidt lumske nå det regner...
    tror ikke jeg kender nogle fra den ulykke (har intet hørt værtfald) men ved hvordan jeg selv kørte i det område for nogle år siden og det kommer ikke bag på mig det går galt... for det skal det gøre nogle gange.

• #9   16. sep 2013 OG alt for tæt...

• #10   16. sep 2013 endu mere klamt at tænke på jeg kørte den strækning mod holbæk 10min for inden...

• #12   16. sep 2013 Tragisk med den 18 Årige modkørende at nogle mennesker ikke kan køre bil og skal overhale på den måde.. Jeg ser det oftere og oftere med folk der begiver sig ud i hasarderede lange overhalinger hvor de selv er af den overbevisning at deres 1.0 møgspand sagtens kan klare den acceleration det kræver..

Håber han overlever!

• #13   16. sep 2013 Der er for mange der kommer med forklaringer og folk kan ikke køre bil.
    Hvis man kender området så er det sving nu ikke så slemt at man ikke kan overhale der. Jeg ville dog aldrig gøre det der, men jeg tror måske bølgerne bilen har gået højt og humøret har været lige så. Så man har nok tænkt at den autotransporter kunne man lige nå at overhale. Jeg vil tro de har kørt 100-110 km/t og overhalet biler der kører 80. Det er jo som sådan ikke fordi der er vanvidskørsel.

Men jeg kender ikke Camilla, jeg kender Jesper som sad ved siden af og ikke længere er hos os, Samt hans kone og 2 små børn. Det er tragisk at 3 uskyldige skulle bøde for en dum handling. Ingen af dem burde være kommet noget til, for som der skrives bør man ikke have så travlt at man ikke kan vente et øjeblik til der er fri bane med sikkerhed.

Det var Camilla der kørte
    http://www.bt.dk/krimi/vidne-til-doedsulykke-jeg-har-aldrig-set-noget-saa-voldsomt-foer

• #14   16. sep 2013 Jubidition: Du modsiger dig selv i en og samme afsnit. "Svinget er ikke så slemt at man ikke kan overhale" - Men du ville dog aldrig gøre det der.

At humøret har været højt, måske en smule dristigt, understreger bare hvilke inkompetente psykopater der findes på landevejen efterhånden.

Det selvfølgelig tragisk, især også for dig som kender det ene offer. Men der er absolut ingen grund til at du skal lede efter undskyldninger for andre menneskers inkompetence bag et rat.

• #15   16. sep 2013 nej jeg modsiger ikke mig selv for man kan godt overhale der (der er stiplede linier), jeg ville bare personligt ikke gøre det.

Man kan så spørge sig selv hvorfor den modkørende ikke trækker ud til venstre når han ser den modkørende bil? smiley

Men jeg leder nu ikke efter undskyldninger det er bare nemt at sidde bag skærmen og give folk skylden for noget smiley Det jeg egentlig prøver at sige er at det er pisse uheldigt de rammer sammen som de gør. Og det er decideret dumt at køre uden sele. Hvilket i dette tilfælde taler for sig selv. Men det er tragisk for alle parter uanset hvor dumt det end måtte have set ud i andres øjne er alle familie berørt af det og fortjener en tanke eller to.

• #16   16. sep 2013 Måske er det sket så hurtigt for den modkørende at han panikkede og ikke nåede at trække til venstre??

Ja det er normalt nemt at give folk skylden når man sidder bag skærmen. Men når en idiot har overhalet 3 biler og været skyld i død og ødelæggelse så er det nu RIGTIG nemt.

• #17   16. sep 2013 Ved man hvad den modkørende har gjort siden i siger sådan? Er der andre oplysninger end i overstående link?

Det med manglende seler fornemmer jeg også når de ligefrem har forladt bilen begge to. Men det er samtidig ikke ensbetydende med manglende brug af sele..

Nogen der ved hvor stedet er på vejen? (Evt link fra Google maps)

• #18   16. sep 2013 Thomas der er ingen bebrejdelser herfra. Jeg synes som sådan også det er idioti at man har kørt sådan, men der er ikke kørt hasarderet eller decideret uansvarligt. Jeg er trist over at der gentagende gange skal dø mennesker i trafikken. Man kunne have lavet fuldt optrukne linier i sving ret generelt således man begrænsede lysten til at overhale steder med en smule risiko for dårligt udsyn.

Jeg ved af omveje at hverken Camilla eller Jesper havde sele på.

Dette er den første artikel BT smed op
    http://www.bt.dk/krimi/overhaling-gik-grueligt-galt-to-unge-draebt-i-voldsom-trafikulykke

http://ekstrabladet.dk/ekstra/samfund/article2097734.ece

Stedet
    https://maps.google.com/maps?z=17&layer=c&cbll=55.722092,11.514004&panoid=CnfGy4ANvlcOrqJ61fxcnw&cbp=12,-45.743249479265366,,-2.66,19.285301726558636&hl=da-DK&mapclient=apiv3

• #19   16. sep 2013 Ja det er en farlig vej at overhale flere biler. Den kan let skjule en modkørende.

De skriver de ikke er sikker på hvem der har været føre i den overhalende bil?

• #20   16. sep 2013 Det er bekræftet at Camilla kørte bilen. smiley

• #22   16. sep 2013 Tragisk at det har kostet meneske liv. Men ud fra den fine google maps der er linket længere oppe i tråden, så har føreren af den overhalende bil overtrådt færdsels loven ved at overhale før og i et sving hvor man ikke kan se langt nok frem om der er fri bane i modgående vejbane.

Det står tydeligt i færdsels loven hvor og hvornår du må overhale.
    Selv om der er brudte vognbane linier kan der faktisk godt være overhaling forbudt.

Ser det dagligt i mit arbejde på landevejene at folk ikke respekterer andre eller viser hensyn til andre, og overhaler når der er modkørende og endda for fuld optrukket linie eg også med dobbelt optrukket.

Syntes fakrisk at det bliver værre og værre for hvert år der går.

• #23   17. sep 2013 Oplevede så præcis det samme til morgen på vej i skole. En idiot der overhaler 3 biler (mig forrest) med en modkørende og så trækker han ind lige før den modkørende når ham... det var max 1 sekund der var tale om... Hvorfor kører nogle mennesker sådan? Det er fuldstændig sindsygt!

Aksel, der er jo mange ting i færdselsloven som går for og imod.

"Ligeledes skal den forankørende jvft. Færdelslovens § 22 vise hensyn til bagfra kommende køretøjer, der vil overhale – bl. a. ved at holde sig længst muligt til højre på kørebanen og undgå at øge farten, når bagfrakommende køretøjer er ved at overhale dig." - Det du snakker om er denne "Uoverskuelig bakke eller vejkurve:

Der er mindst 2 vognbaner i samme køreretning, hvor modkørende færdsel er forbudt." . jeg vil ikke mene det er en uoverskuelig vejkurve eller bakke, Men tidspunktet 20.40 er i skumringstid lige efter solen er gået ned. Så det kan have spillet ind også. Men jeg synes ikke der er nogen grund til at anklage for der ikke selv kan forsvare sig. Det er en frygtelig hændelse med tragisk udfald.

• #24   17. sep 2013 Jubidition: hvis vejen har en kurve er der ikke frit udsyn på hele den strækning du skal bruge for at overhale 3 biler. Men nok om det.

Selfølgelig er det tragisk at der er døde og svært tilskadekomne.

• #25   4. okt 2013 http://www.bt.dk/krimi/trafiktragedie-draebt-22-aarig-overhalede-med-promille-i-blodet

Så er den vidst lukket! Møgkællingen havde udover sin hjernedøde overhaling, også drukket.

May she burn in hell.

• #26   4. okt 2013 Thomas M : Måske så hårdt sagt. Men det er nok det mange tænker.

Syntes der er meget fokus på hende. Ville da heller skænke den 18 årige en tanke. Ham som intet kunne gøre og nu kan risikere at miste livet..

Det viser lidt, hvor lidt herre vi er over det der sker ude på vejen. Selv om man køre forsigtigt.

• #28   4. okt 2013 Men manøvren kunne måske have været undgået hvis der ikke var alkohol i blodet.
    Men hvis og hvis. Det kunne lige så godt have gået godt den ene gang hvis den modkørende ikke var der.

Men tre faktore spiller ind her: Alkohol, høj fart og hasarderet overhaling.
    (Måske en mere : Kvinde bag rattet smiley )

• #29   4. okt 2013 Jeg er skam helt rolig.. Men kvinden har under alle omstændigheder være beruset da hun besluttede sig at kaste sig ud i en usigtbar overhaling med andre i bilen.

Jeg har absolut INTET, ikke fjerneste sympati, med et sådan menneske. Jeg tænker netop på den modkørende især som det er gået ud over. Derfor håber jeg at hun brænder i helved!

• #30   4. okt 2013 Desværre har jeg af omveje fået af vide at hun ikke var appelsinfri hverken hvad angår stoffer eller alkohol. Jeg tror uden tvivl hendes påvirkning har sløret hendes dømmekraft og at lave sådan en blæst overhaling kostede en bekendt livet fordi han valgte at køre med hende.

Kurven i sig selv er ikke farligere end så mange andre steder, men havde hun ventet med at overhale til 500 meter længere henne havde der været udsyn.

• #31   19. okt 2013 Som en lille opdateringen.
    Da den 18 årige mand i den anden bil, er en af mine bedste venner, kan jeg fortælle at han nu selv trækker vejret igennem et rør i halsen.
    Lægerne mener dog, at hans hjerne aldrig kommer til, at fungere 100% igen, fordi han fik et åbent kraniebrud, hvor der så er sket en skade på hjernen.

- Men jeg håber det bedste for, Glenn! smiley

• #32   19. okt 2013 Tak for en både positiv og negativ update.
    Håber satmer han får det godt. Totalt uretfærdigt for ham.
    Men det beviser bare vi nogen gange ikke selv er herre over udfaldet. Synd han skal starte sit voksenliv sådan..

• #33   19. okt 2013 Det er meget tragisk, ja.

Da jeg vågnede dagen efter ulykken (som skete om aftenen) fortalte min far mig, at der var sket en ulykke i nabobyen Svinninge og der var en 18 årig mand fra Mørkøv med i ulykken.
    Så jeg startede bilen og kørte mod ulykkestedet for, at se om jeg kendte de på gældene biler, de var så blevet fjernet, men til min store overraskelse lå der værktøj i rabatten, som jeg vidste var Glenn's.
    - Der vidste jeg godt, hvad klokken var slået... Det var det værste øjeblik i mit liv nogensinde.

• #34   19. okt 2013 Satmer ikke rart når man står der og ikke ved en skid. Tror godt på pulsen ændres drastisk.
    Kan i snakke/kommunikere med ham?

• #35   19. okt 2013 AHJ, tak for opdateringen af Glenn's situation. Det er dybt tragisk at så mange blev involveret i den ulykke. Jeg Kender Jesper og hans kone samt deres to børn. Jesper sad ved siden af Camilla som kørte (med promille i blodet). Jeg aner ikke hvorfor hun kørte, men hendes dømmekraft har uden tvivl været påvirket af alkoholen. Af den grund sidder en familie tilbage uden deres far/kæreste/søn og bror. En anden familie sidder i dyb tragedie hvor deres søn nu har været indlagt og koma i over en måned smiley og som med sikkerhed aldrig bliver sig selv. Jeg kan kun sige jeg føler med begge familier, men kan desværre ikke sige jeg føler med Camillas familie smiley uanset hvor hårdt det lyder så det at man vælger at køre bil med alkool i blodet og samtidig vælger at køre med hovedet under armen gør jeg mister alt respekt for denne person. At sætte så mange andres liv på spil samt ødelægge livet for deres pårørende er virkelig utilgiveligt.

Og jeg ved desværre hvad jeg taler om. Jeg mistede for et år siden i morgen min yngste datter grundet en anden persons skødesløshed....

• #36   19. okt 2013 Jeg må sgu ærligt indrømme, at der røg et par tårer.

Ikke lige umiddelbart, indimellem bevæger han sine arme og ben en lille smule.

• #37   19. okt 2013 AHJ : Han skal bare vide vi er utroligt mange der krydser finger for ham. folk der ikke engang kender ham.

Jubidition : Uha satmer ikke rart. Trist at høre. Et år er vel ingen tid til at komme sig, der går vel en halv menneske alder før man ikke er berørt mere smiley

• #38   19. okt 2013 man kommer sig aldrig over at miste et barn... man lærer nok en dag at acceptere det. Men nok om det... den her tid er ret hård og i morgen bliver brugt med storesøster og på ting i fællesskab. Det er en dag der bare skal overståes hurtigst muligt.

Jeg håber Glenn kommer ud på den anden side på den bedst mulige måde.

• #39   19. okt 2013 Jubidition

Jeg er fuldstændig enig med dig, jeg har også meget svært ved, at have noget tilovers for Camilla og hendes familie!
    Min far som ejer et murerfirma, har et par gange brugt Jesper i nogle bygge projekter, så han kender ham udmærket godt, og han fik meget hurtigt det indtryk af Jesper, at han var en sød og rar mand som var til og stole på (hvilket man ikke kan sige om mange andre håndværkere!).

- Jeg læste godt den sørgelige historie du skrev i forum for noget tid siden!
    Jeg vil gerne kondolere.

• #40   19. okt 2013 Det skal ikke handle om mig så lad nu det ligge Men tak...

Jesper var vellidt af alle... Og det er vidst den bedste måde at beskrive ham.

Endnu en gang tak for opdateringen omkring Glenn, det er rart at høre der er sket noget. Sidst jeg hørte noget lå han stadigvæk i Koma smiley

• #41   19. okt 2013 Det var så lidt, det er også rart, at komme ud med det indimellem, det kan bare blive for meget lige pludselig.
    - Det var også derfor jeg valgte ikke, at svare på dit indlæg i forum lige efter ulykken smiley

• #42   20. okt 2013 Det tager tid at sluge også selv om det måske ikke er familie så at man kender personen godt kan gøre det svært at komme over. Det tog mig 3 måneder at vendew tilbage på arbejdsmarkedet. Det tog 6 måneder før forsikringen udbetalte de sølle 50.000 kr som vi var berettiget til og dem skulle vi kæmpe for oven i tabet. Og yderligere ville politiet ikke sigte nogen da de ikke kunne bevise at der var tale om uagtsomhed/uansvarlighed. Så det kan være utrolig svært at se lyset for enden. Men der er altid lys... der er altid noget at kæmpe for. Nogle gange skal der bare skrues lidt op for det så man kan se det. Måske en ringe trøst men med tiden håber jeg Glenn komme tilbage på ret køl og at lægerne tager fejl. Sov godt, nu vil jeg tage en pause fra det hele og bruge krudt på at få den 20 oktober overstået i en fart.

• #43   11. feb 2014 Et par opdateringer

Glenn har for første gang været ude af sengen og har været ude i den friske luft, selvfølgelig i kørestol..

Han har via træning taget 9 kilo på igen, efter han havde tabt sig noget over 30 kilo.

Efter hvad jeg har fået af vide, starter han dog helt fra 0 igen og skal indlære alt, og han vil ikke komme til og fungere som førhen.

• #44   14. feb 2014 Puha. Det har taget lang tid. Når du mener fra 0 af, er det også med tale og forståelse for ting?

• #45   14. feb 2014 Ja, så vidt jeg er blevet informeret om, kender han ikke sit eget navn længere og skal lære, at snakke osv.

• #46   14. feb 2014 Øv trist smiley

• #47   16. feb 2014 kan desværre kun sige det er utrolig tragisk hele vejen igennem... jeg håber en dag det hele falder på plads for Glenn så han kan fungere i samfundet smiley

Kommentér på:
Dødsulykke mellem Holbæk og Svinning

Annonce