{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Top Swag !
Top Swag !
Tilmeldt:
13. maj 2012
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73

206'er 1,4 vs 1,6 {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu har jeg hørt to totalt forskellige meninger om 1,4 og 1,6

Hvilken ville I vælge og hvorfor? Jeg har hørt både at 1,4 er værst og 1,6 er det bedste, og lige omvendt at 1,4 er bedst og 1,6 er værst.

Det skal siges den jeg har kigget på er en 1,4 3 dørs fra 2004 (dog en 05 model)

Samt vil man kunne mærke forskel rent kørsels mæssigt?

Håber på I kan hjælpe mig!

God weekend derude!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206'er 1,4 vs 1,6
  • #1   20. sep 2013 Ikke 1,4 du bliver træt af den og desuden så kør de lige langt på literen;) har haft begge 2

  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #2   20. sep 2013 Vil det være bedre at købe en del ældre 1,6 som er dyrre end en 1,4? smiley

    Kan man mærke så stor forskel på de to?


  • #3   20. sep 2013 Snakker du benzin eller diesel ?

  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #4   20. sep 2013 Benzin

  • #5   20. sep 2013 Mon ikke det er benzin siden den ikke fåes som 1.6 diesel.

    Jeg har selv en 1.4, valgt på grund af forsikringspriserne. Den er meget lavt gearet, så den føles ikke så langsom. Den er temmelig kvik, dog føles motoren en smule svag i forhold til bilens størrelse når du har vænnet dig til den. Jeg kører meget bykørsel, og der er en lave gearing god at have så man kan komme ud af lyskrydsene smiley Jeg har ikke prøvet en 1.6, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan sådan én kører.


  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #6   20. sep 2013 Hvordan er en 1,4 så på f.eks. motorvej? smiley

  • #7   20. sep 2013 Ikke ret god over 160 smiley

    Med 130 km/t tager den cirka 3500 rpm, så der er stadig lidt at give af. Tja, hvad kan man sige, hvis man ikke vil "pine" den så er den ganske ok op til 130-140 km/t synes jeg. Jeg plejer dog at ligge og tulre med 120 fordi jeg er nærig smiley Hvis man kører meget/kun motorvej vil jeg umiddelbart tro 1.6'eren er bedre, jeg kunne forestille mig den har en lidt højere gearing.


  • #8   20. sep 2013 det er minimalt med forskel accelerations og hastighedsmæssigt. Synes egentlig ikke 1,4eren er lavt gearet. Den er nogenlunde samme gearing som min golf hvilket vil sige 260 km/t @ ca 7200 rpm. smiley

    jeg havde valgt 1,4'eren grundet den grønne afgift samt prisen i forsikringen. De er billige i stumper uanset hvad


  • #9   20. sep 2013 jeg vil nu hellere tage en 1.6 kig på de s16 modeller med 110 hk, de kan godt køre 15-16 km/l uden problemer + du har en god motor


  • #10   21. sep 2013 Havde taget 1,6'eren smiley
    Kender en der har 1,4'eren og den virker meget sløv smiley
    Min Xsara kunne køre fra den, og den er ikke ligefrem hurtig smiley


  • #11   21. sep 2013 Jeg har en a hver.. 1.4'eren kører lidt længere på literen, men Jesus den er sløv...
    Men hvis du kører meget bykørsel så er 1.4'eren kanon..
    Jeg kører kun små 15km hver vej på arbejde, og det er meget bykørsel, så jeg har hovedsageligt den lille, og den er glimrende at køre i, hvis ikke man har travlt.


  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #12   21. sep 2013 Jeg synes bare jeg har hørt noget om de "nyere" motor i 206'erne især i 1,4 gjorde at der nu ikke er den store forskel på de to (1,4 og 1,6)
    Kan det passe? Rent accelerations og hastighed mæssigt? smiley

    De første 1,6'er der er til salg er jo ældre hvor den 1,4 jeg har mulighed for at købe "til en god pris" er en 05 model :-)? Hedder vidst nok edition


  • #13   21. sep 2013 Tag en s 16

  • #14   21. sep 2013 Nu har jeg haft noget der ligner 50 1,4 og 1,6'ere på rullefelt og de svinger ca 8-12 hk i forskel når de er størst. Jeg har set en 1,6'er lave 82 hk helt standard samt en 1,4'er lave 87 hk, momentet er 8-10 nm forskel = total umuligt at mærkeforskel når man kører i den. Jeg har lavet/kørt i mere end 500 1,4 og 1,6 modeller og forskellen er altså ikke voldsom når den er der.

  • #15   21. sep 2013 Kan kun svare på forskellen på vores 2 biler, som begge er årgang 99.. Og der er altså mærkbar forskel på de 2 motorer.

  • #16   21. sep 2013 Jeg vil så tilføje jeg har oplevet 1,4'ere have helt ned til 68 hk smiley så der kan sagtens være mega meget forskel på dem hvis vi siger 1,4'eren har 115 nm og 68 hk og 1,6'eren laver 98 hk og 144 nm smiley det kan godt mærkes smiley men generelt så ligger de ret ens på måingerne og vil sige man finder ofter en 1,4 der kører elendigt fordi tidligere ejer har kørt morfar fordi den alligevel ikke er en racervogn og derfor kokset den til ved korte ture og lave omdrejninger og sejtræk i høje gear. Min vinterbil/pendlerbil er en 106 1,4 (KFX) med 75 hk, den er rullet til 84,5 efter en kur og lv til at trække ben. Og den kører nogenlunde lige op med en 95 hk XSi (ikke målt) som min kammerat har. det er både i fart og acceleration fra 0.

  • #17   21. sep 2013 Søren J, jeg vil så tilføje hvis det er de 2 biler på din profil så er de jo ikke til at sammenligne. der er sat andet luftfilter på 1,4'eren som i hvert fald ikke gavner effektmæssigt. Den kører på 16" alufælge imod 1,6'eren kører på 14" stål smiley


  • #18   21. sep 2013 Det er mine i profilen.. Luftfilteret sad desværre på da jeg købte den..



  • #19   21. sep 2013 Søren, min pointe var egentlig bare at for at kunne sammenligne de to biler bør de stå ens smiley Jeg har i min tid som Peugeot/Citroen mekaniker/servicetekniker prøvet min andel af 1,4 og 1,6 motorer. Og det har være 99% standard alle sammen. Men der er forskel som regel er det dog ting der er selvforskyldt smiley Jeg er ret sikker på hvis du bytter rundt på fælgene og får originalt luftfilter på 1,4'eren vil du opleve at den faktisk kører ganske fornuftigt. Jeg ligger forresten på 18-20 km/l i 106'eren

  • #20   21. sep 2013 Jamen ved da godt at de Ikk ka sammenlignes 100%

    Men da vi kiggede på bil prøvede vi adskillige, og de andre 1.4'ere var også meget sløve, selvom de stod på originale hjul og filter.
    Men ka også være vi har været heldige med 1.6'eren og fået en der yder det den skal, for den kører altså ok fornuftigt.


  • #21   21. sep 2013 Jubidition der satme stor forskel på en 1,4 og en 1.6 s16. Købspris, forsikring og ejerafgift er sgu ikke særlig højere på en s16 end 1,4 1,6. Så trådstarter køb en s16 der er en verden til forskel.

  • #22   21. sep 2013 Hvem snakker S16?? det er jo som sådan en helt anden motor med alu blok og alu top og 16 ventiler. Det kan du da i din vildeste fantasi ikke sammenligne smiley

    Hvis vi skal råde manden til at købe noget andet end han spørger om skulle han vælge et andet mærke....


  • #23   21. sep 2013 Ja det har du ret i;) jeg gik bare ud fra at han mente 1,6 16v da jeg ikke kan forstå at nogen nogensinde ville købe andet når vi snakker 206.

  • #24   21. sep 2013 hvis det er S16 modellen er der intet at være i tvivl om. Den vil klart være at foretrække smiley

  • #25   21. sep 2013 skal så lige påpege det havde slem vane med at kokse til i ventilstyrene så ventilerne begyndte at hænge og derved blev baskede/utætte. Har fandme skiftet mange maskiner og topstykker på grund af det smiley

  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #26   21. sep 2013 Men vil en 1,6 s16 stadig Være bedre end en 1,4 hvis 1,4 er en 05 model og den s16 er en ældre model som er dyrere?
    Den 1,4 jeg har kigget på hedder edition og er en 05 model
    Kan se de S16 der bliver solgt omkring 25-28K er noget ældre


  • #27   21. sep 2013 meget kort sagt.... JA!

  • #28   21. sep 2013 Jeg troede det med koks var på tu5j4 ikke tu5jp

  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #29   21. sep 2013 Er der da andet i vil anbefale til omkring 25-30K?

  • #30   22. sep 2013 TU5J4 er sådanset bare betegnelsen for motor-kode/størrelse/ventiler men 110 hk i berlingo, xsara, 307, 206, picasso havde de problemer med for små tolerancer på styrene så de koksede til. Det var som regel biler der havde fået lavet service et sted hvor man ikke havde tænkt over oliekvaliteten.

  • #31   22. sep 2013 Ærligt hvor meget det end piner mig at sige det ville jeg hellere anbefale en honda civic i den prisklasse.

  • #32   22. sep 2013 min x-svingermor havde en 206 1.4. fin lille bil men ville vælge en 1.6´er for at få lidt overskud.

    til 25.000kr så er honda civic. toyota corolla. renualt clio. mazda 323. nissan almera. citroen xsara. også fine muligheder.


  • #33   22. sep 2013 Jubidition tu5j4 sidder i 106 og Saxo og de ar 120hk og er næsten samme motor som tu5jp som sidder i 206'eren. Dg har jeg hørt at det er Saxo og 106 motoren der havde problemer. smiley men jeg tager muligvis fejl .

  • #34   22. sep 2013 118/120 hk var ikke omfattet af den aktion smiley det var 110 hk modellen. Men J4 er bare betegnelse for hvor mange ventiler der er pr cylinder. JP står der på alle 16V topstykkerne til TU motorerne smiley

  • Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73
    #35   24. sep 2013 Men er det ikke samme motor som er i S16 som i f.eks. 1,6 XR efter år 2000?

  • #36   24. sep 2013 nope mener at den motor ligger i s16, og griffe.


Kommentér på:
206'er 1,4 vs 1,6

Annonce