{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.212 visninger | Oprettet:

Morten I
Morten I
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Bilkøb OG registrering i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er netop flyttet til Norge hvor jeg skal arbejde i 2 år, og har fundet frem til at jeg kan køre på udenlandske plader heroppe i den periode, når jeg kan dokumentere at jeg ikke være være her længere tid end det.. Har derfor tænkt på at købe en bil i Tyskland, beholde de tyske plader på bilen, og køre i den heroppe.

Mit spørgsmål lyder så: Er der nogen som ved hvordan standardproceduren er, hvis man køber og og skal have registeret en bil i Tyskland, selvom man ikke bor i landet? Skal man have en form for tysk personnummer, eller er dette ikke nødvendigt?

På forhånd tak for god respons!

Mvh
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilkøb OG registrering i Tyskland
  • #1   24. sep 2013 Ja du skal jo først og fremmest have adresse i Tyskland for at kunne købe en bil der skal indregisteres dernede..

• #2   24. sep 2013 Øh, hvad?? Jeg har boet her 10 måneder nu, jeg har fået at vide man maks. må køre i 3 måneder med en udenlandsk registreret bil...

• #3   24. sep 2013 NiLDo, du har helt ret

• #4   25. sep 2013 Bilen skal være tilknyttet en tysk adresse. Og en postboks er ikke nok.
    Reglementet foreskriver at køretøjet skal være tilknyttet et beboeligt grundstykke.

Tag det fra en tysker

Derudover mener jeg at kunne huske at tyske biler ikke må være i udlandet længere en 3 måneder ad gangen. Så kan man altid lige smutte over grænsen og tilbage, og skaffe en tysk kvittering på en købt plades chokolade som bevis. Men den opdager de også efter et stykke tid

• Morten I
    Morten I Tilmeldt:
    okt 2012

#5   25. sep 2013 Ikke hvis du kan dokumentere at du højst skal være her i 2 år.. Tjek linket: http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=221730&epslanguage=no

• Morten I
    Morten I Tilmeldt:
    okt 2012

#6   25. sep 2013 @Tyskeren. Ok det var ærgerligt, så går min plan lidt i vasken smiley

• #7   25. sep 2013 Men ja det kan du så gøre.

Så din plan må være:
    1. Få lejlighed/adresse i Tyskland.
    2. Finde en tysk bil.
    3. Finde tysk forsikring - Som 22 årig tror jeg ikke du bare kan forsikre alt det sjove. Med mindre det har ændret sig de sidste par år.
    4. Indregistere bilen.
    5. Køre bilen hele vejen til Norge.
    6. Bruge den i Norge. -Husk at den skal synes formentlig også indenfor en periode.

Hvis man gider alt det bøvl for at være en Dansker, der bor i Norge, men køre på Tyske plader - Be my guest! smiley

Smider 100 Kr på at det ikke bliver til noget.

• #8   25. sep 2013 Satans! Nå, det er også bedre at køre i firmabiler end i egen bil.... smiley

• #10   25. sep 2013 Morten Det er jo din bil du kan tage med, fra det land hvor du har fast bopæl. Du kan jo ikke bare købe en hvilken som helst bil fra et hvilken som helst land. For du får sku ikke bare en bil udleveret på tyske plader, hvis du bor i udlandet.

Thomas det bliver da dyrt i sidste ende hvis han har en lejlighed i danmark også. Hvis han så skal til at betale for en tysk lejlighed ved siden af. bare med 2000 pr måned er der jo 48.000 oven i.

• Morten I
    Morten I Tilmeldt:
    okt 2012

#11   25. sep 2013
    @ Im allways finding you - jeg snakkede med tolden i Norge, som i princppiet er ligeglade med, hvor henholdsvis bilen og ejeren er fra (må gerne være 2 forskellige lande) - så længe ejeren lever op til kriterierne om at være i landet i højst 2 år..

Hele humlen ved det var at hvis jeg kunne købe en bil på tyske plader UDEN at skulle registreres med tysk personnummer/adresse osv., men det kan man jo så ikke, og så går det smarte ligesom af det..

Havde også overvejet at købe en bil i DK uden afgift/registrering, og så sætte grænseplader på. Men efter jeg læste at reglerne er blevet skærpet, så du højst kan have dem på i 6 mdr, og uden mulighed for forlængelse, så bliver det sgu også for meget bøvl for at kunne køre i en fed bil i 6 mdr og så returnere den til DK igen..

Så planen bliver at købe en bil på norske plader, som jeg sælger igen når jeg flytter.

Men anyway, tak for responsen smiley

• #12   5. okt 2013 Nordmændene henter jo de fede biler i Tyskland, især nyerer men også gamle fra 80 og 90erne, de unge vil gerne have en gammel Audi 2.3 og 2.6 malt i udstyr og der er faktisk nye regler på vej ang afgift på import biler, nogen afgifter falder med 50%, noget den danske regering passende kunne følge trop på.

Kommentér på:
Bilkøb OG registrering i Tyskland

Annonce