{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.788 visninger | Oprettet:

Taksator erstatning atotalskadet bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er kørt galt i min bil og den er blevet totalskadet og skal derfor have en taksator på for at finde ud af hvad jeg skal have for den fra min forsikring (Top Danmark).

Er der nogle der ved hvordan det fungere?
Kommer taksatoren med en pris og så er det det, eller har jeg også noget at skulle have sagt i den forbindekse?
Og hvordan finder han frem til prisen?

Venlig hilsen Kris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taksator erstatning atotalskadet bil
  • #1   25. sep 2013 Han kigger standen på din bil, og så tjecker han nettet for tilsvarende modeller, og ser hva de står til.. Du kan godt handle lidt med dem.

• #2   25. sep 2013 Han ringer til dig og tilbyder dig et beløb og det skal man aldrig sige ja til men sige du vil have mere,tjek evnt på div sider og find en bil magen til din egen med udstyr og kørte km så du har noget at samligne med

• #3   25. sep 2013 man skal selv være lidt realastisk og ikke bare afvise med det samme for er man for stædig så køber de bare en tilsvarende bil til dig og så er det sådan

så ja de tjekker markeds prisen og det burde du også at gøre for at være forberedt når han ringer

• #4   25. sep 2013 han sammen ligner din bil med andre på biltorvet så sørg for din er mere speciel ind dem der er det hæver prisen

• #5   25. sep 2013 Hvis du lige har ofret noget på bilen, er det vigtig at få det med i prissætningen!

Derudover skal du ikke sammenligne priser med private sælgere, men kun med momsregistrerede bilhandlere!

I forsommeren ridsede jeg min bil for kr. 50.000, og taksatoren ringede til mig for at høre hvad den kunne koste i handel, hvorefter han valgte at lave den uden selv at undersøge videre!

• #6   25. sep 2013 Selvfølgelig skal du acceptere prisen, hvis taksatoren kan finde en tilsvarende eller bedre til den pris han tilbyder dig..

• #7   25. sep 2013 du skal have de penge som de koster på nettet men de starter altid meget lavt hade bøvlet for 2 år siden hvor jeg lige hade købt bilen for 80,000kr også tilbød han mig 30,000kr diskuteret med ham i 14 dage efter og jeg var meget sur endte jeg med at sige til ham at han kunne kom med en bil 100% magen til ellers kunne han smide nogle flere penge på boret også kom han med 72,500 også sagde jeg ja tak. du står stillet så at enten skal han kom med en bil 100% magen til ellers skal han indfri dit krav vis det er realistisk

• #8   25. sep 2013 kommer også and på hvor længe man har haft bilen og om der lægger en købs kontrakt på et beløb for så skal de match den pris

• #9   25. sep 2013 behold papirene på bilen, ind til han kommer med et fornuftigt beløb, der svarer til værdien på din bil, ( læg en kopi i af reg att i bilen ) gør du det på den måde, kan taksatoren ikke lukke sagen, uden at du har godkendt det beløb han vil gi, gør du det på den anden måde, at udlevere reg att sammen med bilen, kan taksator gi et beløb som er mindre end din bils værdi og lukke sagen, hvis han vil det, men gør du som først skrevet, er du fri for evt klagesager mod forsikringen

• #10   25. sep 2013 Det vigtigste du selv kan gøre er at finde en tilsvarende på f.eks. Bilbasen - Da det er et af de sider de vil kigge på for at vurdere.

HUSK! Samme kilometer antal, samme udstyr, samme årgang, kabine osv. Ja, find en bil der kunne være din! Husk at finde kvitteringer frem, hvis du for nyligt har ofret penge på den, der forhøjer værdien.

Derudover, nej! Du skal Aldrig acceptere det første bud de kommer med. Selvfølgelig vil det være lavere, de er skam lige så meget købmænd, som vi selv er når vi skal købe en bil.

• #11   25. sep 2013 At sige man aldrig skal accepter det første bud er sku noget fis jeg blev tilbudt 15.000 for min gamle golf 1 fra 83 1,6 diesel med 420.000 på klokken jeg syntes det var en ok pris ellers ville de bare købe en til mig

Det er ikke hver gang de kommer med dårlige bud

• #12   25. sep 2013 Okay.

Jamen tak for alle de gode kommentar!

Jeg vil lige researche lidt selv inden så.

Mange tak!!

• #13   25. sep 2013 som hoved regel altid nej til første tilbud. måske du kunne have fået 20000 for din golf vis du hade presset dem. så jo man er nød til at handle med dem

• #14   25. sep 2013 jeg spurgte om prisen var endelig eller der var lidt at hente

hvor han sagde der var ingen andre på marked med de mange km og hvor meget ville jeg selv give vis jeg skulle ud og købe en tilsvarende bil

• #15   25. sep 2013 Andreas da jeg skulle snakke pris var vi så uenige at jeg bad ham finde en bil magen til, det ville han ikke for han var ikke bilhandler...

se hvad biler magen til koster ved en forhandler og forlang det, gem nogen link så du her noget at argumentere med smiley
    han har også undersøgt market og har også været på en side hvor de kan se hvad der er solgt og hvad de er solgt til.

problemer kan opstå hvis bilen er sjælen i enten udstyr eller model for det finder han typisk bare en pris på en standart.

• #16   25. sep 2013 jeg mener jo ikke at man skal sige ja til at få 50.000 mindre end markedes prisen

men man for ikke ret meget ud af at presse ham for langt op over markedes prisen han ved jo godt hvad de står til og de fleste har jo også noget de skal stå indefor over for deres chef så de kan ikke bare give dig 10-15 formeget

• #17   25. sep 2013 Andreas

Jeg blev tilbudt 75-80 af forsikringen for min BMW da den blev totaltskadet men endte med at få 110 da jeg IKKE ville tabe på en god handel på en bil jeg kun havde haft i 5uger..
    Og der havde taksator set slutseddel på bilen inden vi handlede for detmente han at han skulle da jeg ikke havde haft bilen længere tid:).

• #18   25. sep 2013 jeg prøver igen

vis de byder for lavt JA så skal man brokke sig

men vis det bare er for at tjene 10-15-20.000 mere selv om prisen han tilbyder er i orden så skal man ikke glemme at han har sat sig ind i tingene inden han ringer (han laver jo ikke andet end at taksere)

og ja en slutseddel er en god ting

jeg har på INTET tidspunkt sagt at man skal tabe penge på det kun at man også selv skal være reslastisk for ellers lukker de bare kassen

• #19   25. sep 2013 så langt er vi enig Andreas smiley
    i mit tilfælde havde han fundet en pris på en 2,0 uden udstyr hvor min var en 3,0 med fuld udstyr... vi var meget langt(100k) fra hinanden og endte med jeg gik 15k ned og han gik 85k op smiley
    så har man beviserne i orden kan man godt trække ham noget op smiley

• #20   25. sep 2013 Det var da også noget af en fejl han havde lavet og så er det jo logisk at man brokker sig og at prisen skal op

• #21   25. sep 2013 Jeg kan ikke finde en bil magen til min på markedet, så derfor er det lidt svært.
    Har fået tilbud fra 30.000,- til 50.000,- fra forhandlere når jeg stod til at smide min i bytte. Men ikke fået den ud på det private marked endnu.

Skoda Fabia 1,4 16v (84HK)
    Orange hatchback
    Sport (16"alu, sports sæder, læder på rat osv)
    Meget velholdt
    Kørt 210.000km

• #22   25. sep 2013 Andreas det eneste det går ud på for en taksator er at spare penge så han vil altid starte med at gå under det beløb som han godt ved at bilen er værd,det er det samme som en bilsalget han sætter også bilen højere en hva den er værd så der er noget at handle med

• #23   25. sep 2013 Allan m

Har jeg påstået andet jeg har jo skrevet op til flere gang nu at han kender markedes prisen så den skal han som minimum give

Og ja han skal spare og det er derfor at man selv skal tjekke op på prisen inden han kontaktet en så man kan være forberedt og det har jeg også skrevet før

• #24   25. sep 2013 Hvis du overhovedet ikke kan finde en lignende på nettet.
    Så ring til en Skoda forhandler og håb på at de vil hjælpe dig smiley

• #25   26. sep 2013 Som et sidste bud til taksator, kan du sige at til den pris han tilbyder, vil du også beholde bilen, bare evt. uden papirer. Har du stoppet mange gode stumper i den og motoren fejler måske heller ikke noget, kan du købe en tilsvarende bil eller sælge stumperne fra - selve skroget har også en metalværdi.
    En totalskadet bil vil ikke indbringe forsikringsselskabet særlig mange penge og de vil også skulle bruge en del tid/penge på at få den afhændet og er derfor bare glade for at du vil hjælpe dem af med den.

• #26   26. sep 2013 Ganske god ide Ole B. Den har jeg aldrig hørt før.

• #27   26. sep 2013 en totalskadet bil skal man stadig købe tilbage af forsikringen for en mindre sum penge og vis der er mulighed for at bygge den op igen så skal der betales ny afgift

• #28   27. sep 2013 man kan ikke længer købe sin totalskadet bil tilbage af forsikringen da de kun må sælge den til godkendte ophugger/opbygger med CVR nummer...
    og det er pga. miljøet

• #29   27. sep 2013 Ja så er det ikke nemt at sælge noget fra den skadet og lave en god handel

• #30   27. sep 2013 Evt. kan du forlange at få lov til at pille anlæg mv. ud af bilen inden den afhændes. Forsikringsselskabet får nok alligevel kun skrotningspræmien for den.

Jeg havde engang en bil til at stå til vurdering hos et bilværksted - så var der indbrud i den og højtalerne (ikke engang særlig dyre) blev revet ud af den, selvom de gik i stykker ved det - men uden kasko var der ikke nogen erstatning for det. Fik den så senere kendt totalskadet og modparten betalte.

Kommentér på:
Taksator erstatning atotalskadet bil

Annonce