{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

Hvilken brugt Mercedes kan jeg "bytte" med? {{forumTopicSubject}}

Aften

Har en Audi A4 1,8 TFSi 160 fra 11' som kun har kørt små 21k. Har længe overvejet at erhverve mig en brugt MB primært C måske E klasse som man mere eller mindre har samme værdi. Er dog fuldstændig blank da jeg intet kendskab har til Mercedes Benz. Desværre Så hvad er godt/skidt? Hvilken Model med mere har samme værdi?.....

Flere spørgsmål:
- Benzin eller Diesel ?
- Automatgear eller. manuel?
- Hvor mange KM må den have kørt?
- Samme årgang som min Audi (11') eller er det irrelevant?
- Kan man bytte hos en aut. MB-forhandler?
- Er det i hele taget en god idé?
- Andre ting man bør have i mente?

Mangler jeg flere oplysninger/krav, så sig gerne til.
Kun seriøse svar/råd ønskes.

Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken brugt Mercedes kan jeg "bytte" med?
  • #1   25. sep 2013 Du får ikke meget E-klasse årgang 2011 i bytte for din Audi.

6 Cylinder - Diesel med automatgear går du ikke galt i byen med.

Køb ved en anderkendt forhandler, da de kan fejle en del og det er ikke altid billigt af reparer på.

• #2   25. sep 2013 E er også som alternativ, og mht årgang er krav ikke nødvendigvis fra 11, som beskrevet.

• #3   25. sep 2013 Mercedes E220-E250-E350 CDI årgang 2009 og op efter , Mercedes altid med automat , de kører bar der ud af smiley

• #4   25. sep 2013 Jeg har lige erhvervet mig en E320 CDI, godt nok fra 01, men den kører bare som en drøm.... så tør jeg slet ikke tænke på hvor godt en nyere kører.

Jeg har ikke prøvet benzin udgaverne men denne diesel trækker rigtig godt og automatgearet skifter rigtig fint.

Det er selvfølgelig lidt af en flyder, så det skal man jo være til.

• #5   25. sep 2013 Benzin eller diesel må jo afhænge af dit kørselbehov. Men altid Automat i en Mercedes. Forhør dig ved Starmark om de bytter.

• #6   25. sep 2013 Du finder nok ingen med en MB der vil bytte med en Audi.

Du må sælge din Audi og købe en MB. Eller det kan være at du er heldig at forhandleren vil tage den i bytte.

Men alle de nye modeller er fine - der er ikke så meget at være nervøs for.

Dog skal man selvfølgelig være varsom hvis det er en frikørt taxa - man kan både være heldig og uheldig. Men generelt at taxa'er fra byerne ikke det bedste køb - og uanset så skal den være klargjort.

Om du vælger diesel eller benzin kommer jo an på hvor meget du kører, men en diesel med aut. gear er nemmest at sælge igen.

Og dernæst så er jeg glad for at høre at du har fornuft i dit bilvalg.. smiley

• #7   25. sep 2013 Peter K - er jeg ikke i tvivl om smiley tillykke.

Anders - tak for svar.

Luca - Ja har godt nok læst man skal være ekstra fremme i skoene, hvis der tale om en frikørt taxa. I så fald skal man gå efter dem der kørt ude på landet.

Men hvad med max kørte KM ?

• #8   25. sep 2013 Km ville ikke være min største bekymring men selvfølgelig jo færre jo bedre. Min runder 600.000 med samme kværn inden så længe, men det er selvfølgelig også en ældre hund.

• #9   25. sep 2013 Prøv evt at kigge hos www.fsautomobiler.dk
    Det er helt overdrevent så istandsat hans biler er, det er stort set som en ny bil, selv inderskærmene er udskiftet.... Dog var mange af dem ikke særligt veludstyret da jeg var der nede og kigge

• #10   25. sep 2013 Lyder meget fristende:

FS Automobiler har mange års erfaring i totalrenovering/restaurering af frikørte taxaer.
    Alle biler gennemgår en gennemgribende og grundig behandling, udført af erfarne mekanikere med stort kendskab til Mercedes, før den forlader vores værksted.

Vi sender ikke en bil ud af huset med mindre den er 100% i orden og opfylder vores høje kvalitetskrav.
    Alle vores biler sælges med 6 måneders 100% garanti.

Alle biler gennemgår denne proces:

Udskiftning af hjullejer
    Totalrenovering af undervogn
    Omlakering
    Bremser skiftes
    Nye alufælge og dæk
    Nye lygter for og bag
    Interiør rengøres/udskiftes
    Når du køber en bil hos FS Automobiler, skal du have fornemmelsen af, at du kører afsted i en fabriksny Mercedes!

• #11   25. sep 2013 I de årgange, LAD VÆR OG KØB 4 CYLINDERET DIESEL, de motore går kaput konstant smiley en V6'er det bliver du glad for!

• #12   25. sep 2013 Ved at alle deres 2xx modeller også skulle have fået nye dyser af den nye model med tilbageløb, samt ny kæde, da der kan være problemer med disse på denne model... samt rep. sæt i tandstangen.
    Så heller ikke en som ikke stod 100% i lakken tror næsten alle var helt nymalet, og stort set nye rudelister over alt osv...

• #13   25. sep 2013 Mercedes køre bare.. selv om jeg er alfist i hjertet, står der en stjerne i indkørslen.. driftsikkerhed tæller siger fruen smiley

Jeg har haft en w210, der rullede 850 tkm.. (kørte selv de sidste 200) i den.. uden nævneværdige problemer.. Og har nu en 220 cdi, som er en lækker maskine - den har snart kørt 730.. uden at være slidt i kabine, og dørene hænger også stadig fint.. overraskende, hvor solidt noget kram det er.. smiley Så tillykke med, at du er kommet på bedre tanker.. haaa

• #14   25. sep 2013 Hvad mener du med "de" årgange ? hvilke årgange ...

• #15   26. sep 2013 Generalt alle 212'erne ihvertfald ( eklasserne) Der har vi satme været ude for mange taxa'er motore der er stået helt af allerede inden 200.000km

• #16   26. sep 2013 Der er/har været problemer med de nye 4 cylindre men med andre dyser samt anden kæde skulle de ikke være så dumme alligevel smiley for en del der er gået til er vist grundet sprunget kæde :s

• #17   26. sep 2013 Svaret på hvorfor dem vi har haft er ukendt, andet end olie tilførslen er stoppet og de er brandt sammen grunden inden smørring

Kommentér på:
Hvilken brugt Mercedes kan jeg "bytte" med?

Annonce