{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.428 visninger | Oprettet:

2,0 TDI ny motor uden problemer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere har en Passat 2,0 TDI 170HK, jeg var lidt tilbageholdende med at købe en da jeg ku se mange havde fået skiftet motor og DSG gear gik jeg langt uden om. Fik så at vide af en bekendt der ejer en VW forhandler og han sagde de ikke havde haft de store problemer med dem ( hvilket jeg så fandt ud af nok ikke var sandt da den eneste nye motor de altid havde på lager var en 2,0 TDI )

Nå men nu står jeg og skal se på ny vogn, jeg har kig på en Audi A4 fra 2009. Er det en ny motor siden den har 143HK eller den samme med problemer? Køber nok ikke en der har kørt under 150.000 km, men gider ikke til at sku lave topstykke, skife turbo eller Dyser hele tiden? Så spørgsmålet går på om jeg skal købe den med benzin motor i stedet for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2,0 TDI ny motor uden problemer?
  • #1   29. sep 2013 Den du ser på er en ny model common rail motor med 142 hk dvs en motor med højtrykspumpe. istedet for den gamle 140/170 hk pumpedysemotor. Jeg har selv en 140 hk fra 07. den har nu kørt 283 t km og ha aldrig fået skiftet andet ind en dieselpumpe som kostet 1900 + moms originalt. den køre super godt! Men man læser andre har haft problemer med den magen til min..

• #2   29. sep 2013 Okay det lyder jo lidt mere betryggende. Min bror har nu min gamle bil, den havde fuld servicebog fra. aut. værksted, købte den ved 223.000 og den har går 289.000 som din, og den har fået ny turbo, 2 dyser, diesel pumpe etc.

Jeg ved godt man ikke kan forvente en problemfri bil med det km tal, men 1,9 TDI motoren kører jo som en drøm når karosseriet er rustet væk, så jeg var lidt skuffet, for ikke at sige meget. Den motor og DSG gearkassen har givet VAG et dårligt ry, og det kan ses i og med jeg nu faktisk overvejer helt at vælge den fra, men heldigvis kan jeg godt købe en benziner, men nogen folk vil have en diesel. Desuden taber VW'en og Audien mere værdi end f.eks. en E90 320D som er mit alternativ

• #3   29. sep 2013 De nye commonrail 2.0 er mere driftsikre..

• #4   29. sep 2013 Man høre sjældent om de gode historier, men tit om alle problemer og tænker man på hvor mange 2.0TDI'er der er i omløb (Seat, Skoda, VW og Audi) så er det vel normalt der er nogle problem børn i mellem.

Men kan godt forstå du er betænksom og jeg vil heller ikke ha' sådan en igen, selvom jeg ingen problemer har haft.

• #5   29. sep 2013 hvis det er en Commenrail motor er du langt bedre stillet. MEN. commenrail er noget VAG før lige er begyndt at lege med hvor andre fabrikanter har kørt med systemmet 15år eller mere.
    jeg holder øje med 2.0tdi CR motorene for hvis de sku være gode ville jeg selv overveje det om nogle år.

hvorfor en E90 og ikke en E60

• #6   29. sep 2013 Er 1,9 Pumpedyse ikke generelt meget bedre end 2,0?

• #7   29. sep 2013 hvorfor bliver folk ved med at snakke om 140 hk pumpedysse samt DSG fra før 2009 har selv haft en 2007 der nu har kørt km 390000 har godt nok fået dysser og lidt andet sliddele har haft en Passat 170hk DSG fra 2009 Commenrail der nu har kørt km 375000 og en 2011 ny model 170hk DSG der har kørt nu km 325000 har en ny 2013 der nu har kørt km 85000 kører super godt ,har haft Skoda Superb 170 hk årg 2010 der har kørt km 275000 fejlede ingen ting har en Touran 140 hk der nu har kørt km 185000 , har en frikørt Caravelle bus 140 hk DSG der nu har kørt km 255000 de har alle kørt perfekt med meget få drifsomkostninger. det skal siges at jeg jo er taxavognmand med 3 vogne, så køb i bare VW biler fra sidst i 2008 og frem

• #8   29. sep 2013 Vælg Bmw'en istedet for! Det bliver du langt mere glad for! Og så går de også noget længere på literen smiley
    Jeg har haft VAG, og det skal jeg ikke have foreløbig... Har hørt fra flere forhandlere at den nye DSG7 kasse går allerede inden 100.000 km! Det er sku skidt på ellers pæne og lækkere biler!

• #9   29. sep 2013 dennis m
    nej. PD er et forældet princip VAG holde stædigt fast i dette system. selv om alle andre var gået over til CR for 15 år siden. 1.9tdi pd kan være bedre end 2.0tdi pd men byggekvaliteten er så varierende at det er uhyggeligt på de motore så nogle kan køre 600.000km uden problemer andre smider en del værd gang den rammer 100km/t

Kommentér på:
2,0 TDI ny motor uden problemer?

Annonce