{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

brug af andres billeder? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres holdning/regler omkring brug af jeres billeder af tidligere biler...

Står lige nu i en situation at jeg har solgt vores ford mondeo og nu bruger han de billeder jeg solgt bilen med, dvs det er vores hus og vores ejendele der ses på billederne...føler det er vildt forkert eller er det bare mig? (han har ikke spurgt om lov...)

Håber at høre lidt input...

Vh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brug af andres billeder?
  • #1   13. okt 2013 Det må han ikke uden din tilladelse

• #2   13. okt 2013 Du kan faktisk melde til politiet smiley

• #3   13. okt 2013 Bed ham fjerne dem øjeblikkeligt! Hader sådan noget!

• #4   13. okt 2013 han må da tage de billede selv,

det andet, er noget juks,
    bare fordi han er dovn.

få ham til at fjerne de billede,

• #5   13. okt 2013 Okay fint, han har heller ikke omregistreret den så den står stadig i mit navn... Prøver lige med at få ham til at slette billeder.

• #6   13. okt 2013 Indberet hm til support smiley Han må slet ikke oprette bilen hvis den stadig står i dit navn, så er det jo juridisk set ikke hans bil.

• #7   13. okt 2013 Hvad så med de biler der bliver oprettet der ikke er afgift på. Så er det heller ikke deres egne eller hvad??
    Og hvis du selv har smidt billeder på nettet af din bil med dit hus og dine rigdomme så er det jo som start bare dumt fra din side.
    Idet han ikke har omreg er det vel ikke lang tid siden i har handlet og så har han ikke nået at få taget nye billeder? Jeg ser ikke noget forkert i det. Han har dem jo ikke fra din private computer men fra en frit tilgængelig salgsside online. Så tør øjnene og spørg ham pænt

• #8   13. okt 2013 Jannik det var da den tåbeligste sammenligning nogensinde?

• #9   13. okt 2013 Har prøvet og og kontakte 2 admin's.... For at mine billeder fjernet fra en an smiley dens profil:-/ men det fik jeg sq ikke noget ud af....
    Det er lettere at få sænket de danske bilafgifter, end at banke en admin op smiley

• #10   13. okt 2013 Hvad er?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   13. okt 2013 Opel Team West. Det var da en være gang ævl. Har manden købt bilen så er det hans.

Angående billeder er jeg personligt ligeglad. Min gamle 328i Coupe er til salg lige nu og kan da se han har lånt billeder fra min profil.

Hvis jeg ikke ønskede folk kopierede mine billeder så lagde jeg dem sgu ikke op på nettet. smiley

• #12   13. okt 2013 Så må manden sgu da lade vær med at oprette bilen før han har fået taget sine egne billeder? Hold kæft, folk som dig Jannik..

profilbillede
  • #14   13. okt 2013 I er sku da for smålige man!

Han har jo ikke engang taget kontakt til manden og sagt at han ikke syntes om at hans billeder bliver brugt.

Hans begrundelse for de ikke skal bruges er "det er vores hus og vores ejendele der ses på billederne" manden har jo forhelvede da selv smidt dem på nettet da det var hans bil????
    så det er da noget mærkeligt noget at klage over!!!

Hvis i ikke vil have jeres billeder bliver brugt så plejer det at være en god start at snakke med den person der har brugt billederne!!
    Ellers kan i købe jer til at få COPYRIGHT på jeres ting - så er det ulovligt at kopiere og dermed kan i få erstatning.
    DET ER FANME DET ENESTE TIDSPUNKT DET ER EN FORDEL AT SNAKKE MED ANDRE FØR MAN SNAKKER MED HAM DER HAR BRUGT DINE BILLEDER!!!

Tag jer sammen!

• #15   13. okt 2013 jannik h > Der er ifølge loven grundlæggende copyright på f.eks. egne billeder. Og der behøver ifølge samme lov ikke at være noget © mærke for at vise det.

Så måske du selv skulle tage dig lidt sammen, og få lært/læst lidt på tingene før du udtaler dig!

• #16   13. okt 2013 Jeg siger han skal snakke med ham der har brugt billederne!
    Han får jo ikke noget ud af at skrive herinde og brokke sig. han ville få noget ud at brokke sig til andre hvis han kunne få en erstatning - som man jo kan når man har copyright på noget!

læs hvad jeg skriver inden du spytter bræk ud som det du skriver her!

• #17   13. okt 2013 Sælg aldrig en bil uden omreg. samtidigt - idag er det så nemt, da det kan foretages på det nærmeste bilsyn, så det er kun ris til egen røv ikke at få det foretaget. Alternativt ved weekendhandler forlang f.eks kr. 1000,- i dep eller behold nr. plader, indtil det er foretaget og få oplyst korrekt navn og adresse mv. på køber, ellers kan han jo ikke modtage pengene.

• #18   13. okt 2013 Han har tilbudt mig den i byt i går. Må man spørge om hvad den i virkeligheden er værd sådan en st220 eller hvad gav han for den?

• #19   13. okt 2013 jannik h skrev tidligere:

"<i>Ellers kan i købe jer til at få COPYRIGHT på jeres ting - så er det ulovligt at kopiere og dermed kan i få erstatning. </i>"

Som du kan se, er det ikke så meget "<i>bræk</i>" fra min side. Kun et mere eller mindre venlig vink om at man skal passe på med at udtale sig så skråsikker når man ikke har undersøgt det ordentlig.

(Man har copyright på egne billeder, man skal IKKE købe sig til noget)

Men jeg vil dog holde med dig i at han skulle kontakte mande i stedet for at starte med at hyle herinde.

• #20   13. okt 2013 Det korte af det lange er: Hvis du ikke vil ha at dine ting havner på nettet, så lad være med at ligge dem på nettet, ALLE kan jo misbruge dem som de har lyst til...

• #21   13. okt 2013 Er det de billeder af din Mondeo han bruger?? Dem fra din profil?

• #22   13. okt 2013 copyright hedder i danmark ophavsret.

Kort fortalt, så er dine billeder DINE, og ikke må bruges uden din tilladelse.
    Uanset om du har smidt billederne på BG eller ej.
    Der er ikke krav om at man skriver C, har vandmærke eller andre ting.

Brud på ophavsretten i den kaliber skal man selv indbringe for retten via et civilt søgsmål (dumt og dyrt jo mindre det er billeder der er brugt kommercielt).

Kommentér på:
brug af andres billeder?

Annonce