{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.352 visninger | Oprettet:

hvilken stationcar skal vi vælge?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er en familie på 2 voksne og 2 små børn der begge sidder i barnestol.
vi har lige nu en ford Mondeo stc 1.8 110hk der har kørt 240.000 km.
vores problem er at den på 2 år har kostet os tæt på 60.000kr i reparationer så derfor vil vi gerne have en stationcar der har kørt noget kortere og som forhåbentlig vil koste os en del mindre i reparationer!
vores budget er max 100.000 og bilerne må max have kørt 150.000 km.
vi har selv følgende biler i kikkerten, så skriv meget gerne hvad i ville vælge og evt erfaringer med bilerne og holdbarhed, ting man evt skal være opmærksom på ved et køb:)

Kia ceed 1.6 cdi 2008-09
Toyota avensis 2004-2006
Peugeot 307 sw
Peugeot 407 sw
opel Vectra 2006
skoda Octavia

nå ja, vi kører mellem 20-25000 km om året så om det er diesel eller benzin er ikke afgørende. det mest afgørende er holdbarhed og lave serviceomkostninger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken stationcar skal vi vælge??
  • #1   16. okt 2013 Gå udenom franske biler.
    En Kia Cee'd er meget holdbar, og det er begrænset hvad der kan komme af uventede udgifter til at holde den kørende.
    Hvis i vælger en med omkring 100.000 på tælleren, har i stadig 50.000km garanti tilbage også.
    De sidste 2 har jeg ikke meget viden omkring, andet end skodaerne kan døje lidt med elektronikken og diverse.


  • #3   16. okt 2013 Har selv pt en vectra c 2.0t opc line som familie container..den havde kørt 79000 da jeg købte den for 6mdr siden for 137000..se evt profil.
    de er strøget under 100000 for en standart udgave..prøv en og se hvor meget plads og bil du får..


  • #4   16. okt 2013 Mikkel - Et super bud på en rigtig fornuftigt bil, der ikke går i stykker hver anden dag.

  • #5   16. okt 2013 Spar lidt mere sammen eller lån pengene i sparer intet ved at købe en ældre brugt, i forhold til en ny/nyere, har prøvet det. Renten er lav og lån er billige.

  • DGK
    DGK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 61
    #6   16. okt 2013 altså lige ud over at kia ceed koster kassen at holde kørende og den spiser 3 turbo,er på 90.000 km .vælg en 406 eller 407 2,0 hdi.fejler aldrig noget

  • #7   16. okt 2013 Tror også jeg vil sige Kia er stabil og nyer. Lidt lille men helt sikkert godkendt.

    Toyota er stabil, meget mere rummelig og meget mere kørekomfort.
    Billig og skrue på.

    Begge to er dog for mig sjæl løse og dødsyge og kikke på. Men bundlinjen taler sit tydelige sprog i begge biler.


  • #8   16. okt 2013 DGK - Er det noget du ved noget om, eller er det bare snak? De plejer at holde garantien ud, hvis ellers bilen er velholdt, og folk husker ikke at slukke bilen lige så snart de har kørt langt.

  • #9   16. okt 2013 Jeg vil ikke anbefale avensis i diesel, med mindre den har fået skiftet til en modificeret kværn

    Tror ikke der er mange af dem tilbage som ikke har fået skiftet den samt step 2 dysser... Men det skal du ihvertfald være sikker på hvis du skulle falde for sådan en


  • #10   16. okt 2013 Jeg har en kammerat med barnevogn og Skoda superB det er satme så jeg selv er lidt misundelig og det er under 100.000 budgettet for en lækker en.

  • #11   16. okt 2013 En Opel Vectra køre utrolig godt smiley
    Den er stor og rummelig, og den skulle ikke gå alt for nemt i stykker smiley
    Med hensyn til kræfter er der nogle forskellige smiley
    Den jeg kørte i var en 1,9 DCTI tror jeg den hedder, og den havde et dejligt overskud og den var også forholdsvis økonomisk smiley


  • #12   16. okt 2013 Jeg ville også, som Dennis J anbefaler, vælge en 2.0 Turbo Vectra C stc.
    Motoren fra Saab er utrolig stabil og bilen er MEGET rummelig både på bagsædet og bagagerummet. jeg har selv en Vectra C stc. så kender alt til pladsen i den...


  • #13   16. okt 2013 Helt klart Kia - det spiller bare! smiley

  • #14   16. okt 2013 Tak for alle de hurtige svar:)
    Vi er fuldstændig enige om at Avensis og ceed er ikke de mest ophidsende biler.
    Men som vores økonomi og børne situation er lige nu bliver vi nødt til at tænke fornuft frem for lyst:)
    Personligt er jeg nok mest til en Avensis, de fleste har meget lækkert udstyr, lækre motorer og mine forældre har haft Toyota de sidste 22 år uden de mindste problemer.
    Vi har også før haft Kia og været glad for det så det var også en mulighed, dog ikke hvis turboen ryger så tit??
    Octaviaen er efter min mening, røv kedelig at se på men den er super stor og praktisk og burde vel holde fint?
    Opel vectraen har jeg fundet en af fra 2006, der er designet lige blevet lidt skarpere. Men jeg har bare hørt mange snakke om at vectraen var en stiv og dårlig bil at køre i?


  • Stig
    Stig Tilmeldt:
    maj 2003

    Emner: 20 Svar: 56
    #15   16. okt 2013 Vectra c... Har selv lige købt en 2008 1.8 140 hk stc. med 81000 på klokken til 134000 i nov. 2012. dejligt med alt det plads prisen er nede i pris pga. omdømme på A og B modellen men C har ikke skyggen af samme fejl som tidligere også for man meget udstyr med i prisen såsom dellæder, fartpilot, 2zoner klima, varme i sæder. plus en masse andet.. benzinerne er lidt tørstige ellers vælg diesel... nogle af 2,2 liters har problemer med kædetræk på motor.

    En rigtig landevej/motorvejs cruiser man sidder godt i dem syntes jeg.
    tag ud og prøv en


  • #16   16. okt 2013 Og budgettet er helt stramt ved de 100k så der er ikke mere at komme efter selvom man måske ville kunne give lidt ekstra og få noget bedre.
    2.0 turbo vectraen er da ikke til at få til under 100k?


  • #17   16. okt 2013 Vectraen er slet ikke dårlig at køre i smiley Den jeg kørte i var sænket og sådan, men virkelig behagelig smiley

  • #18   16. okt 2013 Jeg er til daglig på et autoriseret Kia værksted, og Kia Bilerne slider ikke turboerne op hurtigere end andre. Ved ikke lige hvor vedkomne har det fra?!.
    Sammenlignet med en franskmand, holder de væsentligt bedre, og vagerne døjer tit med egr eller at turboen har sat sig fast i det variable.


  • #19   16. okt 2013 Kører selv i vectra c 2,0 turbo. Har skiftet kæden i min også, men det var fordi den snakkede lidt for meget til mig. Ellers så har jeg ikke haft noget større udlæg i bilen. Udover aldmibæig vedligeholdelse.. Har endu ikke fundet en bil med så meget plads i den størrelse..
    Har 2 unger hvor begge sidder i stol og du kan stadig have svigermor bagsædet.. Masser plads i bagage rummet!
    Jeg gav 135 for 2 år siden og min er fra 2005. Dvs sige året inden facelift.


  • #20   16. okt 2013 Jeg syntes det er pisse svært, for der er fordele og ulemper ved alle biler.
    Alle fordommene er der også:)
    Er lidt nervøs ved at købe brugt fransk bil. Mine forældre har en ven der køre for dansk autohjælp og de føre statistik over hvad de bliver kaldt ud til, 7 ud af 10 udrykninger er til en fransk bil. Så det skræmmer mig lidt:)
    Vectraen ser også god ud men inden i synes jeg bare den ser meget (billig) ud, alt det hårde plast:)


  • #21   16. okt 2013 http://www.biltorvet.dk/Bil/Privat/Opel/Vectra/Wagon-2-0-Turbo-Elegance-175HK-Stc-6g/P95960?utm_source=autouncle_mobile
    denne er der ingen tvivl om at du kan få for 100000..den har været til salg i et stykke tid..
    men kan godt se at der ikke mange af dem..men det skyldes at de hurtigt er solgt..


  • #22   16. okt 2013 Jeg ville kigge efter en Vectra C eller Peugeot 307/308 sw.

    De sku kører godt, og ved at Peugeot'en ikk er så dyr i reservedele. 2.0 hdi som vi har, er lige blevet synet, og det eneste den har kostet på 2 år, er 2500 for udskiftning af bærearm + småting. Den store har på 10 mdr ca. Ikk kostet os noget endnu. Og de har nu kørt 273000 og 236000 km.

    Har også haft en 407 i diesel, og den var jeg træt af når den sku på værksted, da der tit var flere ting der sku skiftes, end det som egentlig blev meldt fejl på. Den kørte rigtig godt, og var ik noget bøvl med den udover de ekstra ting der kom frem. Både ved service og udskiftning af dyser.



  • #23   16. okt 2013 Helt klart avensisen den er pålidelig som bare fanden og køre altid smiley og de kan køre rigtigt mange km. der er jo os en grund til at årets brugtbil 2013 blev avensis fra 2007 smiley de nyere opeler har alt for mange elfejl ! smiley 407 er et mareridt mht. værkstedsregninger smiley Kia ceed er en smule bedre men stadig ikke ordentligt kvalitet smiley Octaviaen er en udemærket bil.. arbejder med dem til dagligt men de kan os have lidt elfejl men er ellers nemme at skrue i og fornuftige reservedels priser smiley så nr.1 Avensis nr. 2 Octavia hold dig fra de andre smiley

  • #24   16. okt 2013 Jeg ville helt klart vælge en Avensis.. Synes ikke den er så grim.. Den har en del udstyr, er praktisk med masser af plads og holdbarheden er god.. Man får meget for pengene her.. Den blev også kåret som årets brugtbil i år eller sidste år, så der er nok noget om at det er en god bil smiley

  • #25   17. okt 2013 Avensis eller vectra. Hvis du kunne finde en vectra med facelift ville jeg ikke være i tvivl om det var den jeg ville vælge.

  • #26   17. okt 2013 Overvej også lige en Nissan Primera p12 st.car. Japansk pålidelighed som Toyota, bare billigere i indkøb, og masser af plads. Er selv den lykkelige ejer af en, og har ikke fortrudt! held og lykke med bil jagten..

  • #27   17. okt 2013 Fåk smiley du smiley bruger smiley mange smiley smileys smiley Arnesen smiley , smiley var smiley de smileysmiley udsalg smiley ? smiley

  • #28   17. okt 2013 Absolut ja godt set smiley

  • #29   17. okt 2013 Mandags biler findes hos alle bilmærker ;-( I har da også været pænt uheldige med jeres Mondeo .Går ud fra det er en mrk 3,de er ikke kendt for at være dyre at holde kørende.Ville nok også gå efter en Avensis nu når Mondeo nok er udelukket smiley

  • #30   17. okt 2013 Tak for alle svarene:) ja ford er udelukket! Der bor en er siden af os der købte en magen til vores, samtidig med os og samme km tal. Vi har brugt 57000 i rep siden vi købte den, han har brugt 1800 i rep og 2400 på service! Så ja vi skal bare ikke have ford:)
    Hælder selv mest til Avensis, vectraen eller ceed.
    Problemet ved ceeden er nok at den er en del mindre end de to andre og vi køre stadig tit med barnevogn eller dobbelt klapvogn, så plads er en nødvendighed.
    Eneste grund til 307 og 407 kom på tale var pga at man kan få en 407 1.6 benzin med 140.000 på tælleren til 60000.
    En tilsvarende Avensis ligger i nærheden af de 100k.
    Dette gør dog heller ikke noget hvis jeg kan slippe for alle de dyre og frustrerende regninger!


  • #31   17. okt 2013 Primeraen blev prøvet inden vi købte forden, er ikke fan af den desværre.

  • #32   17. okt 2013 Der er masser af plads i vectra c... Kørte tid både med klapvogn og barnevogn.. Og stadig masser plads til andet i bagage rummet.. Er sgu glad for min..


Kommentér på:
hvilken stationcar skal vi vælge??

Annonce