{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

ny bil max 80.000kr {{forumTopicSubject}}

Heej, står og skal have ny bil da jeg har været uheldig med de billige biler jeg har haft, så nu vælger jeg en helt ny som også går længere på ltr end de biler jeg pt har haft, Peugeot 107 kan fås for 80.000kr og så der LED aircon 5døre osv i og 500kr om året i grøn og 18-22+km pr ltr så kan det ikke være bedre, men kom gerne med bud. håber i kan hjælpe mig og de kan da alligevel rende 170+ smiley og lyden er sku fræk. smiley

Mvh Mathias


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny bil max 80.000kr
  • #1   21. okt 2013 lad vær med og køb de der makreldåser!!
    hvis du skal købe noget i den genre så køb Vw up ELLER skoda citigo, eller seat Mii, hold dig fra peugeot.

    hvor meget skal den gå pr liter minimum?


  • #2   21. okt 2013 vi kan sagtens sidde og remse en masser biler op herinde, men det er dig der skal tage beslutningen i sidste ende, så det er bare ud og prøv alle de der micro biler til du finder den rette.....

    Men mit valg ville være Ford Ka, alene fordi det er en Ford. Og så har jeg heller ikk hørt nogen kritik om den smiley


  • #3   21. okt 2013 årest bil 2013

    http://www.dba.dk/skoda-citigo-10-60-active/id-502584903/

    dog 89 men de kan findes billigere, tog bare den billigste på første side.


  • #5   21. okt 2013 Du har været uheldig med billige biler.. også vil du købe en billig bil igen?
    For 80.000 kan du jo sagtens få noget ordentligt brugt bil.


  • #6   21. okt 2013 fiat panda den nye model http://www.fiat.dk/dk/panda
    jeg ser ingen grund til ikke at købe den nye fiat Panda den er faktisk ret flot, og så koster den 80.000 og så har den en god størrelse i forhold til micro bilerne jeg ville i hvert fald have købt sådan en hvis jeg havde 80.000 kr smiley


  • #7   21. okt 2013 de grimme 107eren er en smule federe og så den en andelse større og det ikke løgn, fordi jeg har sat i en citigo og ingen kunne side bag mig, men derimod ingen problemer i en 107, så og nu taler vi biler i 5000kr klassen at jeg har været uheldig med så skulle ikke ret gerne være uheldig med en bil til 80kilo,

    Fiat det er altså noget pjat nej tak, Har en stedmor som er rigtigt glad for hendes 107, Altså et sæt brede fælge sækning sportsudstødning kn filter mørke ruder Så det faktisk ved at være en fed bil.


  • #8   21. okt 2013 konen har en aygo som hun har haft fra ny og kan varmt anbefale den
    men nu skal den skiftes ud med noget andet for den er blevet for lille
    det negative der er at sige om sådan en mikro bil er at de taber over 15k om året i værditab. og for de penge kan man betale meget vægtafgift og ekstra benzin for en god brugt større bil, for der er jo ikke ret meget plads og komfort i sådan en lille bil, jeg køre selv i nogle ældre biler med lidt motorkraft og som sluger noget benzin for jeg vil hellere have noget komfort og når jeg ser på mine totale udgifter på min pajero 3000 og min kones udgifter på hendes aygo er der sku ikke den store forskel på grund af det store værditab på aygoen så måske overvej at få en federe bil til en billigere pris og så brug nogle af pengene på ekstra vægtafgift og benzin og få noget mere sikkerhed man lever jo kun en gang :O)

    hvor mange km køre du om året ?


  • #9   21. okt 2013 Larsen så lige husk at til næste år kommer de jo med de nye modeller af 107,aygo og c1 så det ville nok være værd at vente til de er udkommet, så kan man evt. lave en bedre handel på en af de ældre modeller 107 også smiley

  • #10   21. okt 2013 ja så godt de kommer med 1,2 turbo 136hk kunne være jeg skulle se hvad prisen var på den, skulle hvis være en 107 gti tror jeg,

  • #11   21. okt 2013 Skrev jo også til 80.000 kan du nemt få en lækker bil.
    Iforhold til at købe en splinterny og gå på kompromis med plads og diverse.
    Jeg ville personligt aldrig købe sådan noget, jeg hader mini biler, ville aldrig købe noget mindre end en honda civic.

    Og du kan nemt være uheldig med en bil til 80.000, også helt ny.
    Jeg har set en del efterhånden have problemer med de nye mini biler der.
    Der var vidst også noget med de ikke var super sikre, men det kan jeg ikke sige helt sikkert da jeg syntes at have læst det et sted, ellers var det bare den nye dacia der.

    Men alt i alt, hvis man ikke skal bruge bagagerumsplads, bagsæde og generelt ikke skal have en fed bil er de vel okay, men selvom 80 er billigt for en helt ny bil, syntes jeg stadig det er alt for meget for sådan en lille kasse.


  • #12   21. okt 2013 Prøv en picanto først
    syntes faktisk det er en fin lille bil og rar at kører langt i
    Syntes de 107 hurtigt bliver trælse at sidde i.


  • #13   21. okt 2013 Det virker på dine indlæg, Larsen, som om du allerede har besluttet dig for en 107. Jeg har lige købt sådan en, brugt og det er KUN fordi den dels var billig og at den er billig at eje.

    Det er en skrammelkasse men man kommer fra A-B. Nu har jeg kigget og haft lånt en UP! Over 14 dage, og der er markant mere plads, samt langt bedre kvalitet i sådan en.
    De koster det mere, men skulle jeg bruge pengene så hellere smide de sidste 20.000kr og være godt kørende.


  • #15   21. okt 2013 for 80 kilo kan man få en 130hk skoda fabia rs, 20 km/l, med ac, varme i sæder og spejle osv, osv.

    ville aldrig bruge "så mange penge" på så lidt bil:)


  • #16   21. okt 2013 Jeg ville aldrig investere noget i de skodkasser, der er en grund til de ikke koster mere fra ny, og det er ikke " ny og revolutionerende" teknologi, det er the cheapest crap you can get.

    For 80Kg havde jeg fundet en flot skoda octavia eller noget i den dur. Audi måske, seat altea/leon,
    Du får SÅ fucking meget mere for pengene, og specielt byggekvalitet. 107'eren er måske fin at se på, men det er de fleste biler i et salgsvindue, de oser langt væk af billigt plastik pis.

    Fordelen ved at købe dem lettere brugt er, så er de også kørt til, så er "mandagsbilen" også sorteret fra, da de "ny bil fejl" der kunne være vil være fikset på garantien uden at du skulle ligge og vente og frem og tilbage.

    Kan slet ikke se hvad folk vil med de økonomi-kasser, ud over det så ødelægger de bilmarkedet 100%


  • #17   21. okt 2013 "Har en stedmor som er rigtigt glad for hendes 107, Altså et sæt brede fælge sækning sportsudstødning kn filter mørke ruder Så det faktisk ved at være en fed bil."

    I just facepalmed..


  • #18   21. okt 2013 Der skal vist være medvind hvis en 107 skal op over 170 km/t smiley
    Når det er sagt, så se på alderen af modellen, 107/C1/Aygo kom tilbage i 2005, hvor Up!/Citigo/Mii kom sidste år, og har siden været det bedste du kunne få for omkring 100.000 kr, dette både min egen mening, men også de anmeldere der skriver både i bilblade og på nettet.

    Personligt syntes jeg også der er mere plads i en Citigo end en 107, og kvaliteten er meget højere, men det er smag og behag, hvis du har besluttet dig for en 107, så er det jo sådan en du skal have. Men husk, store fælge, sportsudstødning mv. det gør den ikke hurtigere, tvært imod smiley

    Spørg lige hvad service koster, og hvor tit bilen skal have det, samt hvad almindelige reparationer koster, det kan også have en afgørende betydning for om det er et godt køb.

    Personligt havde jeg købt en Citigo hvis det bare skal være billigt, og hvis udstyret skal være med, så ville valget falde på enten Citigo eller Up!, alt efter hvordan pakkerne bedst er sat sammen. Nu er mit behov så bare til en lidt større bil, så det valg har jeg ikke lige nu... smiley Men har da kørt lidt i min morfars Citigo, det er en fantastisk lille bil.


  • #19   21. okt 2013 mit valg ville helt klart blive toyota aygo

  • #20   21. okt 2013 Pøpø 107, det fungere bare!

  • #21   21. okt 2013 Du skyder dig selv i foden ved at købe sådan en fransk skotøjsæske med hjælpemotor... Støjer af helvedes til og kører som snot, også er kvaliteten lige så lav som prisen, hvis ikke også lavere... Spar dog hellere de sidste 10-20.000 kr sammen hvis ikke du er interesseret i et lån også gå efter VW UP! kan kun anbefales her fra.

  • #22   21. okt 2013 når man roder rundt i mini biler så vælg japansk de er helt klart mest problemfri glem fransk overvej en tysk og vælg en japser :O)

  • #23   21. okt 2013 Køb en lidt større bil de kan holde værdien, det kan de små biler ikke. smiley

  • #24   21. okt 2013 Dan R >> Hvor mange japanske mikrobiler er der lige på det danske marked?
    Toyota Aygo er ikke helt japansk, den er nærmest mere fransk.

    Og så er der Nissan Pixo/Suzuki Alto tilbage? Eller måske en Toyota iQ?


  • #25   21. okt 2013 Du kan aldrig sammenligne en peugeot 107 med en vw up ...
    der er en verden til forskel , men hvis du bare skal fra punkt a til b så vælg den billigste.


  • #26   21. okt 2013 prøv de nye microbiler, det koster gratis, prøv nogle fine brugte biler, det koster også gratis (ved forhandlere) og så prøv at sammenligne hvad du får for pengene.

    en 107 går i stykker ligeså let og tit som en brugt (bedre kvalitets) bil (f.eks. en audi eller andet der kan fås til de penge) så det med at den er et par år nyere er faktisk ikke en fordel, tværtimod


  • #27   21. okt 2013 Hvor er i virkelig umodne og uvidende må jeg nu nok sige haha det er faktisk ret latterligt! smiley

  • #28   21. okt 2013 Hvad er der umodent ved noget af det folk har skrevet?
    Og hvis du er så super klog, så oplys os da venligst på hvad vi ikke ved noget om?


  • #29   21. okt 2013 At folk stadig sidder fast i fransk er lort, det er jo lidt aller en umoden ting at frembringe i samtlige samtaler herinde de er jo lidt irrelevant da det jo er langtid siden efterhånden, især når det ang. microbilerne c1 og 107
    - Og hvad ang. c1 og 107 de er jo ikke i lagt med en fransk motor men en toyota motor, og hvis jeg ikke tager meget fejl så er Japansk ikke fransk.. dvs. en japansk designet motor.
    Den fejler skam intet motoren og de bærende dele fejler skam heller ikke noget, hvis i skulle vælge ville i vælge tysk jaja det er godt nok up'en er jo også lige en årgang nyere end aygoen og 107 og c1, når nu de nye modeller kommer næste år mon ikke de kommer til at bliver placeret meget bedre end up'en når det kommer med et kritisk blik samtidigt...
    Up'en er da en god bil slet ikke det men center placeringen er meget bedre i aygoen og 107 og c1 pga. den er en tand bredere end up'en.
    Jeg har kørt 27000 km (inkl. ferie tur på 7000 frankrig,schweiz,østrig og tyskland) i min c1 i år og har endnu ikke haft nogle problemer så at de går tit i stykker hvor kommer det dog fra ? den har overholdt service som den skulle og tjekket bremser som den skulle det eneste er udstødningen som er gået op i toppen af potten pga. tyndt materiale (det er nok det billigste ved bilen) at bilen tidligere blev leveret med en svag vandpumpe er til at tilgive der er altid små ting ved de nye biler. upen er jo til trods heller ikke været heldig med noget gearkasse eftersigende. Så alt i alt er det noget vås at man bare skal holde sig fra dem, jeg hører ikke andet end at folk er glade for deres microbiler som 107 og c1 og aygo, men det er folk der kører up jo også det er en genstridig og uendelig kamp mellem smag. Men hvis der er en der ville giv mig en up gratis tog jeg da gerne imod den ligeledes en 107 smiley

    SÅ alt i alt det er umodent at køre rundt i det samme med at det er en skodkasse bla bla bla og uvidende at de hele tiden går i stykker, og at man skal vælge en større bil men det er jo ikke det han skriver ham som har lavet forummet! (den er ikke nødvendigvis berettet jer alle men til nogen) smiley

    Og Larsen nej de kan ikke rende 170+ medmindre du får den tunet, evt. et sæt til 30.000 kr http://my107.blogspot.dk/2008/02/rotrex-supercharger-for-aygo-107-and-c1.html ellers lyder topfarten på 16x km/t med medvind ned af bakke uden meget vægt i bilen. smiley


  • #30   21. okt 2013 Peter G1 C1 >> Nu er det den nuværende 107/C1/Aygo der sammenlignes med, og der er der klart en fordel for Up!/Citigo/Mii...
    Men hvis sammenligningsgrundlaget er biler fra før 2000, så forstår jeg godt du syntes C1 er en fantastisk bil smiley

    Det med potten har Toyota Aygo også tit allerede efter et halvt år... Min tidligere nabo købte en ny, og den var ret hurtigt færdig...


  • #31   21. okt 2013 G1 C1, så fordi du har kørt i én peugeot uden problemer så er det en fantastisk bil? ja ja. Jeg har set op til flere af dem, og jeg vil fandme aldrig have sådan et tyndt skodvrag af en plastik kasse, om det så er toyota peugeot eller citroen der har været inde over. Om man vil det eller ej, så er de lavet af noget meget mere sparsommeligt materiale end de større modeller, som du kan købe for samme pris, hvor de kun lige er kørt til. Hvis du prøver at modbevise det, så må du vist ud og kigge lidt på værkstederne. Synsmændene kan heller ikke lide dem, værkstederne heller ikke fordi de skal bare ramme en kantsten så er de totalskadet, dvs. få reps. (hvilket også giver en tidlig udskiftning, så overordnet er strømmen af nyere microbiler større end alle de andre klasser, hvilket igen har påvirket det overordnede resultat) Det er også dem der skaber "bilbranchen sælger mere end aldrig før" overskrifterne, men de tjener ikke en skid på de piskasser.

    microbilerne er IKKE god for hverken dansk økonomi, dansk autobranche eller til at køre i. Det er ikke andet end sjællænder-trailere med hjælpemotor.


  • #32   21. okt 2013 Carsten, kunne ikke være mere enig, man kan købe virkelig gode biler for så lidt som 20.000kr, de kører godt nok ikke så langt på literen, men de er så meget bedre bygget. og man kan nu altså kører en del km. for 60.000kr, og hvis man så begynder at regne på vidre salgs værdien osv osv, så er der slet intet der taler for at købe en ny micro bil.


  • #33   21. okt 2013 Carsten
    Jeg giver dig fuldstændig ret i det med markedet og at de bliver totalt skadet og det, men de sælger og det skaber jo også en økonomi for nogen. smiley

    - Men det er jo ikke af den grund han ikke skal købe en, han skal da købe en hvis han vil, det hjælper nu heller ikke markedet så meget at købe en brugt bil til 20000 kr hvis du alligevel ikke køre på værksted med den men bare selv laver den, der er den eneste indtægt for dem som sælger dele smiley

    - og nej det er jo ikke bare af egen erfaring men også de biler jeg har lavet og kørt tidligere osv. jeg udtaler mig om, jeg vil giv ret i at Renualt tidligere har haft rigtig mange problemer! og peugoet har haft nogle rigtig svage dele og citroen har også haft nogle småting, men det er just ikke sådan det er på deres nye modeller smiley


  • #34   21. okt 2013 hov hov peter, jeg bruger skam også den lokale mekker, til sporing, bremsetest og lygte indstilling, så kom ikke og sig jeg ikke støtter DK's økonomi smiley

  • #35   21. okt 2013 Vil også sige, du kan ikke sætte det helt sådan op. Hjemmefuskeren er ham der også bidrager til turen rundt, for når han dummer sig, så tjener mekkeren mere på ham, eller han støtter enten staten eller reservedels handlen (hvilket så igen kan være med til at give gode priser til mekkeren som så kan holde sin normale pris og dermed stige i avance uden problemer) Så helt råddent er det ikke smiley

    De microbiler skaber ikke økonomi for andet end staten der tjener røven ud af .... på afgifter, de fleste nybilsforhandlere kan forklare dig at de tjener SÅ lidt på dem at de ville ønske de aldrig kom til verden. Forsikringsselskaberne taber på dem (så vi andre må betale mere) staten taber i princippet også pga. procent afgiften er mindre. Den eneste der redder sig, kortvarigt, er køberen, og igen, det er som at pisse i bukserne en kold vinterdag.

    Læs i Motor, der står bl.a. at de, igen, frygter en bilmarkeds bobbel, og sørme om ikke vi kan takke micro slæderne for det.

    Der er bare INGEN positive tiltag i de piskasser. Ud over at de er nemme at parkere, og dem der har haft dem så glemmer hvordan man kører i en alm. størrelse bil, så vi får nogle flere bilkebuler når de så endelig gør -.- hvilket så egentlig ikke er godt ...

    Så nej, dem der støtter microbiler må hade autobranchen.


  • #37   21. okt 2013 En colt? nå ja hver sin smag smiley

  • #38   21. okt 2013 Hjemmefuskeren du kan jo ikke sætte det sådan op som alle er hjemmefuskere smiley
    nogle kan jo evt. kende en mekaniker eller faktisk selv kan noget jo smiley
    - det skaber faktisk et markedet for bilbestemte værksteder jo, med de kampagne tilbud og når de nu sælger flere af dem og jo flere der skal have skiftet bremser og kobling osv osv. og hvis de så totaltskader/skader den og den skal på et værksted og vurderes til forsikring penge i kassen ekstra udstyr der skal monteres på værkstederne der er altså også en del i det. Dog er det måske lidt billigere udstyr men hvis de så sælger 1000 microbiler og så 600 af dem køber noget eksta udstyr der skal monteres! Og så hvis det er hurtigt at skifte så får de jo hurtigere penge ind, samt hvis de tidligere købere af microbiler beslutter sig for at skifte til nyere micro bil eller som reservebil så har de også et salg der.
    Det eneste der er med er at de evt. kan udkonkurrere de større biler så vi simpelthen ikke køber nye større biler jo. Men dertil når det er sagt vil det aldrig stoppe! der vil altid være prestige i at købe store dyre biler så det marked vil aldrig forsvinde!
    hvem er det så enlig skidt for i den sidste ende jo det er ophuggerne hvis de vælger at tage de små biler ind smiley

    - ser intet problem i microbiler vi må jo se hvordan fremtiden ser ud når den en dag kommer før vi kan gøre os kloge på det! smiley


  • #39   21. okt 2013 Der skal sælges mange flere mikrobiler for at forhandleren kan tjene det samme som på en større bil, det samme gælder staten, for der er ikke så meget afgift af de første 79.000 kr, og dertil kommer så fradrag for diverse sikkerhedsudstyr.

    "Beregn afgiften Registreringsafgift 2013 For personbiler 105 % af værdien op til 79.000 kr. og 180 % af resten" citat: http://da.wikipedia.org/wiki/Registreringsafgift

    Så hverken staten eller forhandlerne tjener ret meget pr solgte mikrobil, og da de er meget billige i grøn ejerafgift tjenes der heller ikke så meget på det.
    Derfor har staten så også bestemt sig for at kaste endnu mere afgift på dieselbiler, som køres af rigtig mange pendlere, udligningsafgiften steg 1/1-13 med 54%, og hvis man lytter til Enhedslisten, som meget gerne vil lave finanslov med regeringen, så får vi endnu flere stigninger i 2014 og fremad, se bl.a. her:
    http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-afgifter-skal-betale-flere-elbiler
    Det rammer dog helt skævt, for mikrobilerne rammes ikke ret meget, og det er klart dem der bliver solgt flest af. Procentvis vil det dog ofte mærkes hårdest på de billigste biler.

    Effekten de gerne vil opnå er at få os til at købe elbiler, dette virker bare ikke særlig godt, specielt set i lyset af at det i provinsen kan blive et problem at komme til arbejde og hjem igen på en opladning. Men det problem findes jo ikke i hovedstaden hvor man har masser af muligheder for offentlig transport, og kortere afstande, men flere bilkøer.

    Det der sker i stedet er at vi køber mindre biler, og nogle familier køber fx to mikrobiler i stedet for en stor familiebil, det er billigere i længden for familien, men set i forhold til forurening, så er det væsentlig værre, da der nu kører to biler der kører 20 km/l frem for en enkelt bil der kører 16-18 km/l.

    Så nej, set i lyset af Danmarks økonomi, og forhandlernes ligeså, så er mikrobilerne ikke verdens bedste ide. Men for forhandlere og værksteder er det dog oftest bedre end gamle biler som folk selv går og roder med.


  • #40   22. okt 2013 Dan R:

    Hvordan hænger det sammen? ikke vælg fransk, men japansk?
    107, og aygo er det samme? Motoren er lavet af toyota, så den "franske skotøjs æske" er faktisk japansk?


  • #41   22. okt 2013 konen har en aygo som vi har haft fra ny nu har den 160000km på bagen og set i bak spejlet havde det være bedre økonomisk, komfort, og sikkerheds messigt været bedre hvis vi som et minimum havde købt en let brugt rolla civic eller colt som et minimum
    selv køre jeg i nogle større ældre biler som merc har lige nu en pajero3000 og økonomisk er det noget billigere at køre i økonomisk på grund af den manglende værdi tab
    man skal bare ikke købe et gennem kneppet lig men en der er i god stand og velholdt helst en gammel kone der har haft den stående i garagen smiley

    kongen
    nu er de små mikro biler du nævner jo et sammenarbejde af de forskellige mærker derfor også en af grundene til at tage en model der er lidt større og derfor køb en japser bare tjek de forskellige test/undersøgelser det er altid japserne der ligger i toppen


  • #42   23. okt 2013 Men, UP som er VW, er bedst dømt på dette område.

  • #43   29. okt 2013 hvor har du set det konge ?

Kommentér på:
ny bil max 80.000kr

Annonce