1.592 visninger
|
Oprettet:
ny bil max 80.000kr {{forumTopicSubject}}
Heej, står og skal have ny bil da jeg har været uheldig med de billige biler jeg har haft, så nu vælger jeg en helt ny som også går længere på ltr end de biler jeg pt har haft, Peugeot 107 kan fås for 80.000kr og så der LED aircon 5døre osv i og 500kr om året i grøn og 18-22+km pr ltr så kan det ikke være bedre, men kom gerne med bud. håber i kan hjælpe mig og de kan da alligevel rende 170+
og lyden er sku fræk.
Mvh Mathias
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
hvis du skal købe noget i den genre så køb Vw up ELLER skoda citigo, eller seat Mii, hold dig fra peugeot.
hvor meget skal den gå pr liter minimum?
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
Men mit valg ville være Ford Ka, alene fordi det er en Ford. Og så har jeg heller ikk hørt nogen kritik om den
aug 2011
http://www.dba.dk/skoda-citigo-10-60-active/id-502584903/
dog 89 men de kan findes billigere, tog bare den billigste på første side.
aug 2011
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.823
For 80.000 kan du jo sagtens få noget ordentligt brugt bil.
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
jeg ser ingen grund til ikke at købe den nye fiat Panda den er faktisk ret flot, og så koster den 80.000 og så har den en god størrelse i forhold til micro bilerne jeg ville i hvert fald have købt sådan en hvis jeg havde 80.000 kr
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
Fiat det er altså noget pjat nej tak, Har en stedmor som er rigtigt glad for hendes 107, Altså et sæt brede fælge sækning sportsudstødning kn filter mørke ruder Så det faktisk ved at være en fed bil.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
men nu skal den skiftes ud med noget andet for den er blevet for lille
det negative der er at sige om sådan en mikro bil er at de taber over 15k om året i værditab. og for de penge kan man betale meget vægtafgift og ekstra benzin for en god brugt større bil, for der er jo ikke ret meget plads og komfort i sådan en lille bil, jeg køre selv i nogle ældre biler med lidt motorkraft og som sluger noget benzin for jeg vil hellere have noget komfort og når jeg ser på mine totale udgifter på min pajero 3000 og min kones udgifter på hendes aygo er der sku ikke den store forskel på grund af det store værditab på aygoen så måske overvej at få en federe bil til en billigere pris og så brug nogle af pengene på ekstra vægtafgift og benzin og få noget mere sikkerhed man lever jo kun en gang :O)
hvor mange km køre du om året ?
sep 2010
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 98 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
sep 2008
Iforhold til at købe en splinterny og gå på kompromis med plads og diverse.
Jeg ville personligt aldrig købe sådan noget, jeg hader mini biler, ville aldrig købe noget mindre end en honda civic.
Og du kan nemt være uheldig med en bil til 80.000, også helt ny.
Jeg har set en del efterhånden have problemer med de nye mini biler der.
Der var vidst også noget med de ikke var super sikre, men det kan jeg ikke sige helt sikkert da jeg syntes at have læst det et sted, ellers var det bare den nye dacia der.
Men alt i alt, hvis man ikke skal bruge bagagerumsplads, bagsæde og generelt ikke skal have en fed bil er de vel okay, men selvom 80 er billigt for en helt ny bil, syntes jeg stadig det er alt for meget for sådan en lille kasse.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
syntes faktisk det er en fin lille bil og rar at kører langt i
Syntes de 107 hurtigt bliver trælse at sidde i.
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.622
Det er en skrammelkasse men man kommer fra A-B. Nu har jeg kigget og haft lånt en UP! Over 14 dage, og der er markant mere plads, samt langt bedre kvalitet i sådan en.
De koster det mere, men skulle jeg bruge pengene så hellere smide de sidste 20.000kr og være godt kørende.
okt 2007
Følger: 64 Følgere: 66 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 153
ville aldrig bruge "så mange penge" på så lidt bil:)
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
For 80Kg havde jeg fundet en flot skoda octavia eller noget i den dur. Audi måske, seat altea/leon,
Du får SÅ fucking meget mere for pengene, og specielt byggekvalitet. 107'eren er måske fin at se på, men det er de fleste biler i et salgsvindue, de oser langt væk af billigt plastik pis.
Fordelen ved at købe dem lettere brugt er, så er de også kørt til, så er "mandagsbilen" også sorteret fra, da de "ny bil fejl" der kunne være vil være fikset på garantien uden at du skulle ligge og vente og frem og tilbage.
Kan slet ikke se hvad folk vil med de økonomi-kasser, ud over det så ødelægger de bilmarkedet 100%
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
I just facepalmed..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Når det er sagt, så se på alderen af modellen, 107/C1/Aygo kom tilbage i 2005, hvor Up!/Citigo/Mii kom sidste år, og har siden været det bedste du kunne få for omkring 100.000 kr, dette både min egen mening, men også de anmeldere der skriver både i bilblade og på nettet.
Personligt syntes jeg også der er mere plads i en Citigo end en 107, og kvaliteten er meget højere, men det er smag og behag, hvis du har besluttet dig for en 107, så er det jo sådan en du skal have. Men husk, store fælge, sportsudstødning mv. det gør den ikke hurtigere, tvært imod
Spørg lige hvad service koster, og hvor tit bilen skal have det, samt hvad almindelige reparationer koster, det kan også have en afgørende betydning for om det er et godt køb.
Personligt havde jeg købt en Citigo hvis det bare skal være billigt, og hvis udstyret skal være med, så ville valget falde på enten Citigo eller Up!, alt efter hvordan pakkerne bedst er sat sammen. Nu er mit behov så bare til en lidt større bil, så det valg har jeg ikke lige nu...
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 44
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.125
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 25
mar 2009
nov 2011
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 70
sep 2004
Toyota Aygo er ikke helt japansk, den er nærmest mere fransk.
Og så er der Nissan Pixo/Suzuki Alto tilbage? Eller måske en Toyota iQ?
aug 2011
der er en verden til forskel , men hvis du bare skal fra punkt a til b så vælg den billigste.
maj 2007
en 107 går i stykker ligeså let og tit som en brugt (bedre kvalitets) bil (f.eks. en audi eller andet der kan fås til de penge) så det med at den er et par år nyere er faktisk ikke en fordel, tværtimod
sep 2010
sep 2008
Og hvis du er så super klog, så oplys os da venligst på hvad vi ikke ved noget om?
sep 2010
- Og hvad ang. c1 og 107 de er jo ikke i lagt med en fransk motor men en toyota motor, og hvis jeg ikke tager meget fejl så er Japansk ikke fransk.. dvs. en japansk designet motor.
Den fejler skam intet motoren og de bærende dele fejler skam heller ikke noget, hvis i skulle vælge ville i vælge tysk jaja det er godt nok up'en er jo også lige en årgang nyere end aygoen og 107 og c1, når nu de nye modeller kommer næste år mon ikke de kommer til at bliver placeret meget bedre end up'en når det kommer med et kritisk blik samtidigt...
Up'en er da en god bil slet ikke det men center placeringen er meget bedre i aygoen og 107 og c1 pga. den er en tand bredere end up'en.
Jeg har kørt 27000 km (inkl. ferie tur på 7000 frankrig,schweiz,østrig og tyskland) i min c1 i år og har endnu ikke haft nogle problemer så at de går tit i stykker hvor kommer det dog fra ? den har overholdt service som den skulle og tjekket bremser som den skulle det eneste er udstødningen som er gået op i toppen af potten pga. tyndt materiale (det er nok det billigste ved bilen) at bilen tidligere blev leveret med en svag vandpumpe er til at tilgive der er altid små ting ved de nye biler. upen er jo til trods heller ikke været heldig med noget gearkasse eftersigende. Så alt i alt er det noget vås at man bare skal holde sig fra dem, jeg hører ikke andet end at folk er glade for deres microbiler som 107 og c1 og aygo, men det er folk der kører up jo også det er en genstridig og uendelig kamp mellem smag. Men hvis der er en der ville giv mig en up gratis tog jeg da gerne imod den ligeledes en 107
SÅ alt i alt det er umodent at køre rundt i det samme med at det er en skodkasse bla bla bla og uvidende at de hele tiden går i stykker, og at man skal vælge en større bil men det er jo ikke det han skriver ham som har lavet forummet! (den er ikke nødvendigvis berettet jer alle men til nogen)
Og Larsen nej de kan ikke rende 170+ medmindre du får den tunet, evt. et sæt til 30.000 kr http://my107.blogspot.dk/2008/02/rotrex-supercharger-for-aygo-107-and-c1.html ellers lyder topfarten på 16x km/t med medvind ned af bakke uden meget vægt i bilen.
sep 2004
Men hvis sammenligningsgrundlaget er biler fra før 2000, så forstår jeg godt du syntes C1 er en fantastisk bil
Det med potten har Toyota Aygo også tit allerede efter et halvt år... Min tidligere nabo købte en ny, og den var ret hurtigt færdig...
maj 2007
microbilerne er IKKE god for hverken dansk økonomi, dansk autobranche eller til at køre i. Det er ikke andet end sjællænder-trailere med hjælpemotor.
jan 2005
sep 2010
Jeg giver dig fuldstændig ret i det med markedet og at de bliver totalt skadet og det, men de sælger og det skaber jo også en økonomi for nogen.
- Men det er jo ikke af den grund han ikke skal købe en, han skal da købe en hvis han vil, det hjælper nu heller ikke markedet så meget at købe en brugt bil til 20000 kr hvis du alligevel ikke køre på værksted med den men bare selv laver den, der er den eneste indtægt for dem som sælger dele
- og nej det er jo ikke bare af egen erfaring men også de biler jeg har lavet og kørt tidligere osv. jeg udtaler mig om, jeg vil giv ret i at Renualt tidligere har haft rigtig mange problemer! og peugoet har haft nogle rigtig svage dele og citroen har også haft nogle småting, men det er just ikke sådan det er på deres nye modeller
jan 2005
maj 2007
De microbiler skaber ikke økonomi for andet end staten der tjener røven ud af .... på afgifter, de fleste nybilsforhandlere kan forklare dig at de tjener SÅ lidt på dem at de ville ønske de aldrig kom til verden. Forsikringsselskaberne taber på dem (så vi andre må betale mere) staten taber i princippet også pga. procent afgiften er mindre. Den eneste der redder sig, kortvarigt, er køberen, og igen, det er som at pisse i bukserne en kold vinterdag.
Læs i Motor, der står bl.a. at de, igen, frygter en bilmarkeds bobbel, og sørme om ikke vi kan takke micro slæderne for det.
Der er bare INGEN positive tiltag i de piskasser. Ud over at de er nemme at parkere, og dem der har haft dem så glemmer hvordan man kører i en alm. størrelse bil, så vi får nogle flere bilkebuler når de så endelig gør -.- hvilket så egentlig ikke er godt ...
Så nej, dem der støtter microbiler må hade autobranchen.
maj 2007
sep 2010
nogle kan jo evt. kende en mekaniker eller faktisk selv kan noget jo
- det skaber faktisk et markedet for bilbestemte værksteder jo, med de kampagne tilbud og når de nu sælger flere af dem og jo flere der skal have skiftet bremser og kobling osv osv. og hvis de så totaltskader/skader den og den skal på et værksted og vurderes til forsikring penge i kassen ekstra udstyr der skal monteres på værkstederne der er altså også en del i det. Dog er det måske lidt billigere udstyr men hvis de så sælger 1000 microbiler og så 600 af dem køber noget eksta udstyr der skal monteres! Og så hvis det er hurtigt at skifte så får de jo hurtigere penge ind, samt hvis de tidligere købere af microbiler beslutter sig for at skifte til nyere micro bil eller som reservebil så har de også et salg der.
Det eneste der er med er at de evt. kan udkonkurrere de større biler så vi simpelthen ikke køber nye større biler jo. Men dertil når det er sagt vil det aldrig stoppe! der vil altid være prestige i at købe store dyre biler så det marked vil aldrig forsvinde!
hvem er det så enlig skidt for i den sidste ende jo det er ophuggerne hvis de vælger at tage de små biler ind
- ser intet problem i microbiler vi må jo se hvordan fremtiden ser ud når den en dag kommer før vi kan gøre os kloge på det!
sep 2004
"Beregn afgiften Registreringsafgift 2013 For personbiler 105 % af værdien op til 79.000 kr. og 180 % af resten" citat: http://da.wikipedia.org/wiki/Registreringsafgift
Så hverken staten eller forhandlerne tjener ret meget pr solgte mikrobil, og da de er meget billige i grøn ejerafgift tjenes der heller ikke så meget på det.
Derfor har staten så også bestemt sig for at kaste endnu mere afgift på dieselbiler, som køres af rigtig mange pendlere, udligningsafgiften steg 1/1-13 med 54%, og hvis man lytter til Enhedslisten, som meget gerne vil lave finanslov med regeringen, så får vi endnu flere stigninger i 2014 og fremad, se bl.a. her:
http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-afgifter-skal-betale-flere-elbiler
Det rammer dog helt skævt, for mikrobilerne rammes ikke ret meget, og det er klart dem der bliver solgt flest af. Procentvis vil det dog ofte mærkes hårdest på de billigste biler.
Effekten de gerne vil opnå er at få os til at købe elbiler, dette virker bare ikke særlig godt, specielt set i lyset af at det i provinsen kan blive et problem at komme til arbejde og hjem igen på en opladning. Men det problem findes jo ikke i hovedstaden hvor man har masser af muligheder for offentlig transport, og kortere afstande, men flere bilkøer.
Det der sker i stedet er at vi køber mindre biler, og nogle familier køber fx to mikrobiler i stedet for en stor familiebil, det er billigere i længden for familien, men set i forhold til forurening, så er det væsentlig værre, da der nu kører to biler der kører 20 km/l frem for en enkelt bil der kører 16-18 km/l.
Så nej, set i lyset af Danmarks økonomi, og forhandlernes ligeså, så er mikrobilerne ikke verdens bedste ide. Men for forhandlere og værksteder er det dog oftest bedre end gamle biler som folk selv går og roder med.
feb 2012
Hvordan hænger det sammen? ikke vælg fransk, men japansk?
107, og aygo er det samme? Motoren er lavet af toyota, så den "franske skotøjs æske" er faktisk japansk?
mar 2009
selv køre jeg i nogle større ældre biler som merc har lige nu en pajero3000 og økonomisk er det noget billigere at køre i økonomisk på grund af den manglende værdi tab
man skal bare ikke købe et gennem kneppet lig men en der er i god stand og velholdt helst en gammel kone der har haft den stående i garagen
kongen
nu er de små mikro biler du nævner jo et sammenarbejde af de forskellige mærker derfor også en af grundene til at tage en model der er lidt større og derfor køb en japser bare tjek de forskellige test/undersøgelser det er altid japserne der ligger i toppen
feb 2012
mar 2009
ny bil max 80.000kr