{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.140 visninger | Oprettet:

Ombygning af campingvogn til Cargotrailer {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der nogen der vil hjælpe med nogen erfaring, med ombygning af en campingvogn, til en lukket Cargotrailer.
- Hvad gør jeg med omvejning Egenvægt, Lastevne, Totalvægt.
- Registreringsattest skal laves om, men hvordan.
- Godkendelse til syn.
Lad mig høre fra jer, jeg gider dog ikke at høre, at jeg skal kontakte en synshal, jeg vil høre fra nogen med erfaringer om dette...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning af campingvogn til Cargotrailer
  • #1   21. okt 2013 Du skal ha en data erklæring fra producenten af campingvognen der giver tilladelse til ombygningen..

• #2   21. okt 2013 Meget hurtig søgning på Google og dette kom frem, det er nok en god idé at starte med smiley

http://vwnettet.dk/topic/160743

• #3   21. okt 2013 Jeg har også set det link, men det er 3 år gammelt, og jeg har hørt at der kommet nye regler, jeg har hørt at man kan få ændret fra beboelse hvide plader til gods gule plader...
    En typegodkendelse af producenten er lige så nemt som at flyve til månen smiley
    Det må kunne lade sig gøre at:
    Få vejet traileren om.
    Få ændret registreringsattesten til trailer.
    Få synet den med ændringer.
    Det kan godt være at eg er naiv, men det er sku da ikke raket videnskab smiley
    Jeg har forsøgt at kontakte synshaller, men de ved ikke en skid...??? :-S

• #4   21. okt 2013 Prøv at tage forbi en applus synshal og spørge - de har en juridisk afdeling, hvor de evt. kan spørge om nærmere råd.
    De var hvertfald flinke og hjælpe mig, da jeg havde købt en veterantrailer uden papirer i Tyskland. Det tog godtnok lidt over et år at få den synet og godkendt, men de var flinke til at give tips og råd/hjælp gennem processen!

• #5   21. okt 2013 Ja jeg har lige opdage at de havde en juridisk afdeling og har skrevet til dem... Sjovt du lige skriver det nu, hvor jeg fandt det smiley
    Tak for rådet Thomas smiley

• #6   21. okt 2013 Ja det var så lidt da! smiley
    Håber du har held med dit projekt - post gerne resultat her i forum! smiley

• #7   21. okt 2013 Ja det skal jeg nok, jeg ville jo gerne bruge mine to andre Carlsson fælge på en Cargotrailer... Du kan se dem på min campingvogn under mine billeder, så kunne det jo være sjovt at lave traileren lidt mere gangster end de plejer at være sådanne trailere smiley
    Håber at kunne finde en vej til godkendelse, så projektet kan starte smiley

• #8   21. okt 2013 Ja for fanden da - de fælge er da for fede! Vil du lave helt ny kasse, eller vil du bare ombygge boligkassen, der er på den nu?

• #9   21. okt 2013 Jeg har fundet nogle steder, hvor de ophugger skadede og gamle campingvogne, og der kan man købe en ramme med, hjul, bremser, osv altså komplet undervogn, og så vil jeg bygge en helt ny kasse, havde tænkt lidt på noget alu plader...
    Så forsøge at bygge den så langt ned mod jorden som nu muligt, og så ellers lege lidt med udseendet smiley

• #10   21. okt 2013 Ok - troede lige du ville ombygge din fine Adria! smiley

Købte selv en bette 500 kg's trailer, som skal ombygges til mc trailer. Den får noget bund af alu dørkplade og så nogle skinner til at stille cyklerne i. smiley

• #11   21. okt 2013 Det er den her jeg blev lidt inspireret af smiley
    Den er solgt, men sku da meget fed smiley
    http://www.guloggratis.dk/biler/trailer/andre/annonce/20639051-flot-lukket-trailer

• #12   21. okt 2013 Billeder når du er færdig smiley

• #13   21. okt 2013 Ja den er da sprød nok! smiley har du prøvet at ringe til sælger og spørge om hvad han har gjort, i forhold til godkendelse og registrering? Måske han vil give lidt tips, nu den er solgt.

Jeps - billeder kan vi lide! smiley

• #14   21. okt 2013 Der er nye regler før i tiden måtte man godt bygge dem om men det må man kun nu hvis importøren eller producenten af campingvognen giver en dataerklaring på at det er ok..

• #15   21. okt 2013 Højer er det også på gamle campingvogne, jeg har hørt at campingvogne over 25 år kan være undtaget...?
    Er det i det hele taget til at få sådan en godkendt eller få fat i en dataerklæring?
    Hvad er en dataerklæring egentlig?

• #16   21. okt 2013 Thomas jeg har også skrevet til ham om det samme smiley

• #17   21. okt 2013 Ok - spændende om han svarer!

• #18   21. okt 2013 Måske det vil være nemmere at ombygge en hestetrailer... smiley

• #19   21. okt 2013 Det kommer an på inportøren om de vil gi en dataerklæring.. En dataerklæring er et stykke papir med hvad den max må komme til at laste samt totalvægt og lidt andre data og skal være underskrevet og stemplet af importøren..
    Det er ikk noget problem hvis det er en heste trailer..

• #20   21. okt 2013 Hmmm...

• #21   31. jul 2022 hejsa fandt man nogensinde ud af hvordan og hvorledes?
    for jeg står lidt med samme ide om at vil ombygge en camping til cargo eller åben net trailer.

• #22   2. sep 2022 Jeg nåede desværre ikke då langt...

Kommentér på:
Ombygning af campingvogn til Cargotrailer

Annonce