{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Tjekke bilen for fejl {{forumTopicSubject}}

Hey browz and babz det er lige noget jeg vil dele med jer om, har købt en Peugeot bipper den 30.09.13 det hører så 3 måneders garanti med i købet. Vil godt have bilen tjekket for fejl osv...men ved bare ikke hvor det er bedst, skal jeg få den tjekket hos Peugeot eller har i noget som i kan anbefale...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjekke bilen for fejl
  • #1   24. okt 2013 FDM test.

  • #2   24. okt 2013 har den fejl efter en måned eller hvordan skal det forståes

  • #3   24. okt 2013 andreas: ved ikke om den har men vil ha bilen tjekket, 3 måneder er jo ikke så langtid så vil godt have det tjekket hvis den har fejl ...

  • #4   24. okt 2013 Fdm:)

  • #5   24. okt 2013 er bilen handler mellem privat / privat, privat / erhverv eller erhverv / ervherv?

  • #6   24. okt 2013 Det er lige meget, hvordan bilen er handlet. Hvis der er givet 3 måneders garanti, er det i alle tilfælde en ekstra service.

    Jeg vil også anbefale FDM, hvis du vil have den tjekket.


  • #7   24. okt 2013 Og husk nu at selvom du har fået 3 måneders garanti, så har du altid 2 års reklamationsret fra købsdatoen. Den kan man ikke skrive sig ud af som forhandler ved salg til private, uanset de mange kreative forsøg i årenes løb.

    Garanti er som Bay siger en service der kan tilbydes ud over købelovens reklamationsret, og denne skal naturligvis stille dig bedre i den periode den står på.


  • #8   24. okt 2013 FDM???? For at de skal fluekneppe, og fortælle dig at der mangler en halv liter sprinklervæske, og en pære lyser forkert`!?!?!
    En god mekaniker er at foretrække.
    FDM er spild af penge....


  • #9   24. okt 2013 Fdm er vel ikke spild af penge hvis de går så meget op i det.. men en god mekaniker er også udmærket til det..


  • #10   24. okt 2013 Det er jo netop i trådstarters interesse, at FDM går ned til mindste detalje. Trådstarter har her en interesse i at få fundet så mange fejl som muligt.

    En FDM-rapport forekommer desuden mere troværdig over for en forhandler frem for et stykke papir fra den lokale mekaniker. Det er i hvert fald min holdning.


  • #11   24. okt 2013 Så husk lige at de også syner biler, må de så også gerne fluekneppe jeres biler????
    FDM er overvurderet og gammeldags


  • #12   24. okt 2013 Morten ø.. det er da kun dejligt.. så er bilen jo i orden, når man skal køre på vejen imellem alle andre... smiley

  • #13   24. okt 2013 1. Hvis bilen er i orden, så er det intet problem til syn.
    2. Det er irrelevant i den her sammenhæng. Trådstarter har som sagt en interesse i at få fundet så mange fejl som muligt.


  • #14   24. okt 2013 ja fdm, konen fik også en ny clio, fabriks ny, der var satme mange fejl på, så det er bare at gå dem efter

  • #15   24. okt 2013 Helt klart, ingen tvivl om det. Bare husk det når jeres biler dumper til syn smiley
    Alle hakker og rager til sig under garanti og hvad ved jeg, men så når den lige bliver vendt om, så får piben en anden lyd. Blot der jeg ville hen smiley


  • #16   24. okt 2013 Jeg kan ikke se, hvad det har af relevans for det her emne - men fair nok ...

    Jeg har omvendt en forventning om, at min synsmand er grundig, både for min egen og for andres sikkerheds skyld.


  • #17   24. okt 2013 dan h:har købt den af en forhandler og bilen er registreret som 100procent privat
    brian b:det er altså en bil fra 08 som der har kørt 33000 km følger der så stadig væk 2 års reklamationsret


  • #18   25. okt 2013 Den er også omfattet af reklamationsret, ja. Men din garanti er bedre, så det ville være at foretrække, hvis du kunne finde fejlene inden.

    Vær dog opmærksom på, at hvis du udleverer en FDM-rapport til ham og beder ham om at udbedre fejlene, så vil din reklamationsret i praksis sandsynligvis bortfalde, da forhandleren ved rapporten kan bevise, at fejlene ikke har været der på salgstidspunktet.


  • #19   25. okt 2013 Hej Sirvan,

    Bay har forklaret det rimelig fint som så ofte før. smiley

    Hvis du mangler lidt flere detaljer, så har forbrug.dk ofte nogle gode artikler omkring købeloven. Her vedr. brugte biler:

    https://www.forbrug.dk/Hotlinen/brugtbilreklamation


  • #20   25. okt 2013 FDM finder ALT på bilen.

    Det gør en hver forhandler træt af bilen smiley


  • #21   26. okt 2013 Man kan ikke nøjes med at give 3 måneders garanti, man kan ikke skrive sig ud af købeloven. Du har altså 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret. Også selvom det er en brugt bil.

  • #22   26. okt 2013 Hvad baserer du det på Dan?

    Du har ret i at man altid har to års reklamationsret, men det er frivilligt om man vil tilbyde en ekstra garanti, som det står én frit for selv at bestemme for lang tid skal løbe. Der er intet i vejen med 3 måneders garanti.

    Jeg tror at du med de 6 måneders garanti du hentyder til, forveksler garanti med reklamationsrettens formodningsregel. Men det er to vidt forskellige ting.


  • #23   27. okt 2013 Nej i henhold til købeloven er der 6 måners garanti også på brugte biler. Det kan man ikke fraskrive sig, hvis man derimod sælger engros "handel mellem erhverv" så er der helt andre regler.

  • #24   27. okt 2013 Jeg beklager, jeg må indrømme at være blevet klogere.
    3 måneder er korrekt. Disse oplysninger er hentet fra Forbrug.dk


    Garanti på brugte varer
    På brugte biler kan der være en garanti på fx tre-seks måneder. Den kan være med 100 % dækning eller faldende dækning, så dækningen fx er 100 % i den første måned, 50 % i den næste og derefter 25 %. Garantien vil ofte være begrænset til kun at dække dele af bilen.

    Du skal i den situation være særlig opmærksom på, at du samtidig har din reklamationsret på to år efter købeloven. Hvis den fejl, du klager over, er dækket af købelovens reklamationsret, skal du ikke betale 50 % eller 75 % af reparationen, fordi der står sådan i garantien. Garantien skal kun tages i brug, hvis den fejl, du klager over, ikke er dækket af købeloven. I den periode garantien løber, skal dine rettigheder være bedre, end de er efter købeloven.


  • #25   27. okt 2013 Man kan sagtens fraskrive sig garanti. Det, du tænker på, er formodningsreglen i reklamationsretten - den er på 6 måneder og kan ikke fraviges til skade for køber.

Kommentér på:
Tjekke bilen for fejl

Annonce