1.167 visninger
|
Oprettet:
Mx5 vs Mr2 hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hey
Vi skal til at have ny vogn derhjemme, og valget står imellem en mazda mx5 eller en toyota mr2! begge er med 1,8liters motor, men hvilken en vil i anbefale og hvorfor? årgangen er år 2000
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 173
Den er rost til skyerne som en lækker køre maskine og skulle være et sjovt stykke legetøj
Dog er anskaffelses prisen også højere med tror på intet tidspunkt du vil fortryde det
Held og lykke med valget
feb 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 651
Desuden er den nye model MR2 ikke helt så køn som de gamle.
Men hvis det var mig, ville jeg kigge efter en 2. gen MR2 (SW20), med en 3S-GE (2.0i med 150hk vidst nok). Klart den flotteste MR2, som også er kendt som Toyota's egen lille Ferrari.
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 315
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 315
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.869
http://www.ilmotorsport.de/
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
feb 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 651
Min svoger har en 1. gen 1.6 med eftermonteret kompressor, og for saten den køre godt. Den ligger klistret fast i sving. Og folk siger jo at 2.gen er en del bedre end 1.gen. Så glæd dig hvis det bliver den.
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 447
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 8 Emner: 169 Svar: 1.742
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Jeg citere fra 100 biler i 100år:
#88 1985-1991 Toyota MR-2
Som ide var Toyota MR-2 Ikke banebrydende. Både Fiats X1/9 og Lancias lille Monte Carlo havde prøvet Konceptet før med skiftende held. Men Toyota fik det hele til at gå op i en højere enhed med MR-2. En to-personers sports-coupe med center-motor, klaplygter
og et gearskift, som blot krævede et vrik med håndledet. Bagude lå Toyotas herlige, 16-ventilede Twin Cam-maskine på 1,6 liter og med 122 hk. Det gav en topfart på 196 km/t. hvoraf de første 100 var nået på otte sekunder rent. Og modsat de italienske forgængere var MR-2 begunstiget med skudsikker japansk pålidelighed.Toyota gjorde det først og fremmest muligt for et helt nyt publikum at købe en centermotor-sportsvogn, og til en attraktiv pris, var det ikke underligt, at en MR-2 sjældent opholdt sig særligt længe i forhandlernes udstillingsvinduer. Desværre kunne Toyota ikke lade MR-2 være i fred, og som det er blevet en vane med de japanske biler, var Mk. II-modellen fra 1991 på alle måder temmelig håbløs. Den nye MR-2 var større, dyrere og hurtigere, men den var ikke hurtig nok til at være en Ferrari, og den var alt for dyr til at være en Toyota. Det var til gengæld ikke kedeligt at skulle vælge en lille, prisbillig sportslig bil i 1985.
Men prisforskellen på ny MR2 ZZW30 og en MX-5 årgang 2000 er måske værd lige at tage med i overvejelserne også. Personligt synes jeg lidt MX-5 ser for sølle ud, lidt af en frisørvogn, men den kører satme godt
Mx5 vs Mr2 hvilken?