{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.750 visninger | Oprettet:

Købe en invalidebil {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet tilbudt at købe en invalidebil billigt af et familiemedlem.

Men... Bilen er fra 2006 så vidt jeg husker. Men da det er en invalidebil, så er der aldrig blevet betalt afgift på den (på samme måde som f.eks politibiler)

Familiemedlemmet mener dog at der skal betales afgift på den hvis jeg skal overtage bilen. Men jeg mener den er blevet frikørt efter xx antal år.

Er der nogle som kan hjælpe lidt på vej? For jeg vil ikke ende med at købe en bil og derefter få en stor ekstraregning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe en invalidebil
  • #1   27. okt 2013 Ring til Skat og spørge og evt. også til den kommune, der i tidernes morgen har ydet tilskud - bare så I ikke bliver fanget af nogle regler der!

• #2   27. okt 2013 De er frikørt efter X antal år. mener det er 6 eller 8. dog ikke sikker. jeg købte en Audi A3 af en invalid engang. Det eneste er at du skal ned på told&skat og ha den omregistreret fordi der skal slettes en klausul på invalide kørsel -)

• #3   27. okt 2013 har haft en også, og der skulle betales afgift.!

• #5   27. okt 2013 Efter 6 år så er den frikørt

• #6   27. okt 2013 Der er ikke nedsat afgift på invalidevogne, derimod en klausul på bil så den ikke kan sælges før den er 6 år, og derved ejes 100% af brugeren.

• #7   27. okt 2013 Da den er over 6 år, så burde den jo være frikørt. Og derfor skal jeg ikke betale nogle former for afgift hvis jeg køber den?

• #8   27. okt 2013 jan j ikke helt korrekt
    Afgiftsfritagelse

§ 7 . Amtskommunen træffer afgørelse om fritagelse for afgifter jf. stk. 2 og 3, når det vurderes at personen er berettiget til støtte til erhvervelse af bil efter § 99 i lov om social service og §§ 1-3 i denne bekendtgørelse.

Stk. 2. Efter § 16, stk. 1, i lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v. kan personer med varigt nedsat funktionsevne, som efter lov om social service kan opnå støtte til erhvervelse af en bil, fritages for vægtafgift og tillægsafgift for privat anvendelse. Afgiftsfritagelsen gælder kun, så længe køretøjet er registreret for og benyttes af den pågældende.

Stk. 3. Efter § 7, stk. 2, i lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler kan personer med varigt nedsat funktionsevne, som efter lov om social service kan opnå støtte til erhvervelse af bil, fritages for afgiften, hvis bilen er benzindreven. Er bilen dieseldreven, betales afgifter efter de retningslinjer for satser, der er fastsat i § 3, stk. 1, B i lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler. Afgiftsfritagelsen- og nedsættelsen gælder kun, så længe køretøjet er registreret for og benyttes af pågældende.

Stk. 4 . Efter § 2, stk. 1, nr. 6 b, i lov om registreringsafgift af motorkøretøjer mv. er køretøjer fritaget for registreringsafgift, hvis køretøjet er omfattet af § 5 a, stk. 1, nr. 2 jf. bekendtgørelse nr. 977 af 2. december 2002 i lov om registreringsafgift af motorkøretøjer og fritaget for vægtafgift efter § 16 i lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v., eller fritaget for afgift efter § 7 i lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler, eller som eventuelt med reduceret sædeantal anvendes af eller til brug for kørestolsbrugere.

• #9   27. okt 2013 Du kan bede om at se lånedokumentet det er lavet med kommunen, den bliver stemplet som "indfriet" og send til ejeren af bilen , når de 6 år er gået.

• #10   27. okt 2013 De afgifter der henvises til er vægtafgift samt "misundelsesafgift" , hvis du kører diesel kan du pålægges af betale udligningafgift på brændstof.

• #11   27. okt 2013 Jan j så læs da lige

Stk. 4 . Efter § 2, stk. 1, nr. 6 b, i lov om registreringsafgift af motorkøretøjer mv. er køretøjer fritaget for registreringsafgift, hvis køretøjet er omfattet af § 5 a, stk. 1, nr.

Det står da tydeligt den er fritaget hvis den er omfattet af §5

• #12   27. okt 2013 Jeg ved ikke hvad det er der menes, jeg har selv invalidebil og har haft det siden 2003. Om der er særregler for de store kassevogne, ved jeg ikke, men på små vare/personvogne er der normal registreringsafgift på.

• #13   27. okt 2013 Jan J er der andre der bruger din bil ? for så er der afgift på den. Er du den eneste der bruger den og lavet så f.eks folk kan køre ind i bilen med kørestol og skal sidde i kørestol og køre bilen er den jo fritaget. Da det kun er ejeren der kan benytte bilen.

• #14   27. okt 2013 Du kan ikke køre en stol ind i en Hyundai i30, Du behøver heller ikke selv køre bilen, men kan lade andre transportere dig. De Love og paragraffer du henviser til, er fra 2002, kan måske være der er lavet ændringer siden da.

• #15   27. okt 2013 De regler er stadig gældende http://www.invalidebiler.dk/lovstof/bekendt.htm

Kommentér på:
Købe en invalidebil

Annonce