{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Dagen-derpå
Dagen-derpå
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432

5d vs 3d i forsikring? {{forumTopicSubject}}

Davs.
Koster en 5 dørs mere end 3 dørs i forsikring, og hvorfor?
Ved godt det variere fra bil til bil men nu snakker vi en 1.0 Yaris, så billig i forsikring som det stort set kan blive heh... Undrede mig bare, og man kan sq ikke ringe til dem nu.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5d vs 3d i forsikring?
  • #1   28. okt 2013 lyder mærkeligt

• #2   28. okt 2013 købsprisen på en 5d er vel generalt en lille smule højere end en 3d, derfor skal forsikringen også være dyrere. men selvfølgelig ikke meget.

• #3   29. okt 2013 Som Rune siger er det ikke utænkeligt at den måske lige rammer over et interval, som gør at den ryger et pristrin op jf. nypris som de fleste (alle?) forsikringsselskaber tager højde for når de beregner præmie.

Jeg ved ikke lige hvad Yaris kostede ny, men hvis nu fx 3-dørs kostede 99.990 kroner og 5-dørs kostede et mindre 6-cifret beløb, så er ikke usandsynligt at den måske lige har ramt et knæk ved 100.000 kroner.

• #4   29. okt 2013 Har hørt det skulle være væsenligt billigere med en 5 dørs, da forsikringsselskaberne jo beregner chancen for at køre galt, og at færre skullekøre råddent i en 5 dørs. Især hvis man er ung

• #5   29. okt 2013 daniel b - det tror jeg ikke holder, det er vist ikke antal af døre som antyder at man er fart-gal. men bil modellen og selvfølgelig motoren, en yaris sportsmodel hvis sådan en findes, frem for en alm. kunne dog antyde at det er en ung person, eller en der kan lige at kører friskt.

• #6   29. okt 2013 jeg tror "Tænker på olivia" snakker om en forsikring hos forhandleren.. her koster de til tider mere end 3d modellen, hvorfor ved jeg ikke smiley

men det er så bestemt heller ikke alle selvskaber der tager mere fordi den er en 5d.. jeg betaler f.eks. udelukket ud fra ny prisen:

0-225.000 = 4.900,-
    225-450.000 = 5.900,-
    450-1.000 = Special pris

Kommentér på:
5d vs 3d i forsikring?

Annonce