{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Baghjulstrukne øko biler?? {{forumTopicSubject}}

Har overvejet et bygge projekt som skal blive til en øko vogn.

Den motor fra en baghjulstrukken bil jeg lige kan komme på der køre længest på literen må være en 316i motor. Men er der nogle af jer der kan komme på noget bedre? Og det må ikke være en diesel motor..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baghjulstrukne øko biler??
  • #1   30. okt 2013 tror næsten at 318IS eller 318TI køre længere på literen. min egen 318TI kunne køre 13-14 blandet kørsel.


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #2   30. okt 2013 En smart turbo-benziner ? Kommer selvfølgelig an på hvad projektet vejer, men da jeg fik sådan i bytte engang kørte den da omkring de 20 pr/l smiley

    men den ligger selvfølgelig også bare på akslen, men ja kommer jo an på hvordan projektet ser ud smiley

    Mvh
    Casper Nyland


  • #3   30. okt 2013 projektet er en kadett c smiley

  • #5   30. okt 2013 bmw e90 diesel

    eller den nyr 3.0 diesel 313hk og 17 km/l i de nye bmw 5-6 serie

    så mon ikk den kører længere i en kadett c


  • #6   30. okt 2013 "Og det må ikke være en diesel motor"
    Citat : trådstarter


  • #7   30. okt 2013 Manden skrev det ikke måtte være en diesel

  • #8   30. okt 2013 Tror nok bare ikke lige at jeg vil bruge så mange penge på en motor. Også tror jeg heller ikke lige der er plads til den smiley

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #9   30. okt 2013 Okay, ja så kan jeg godt se en lille 900cc motor bliver svær at forlænge trækaksel på, men om ikke andet ville der blive utroligt meget plads i motorrummet, hehe!

    Nå, tilbage på tænkebænken på hvad du så ellers kan bruge

    Mvh
    Casper Nyland


  • #10   30. okt 2013 Lyn & Nelsson Racing! - Hr. Nelsson

    Pladser noget man laver smiley


  • #11   30. okt 2013 Honda's 1.5 økomaskine. Ja den er til forhjuls træk men det kan laves om. Køre 17km/l.

  • #12   30. okt 2013 Toyotas GT86? smiley haha

  • #13   30. okt 2013 Eller 4A-GE fra en AE86 de kan os gå 14km/l gjorde min celica hvis jeg kørte pænt:)

  • #14   30. okt 2013 hmmm - hvad med en mazda 323 FA4 (forsikres som veteran/classic). Eller - måske en classic toyota MR2 med 1,6 liters motor. Eller - som andre siger - en kadett C :))

    Hvad de går på literen aner jeg ikke - men - de var da værd at undersøge smiley



  • #15   30. okt 2013 Hvorfor lave en økobil du alligevel ikk må køre i?
    Antager du vil smide den motor i din kadett.. smiley Hvilket du aldrig får godkendt.. smiley

    Men vil også sige 316-318..
    Måske 116-118 er også en mulighed, men er ret sikker på det er samme motor der sidder i smiley

    Ellers er der jo mercedes men kender ikk så meget til deres biler..


  • #16   30. okt 2013 som jeg læser den, søger han en baghjultrukket bil med en økomotor som han kan style / tune til projekt - ikke en økomotor han kan smide i en tilfældig bil - men - jeg kan tage fejl. KAFFE KAFFE KAFFE KAFFE PATTER KAFFE KAFFE KAFFE

  • #17   30. okt 2013 Giver også mere mening hvis det er sådan smiley

  • #18   30. okt 2013 Emre (Kameramand for IG) G

    Hvor står det i loven man ikke må smide en andet mærke motor i bilen?
    Synes fandme jeg har læst de regler for konstruktive ændringer igennem mange gange uden at få noget som helst ordenligt svar ud af det...


  • #19   30. okt 2013 Rasmus C:
    Det er jo det der er problemet.. Alt konstruktiv ændring skal godkendes..
    Sender du bilen til et lab for at få den om godkendt? smiley

    Der er jo en grund til man ikk ser sådan biler i dk, da det stort set er umuligt at få dem godkendt (kommer dog an på alderen osv)

    Derfor jeg ikk ser en grund til at lave det hvis det var en økobil.. smiley

    Men mener det står et sted at biler over 94 må kun have den motor som stellet har været godkendt med.. Ellers glem det.. og så kommer 25% ekstra power reglen hen over efterfølgende smiley
    Ældre biler må gerne få en anden motor i men mener det skal godkendes..

    Er usikker, ved dog bare at det er hjernedødt besværligt smiley


  • #20   30. okt 2013 Jeg mener det er 96-97 det skiller ved sammen med grønafgift og vægtafgift, men er ikke sikker..

    og 20% reglen ville jo gælde fint i en bil der er ældre end 94/96-97 så hvorfor skulle man ikke kunne smide en bmw motor med under 20% forøgelse i? og godkendes ved en syns hal hvor du har papire på motor og papire på bilen? sådan forstår jeg ihvertfald den regel, og en kadett c er jo væsentligt ældre end 94...?


  • #21   30. okt 2013 rasmus c:
    Ja kan godt være.. Er ikk helt sikker med datoen men husker det som i 90erne så det er sikkert rigtigt nok smiley

    ja 20% UDEN konstruktive ændringer.. Altså motoren er godkendt til den bil.. smiley

    Men igen ved ikk med ældre biler.. Der er reglerne ret åbne..
    Dog giver det stadig ikk mening man laver sådan et projekt med en øko motor smiley


  • #22   30. okt 2013 Emre

    for mange giver det jo heller ikke mening at køre i franske biler, men det er jo også bare noget fis smiley

    de regler giver fandme heller ikke mening, spørgsmålet om sikkerhed går jo ikke på hvor mange heste man har, men om der sidder en klovn bag rattet som er lige glad med trafiksikkerheden (som de fede video'er fra polen og rusland :P)


  • #23   30. okt 2013 Vil lægge en anden motor i en kadett c for at lave en øko bil.. Er ligeglad med det ikke er lovligt, det er der så meget der ikke er.. Har allerede en 320 med m5 motor i så en kadett med en øko kværn i burde være det mindste smiley

  • #24   30. okt 2013 Rasmus:
    At du hellere vil køre i en japanerspand er jo ikk mit problem smiley

    Reglerne er jo i princippet for idioter..
    Jo sikkerhed har meget med hk at gøre men skifter man bremser osv så skal bilen nok klare det..
    Problemet er at da diverse ting aldrig har været road testet så kan man ikk lovligt smide det på bilen.. Og da de andre kombinationer heller ikk har været testet sammen er der ikke et bevis på at fx store m5 bremser på en kadett vil virke ordentligt.. Og dette leder til at det bare er ulovligt til andet er bevist smiley Aka ny tuv godkendelse.. smiley


    Lyn og Nelsson..
    Helt fint smiley
    Men bare vær klar på at hvis forsikringen finder ud af det så er der ingen dækning.. Aka du skal betale alt ud af lommen selv.. smiley

    M5 i en 320 er nice smiley Forstår dog ikk hvorfor du vil bruge så meget tid på en økobil som ikk fungere til så meget andet end at tage dig fra a til b.. smiley Men det må du om smiley


  • #25   30. okt 2013 Nu er det jo også en del lettere, at lave en "fikumdik" når det er fra en fx BMW til en anden.

    Men - nu tænker jeg lige højt her en gang:

    kadett c er baghjultrukket. Mange motore fra kadett D / E kan tilpasses kadett C. Den 1,7 liters dieselmotor med motorkoden DR der ligger i fx Astra (som min) og kadett E kører let 20 km+/l.

    Så - hvis det er på den måde, vil jeg da mene du bør overveje at smide en Opels 1,7 DR i en kadett c og få en økoracer på den måde.


  • #26   30. okt 2013 Emre

    så du er altså idiot eller hvad? det er ihvertfald hvad jeg for ud af det du har skrevet til mig...


  • #27   30. okt 2013 rasmus c:
    Hvem siger jeg følger reglerne..?

    At du ikk kan fatte hvad jeg synes der er problemet i det her, er jo ikk mit problem..
    Ser ikk en grund til man skal bruge 100 timer på at bygge en ulovlig øko bil, som jo ikk kan andet end at køre økonomisk..
    Det er jo ikk sjovt eller noget.. Og at man faktisk ikk engang kan bruge den gør jo ikk situationen bedre..

    Så hellere smække en stor motor i så den i det mindste er pisse grinern at have..

    At du pludselig vender samtalen for at kritisere min bil viser jo du er en retard.. Hvis du vil kende reglerne så skriv til trafikstyrelsen.. Jeg har skrevet hvad det er jeg tror reglerne gik ud på hvilket er grunden til jeg synes sådan et projekt er dumt.. Hvis bilen kan blive lovlig så er det jo noget helt andet smiley

    Men regler er for idioter.. Hvorfor vente for rødt når der ingen er ved vejen?
    Det er tilladt at tænke logisk..


  • #28   30. okt 2013 Emre

    du skal hvis have øvet dig lidt på dit dansk...
    "for mange giver det jo heller ikke mening at køre i franske biler, men det er jo også bare noget fis"
    Jeg har haft et par pugger, den mest pålidlige diesel bil jeg har haft, så har intet imod pug, at du så ikke fatter det fede i at lave noget anderledes er jo dit problem...

    At du pludselig opfatter samtalen som vendt, viser at du enden er "retard" eller lidt for hurtig til at læse og forstå...


  • #29   30. okt 2013 Rasmus:
    Kan se jeg har set forkert.. smiley Troede du skrev at for dig giver det ikk mening..
    Sorry.. Hader bare når folk ikk har en skid at sige i en samtale og så kaster med mudder.. Men mig der failede her.. smiley


  • #30   30. okt 2013 Emre

    jeg orker sQ heller ikke når folk bare begynde at lukke lort ud... og endnu værre når man fanger sig selv i det når det en sjælden gang sker man begynder at hade på en eller anden tilfældig dude

    "Men regler er for idioter.. Hvorfor vente for rødt når der ingen er ved vejen?
    Det er tilladt at tænke logisk.." <<<---- Helt enig! smiley



  • #31   30. okt 2013 Rasmus:
    haha det er det.. Og folk er sådan her, så når man bare læser ting hurtigt igennem så ender det nogle gange galt.. Men sorry endnu engang smiley

    Men stopper.. Bare så tråden ikk dør for meget.. smiley


  • #32   30. okt 2013 hvorfor lige fra en der er baghjulstrukken? man kan lave meget når man ikke går op i regler smiley

    så måske noget punto 50hk's? de kører vist omkring 17km/l


  • #33   30. okt 2013 Stop drivværket incl hjulophæng mv. fra en Smart i den - hvor svært kan det være?

Kommentér på:
Baghjulstrukne øko biler??

Annonce