{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

mikkel D
mikkel D
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22

Bil køb {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri! smiley

- Jeg står som sagt og skal have købt bil her til når jeg bliver 18 år. Jeg har før lagt et oplæg ind om hvad for et anlæg jeg skulle vælge, og jeg fik masser af ideer fra masser af folk! Det var skønt at så mange ville hjælpe. Men nu står jeg i den situation at jeg nu skal have fundet ud af hvad for en bil det skal være jeg skal have. Men jeg har tænkt på en peugeot 206, så der er plads til anlægget, også selvom det ikke er en stationcar. Men jeg leder egentlig bare efter en bil der er på størrelse med en peugeot 206, sådan set alle mærker, bare det ikke er en stationcar, og den har et stort bagagerum og den er til en pris på 0-20000 kr.

Er der evt nogen som kan anbefale en sådan bil? smiley Jeg har nemlig ikke rigtig råd til en peugeot 206, de er lidt dyre i forskel til at jeg bliver 18 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil køb
  • #1   31. okt 2013 Den er jo ikke dyr iforhold til du bliver 18, den er dyr iforhold til de penge du har smiley

Hvor stort anlæg skal du lige ha? Golf 3 og lignede har da samme størrelsen som en 206'er

• #2   31. okt 2013 altså så får du ikke meget bil med plads, hvis du ikke har råd til en Peugeot... jeg har selv min golf og den er IKKE billig i forsikring.. ellers køb en kassevogn men det sgu ikke meget blær og bling

• mikkel D
    mikkel D Tilmeldt:
    aug 2013

#3   31. okt 2013 Hmm ja okay smiley Det lyder da fint nok, og den ser da fint nok ud! smiley Jeg vil nemlig gerne have noget i den størrelse bil, og til rimelig pris! smiley Så det var da en mulighed! smiley

• mikkel D
    mikkel D Tilmeldt:
    aug 2013

#4   31. okt 2013 Men ja golf har jeg også overvejet, men der er bare utrolig mange "Brian" biler inde for den slags... smiley Og vil ikke have en udkørt gold 2 eller 3er! smiley Har lige fået en Golf 3er til markræs og den var ikke en skuffelse, men det er jo ikke sikkert at man er heldig to gange i træk smiley
    - Og ja jeg har Beregnet det hele sådan at jeg bruger cirka 10000 kroner på kørekort fra min børneopsparing som nok er på en 25000 til at starte med smiley Og jeg får job her snart hvor jeg regner med at tjene mellem 3-4000 kroner i måneden smiley Så tjener jeg lige så stille op til bilen og forsikringen, og forsikringen sætter jeg i min forældres navn. Og forsikringen vil cirka koste 5000 for et år og derefter har jeg nok også lidt til et anlæg smiley

• #5   31. okt 2013 Ikke sikkert du kan forsikre en bil for 5000 om året nystartet.

• #6   31. okt 2013 det er 20.000 for ny billist for en golf 4, men man sparer stadig meget hvis man står som bruger, men ellers find en billig bil og så tænk på du kun skal fra A-B

• #7   31. okt 2013 men der findes kun rigtige golf'er fra 4 modellen og så op.. alt andet er ligemeget

• #8   31. okt 2013 jeg har smidt for 7-8 tusind anlæg i min og man skal ikke gå på kompromi når det gælder lyd...

• mikkel D
    mikkel D Tilmeldt:
    aug 2013

#9   31. okt 2013 Ja okay, jeg havde ellers forstået det sådan at det var billigt at sætte den i sine forældres forsikring og så bare blive sat som medbruger af bilen. Men der har jeg åbenbart ikke forstået det helt rigtig... smiley
    - Ja det med lyden forstår jeg godt, jeg tror også jeg vil have et ordentligt anlæg i der har godt lyd. smiley
    - Men ja hvis jeg skal have en golf, så har jeg jo ikke råd til en 4er smiley Det bliver jo nok en 2er eller 3er, og så skal jeg bare være sikker på at den ikke er en brianbil smiley

• mikkel D
    mikkel D Tilmeldt:
    aug 2013

#10   31. okt 2013 Og der skal selvfølgelig ikke "Kasko" på forsikringen smiley

• #11   31. okt 2013 Da du selv siger du ikke har så mange penge så køb en bil til fx 8-10.000 kr og kør i den det første år eller to, og lad være med at bruge for mange penge på den.

Udover indkøb skal du tage højde for:
    - Forsikring (meget forskelligt, men et gæt 10.000 kr/år)
    - Vægtafgift/grøn ejerafgift (meget forskelligt, men sæt gerne 2.500-5.000 kr/år fra til det).
    - Brændstof - alt efter hvor meget du kører, men hurtigt 500-1.000 kr/md.
    - Reparationer - de kommer unægteligt på en gammel bil, sæt det til mindst 5.000 kr/år.

Jeg selv startede i en Polo 86c 2F (se evt. profilen), den var billig, den var billig i forsikring, og den fejlede intet.
    I starten kunne jeg forsikre med rent ansvar til 5.500 kr/år, jeg mener vægtafgiften var lidt over 2.000 kr/år (betalt halvårlig).

• #12   31. okt 2013 Har en nysynet Punto fra 2000, Billig bil og køre i,

• Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #13   31. okt 2013 Forhør dig ved dine forældres forsikringsselskab. Der er mange der tilbyder billig bilforsikring til unge hjemmeboende hvis deres forældre er kunde.

• mikkel D
    mikkel D Tilmeldt:
    aug 2013

#14   3. nov 2013 Brian D, det er virkelig en god ide smiley Og det lyder rigtigt alt det du siger! Men ja, alt ville være lettere hvis ikke forsikring var så dyrt smiley Men ja jeg skal nok have fat i en billig bil med lav forsikring! smiley
    - Ja det har jeg også hørt Jesper C! smiley jeg kunne godt overveje det, men det er jo ikke lige nu jeg skal have bil smiley
    - Ja okay, det er selvfølgelig en god ide smiley Det tror jeg at jeg vil gøre smiley

Kommentér på:
Bil køb

Annonce