{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Manglende optræk hos kia carnival {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Her for 3-4uger siden begyndte min kia carnival at trække dårligt. Men det var kin fra tomgang og op til ca 2500omdr. Derefter trak den fint. Men det er så blevet værre og værre med bundtrækket. Turboen slår til, og kører umidlbart som den skal. (ingen mislyde eller noget)
Og idag er den begyndt et ose ved de lave omdr når den ´prøver at trække, men trækker stadigvæk fint når den kommer over de 2500omdr.
Det føles som om den kører i 1-2gear højere end den skal.
Er der nogen som har været ude for det? Eller har en idé? Min første tanke er luftmassemåleren. Men så blev jeg i tvivl om den ville ose.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende optræk hos kia carnival
  • #2   31. okt 2013 TB: Skulle lige til at sige det samme, for det ser satme godt nok en træls æske hvis du spørger mig. Men tjek slanger, olie, luftfillter og alle de ting som ikke koster noget først, i stedet for at køre den direkte ned til mekanikeren. Det kan (som TB siger) være en lille latterlig revne i en endnu mere lille latterlig trykslange, brændstofslange eller noget i den dur.

• #3   31. okt 2013 Der vil jo altid være delte meninger smiley
    Men slanger til turbo osv?
    Brændstoffilter blev skiftet i foråret. Men ville et luftfilter kunne give de symptomer?

• #4   31. okt 2013 Hvis motoren ikke får luft nok, så kan den ikke lave en effektiv forbrænding. Så hvis det er møgbeskidt, så burde det ikke være umuligt. Og tjek alle de slanger som du kan komme til. Men det kan også godt være luftmassemåleren som du selv siger. Men hvis du selv vil udbedre problemet, så brug udelukkelsesmetoden smiley

• #5   31. okt 2013 Det kan også være noget helt tredje, det er svært at sige.

• #7   31. okt 2013 Den vil ose en del hvis luftmassemåler er defekt. Men ingen regel uden undtagelser. Ellers kan en ladetrykssensor drille. Prøv at ofre en diagnoseudlæsning og fortæl os hvad den skriver.

• #8   5. nov 2013 Luftfilter og brændstoffilter skiftet. uden effekt. Og den har ikke sat nogle fejlkoder.

• #9   7. nov 2013 luftmassemåler skiftet, nu kan jeg køre med den. Men gassen tager først ordentlig fat når den rammer 2300-2500omdr. Men under de omdr er den meget meget sløv. Så måske en ladetryks regulator kunne være problemet, som der er blevet skrevet. eller gasspjældspotentiometer? Men der ville den vel smide en fejlkode?

• #10   8. nov 2013 Nu har den så lagt 2 fejl. Dyse 2, og egr-ventilen. Så er problemet forhåbentlig fundet smiley

• Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #11   6. sep 2016 Hej Steffen.. Fandt du nogen sinde fejlen. Har en med samme problem.. Og er sgu også lidt på bar bund..

Kommentér på:
Manglende optræk hos kia carnival

Annonce