{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.859 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 50

Initial check på avensis {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en Avensis st.car 2007 2.0 diesel

Hver gang jeg sætter tænding på skriver den Initial Check og viser en "svensknøgle" i display, men kun 3 sek så er det væk igen....
Har haft computer på og kan ikk se at der skulle været noget galt og Sys der er ingen afstillings muligheder for denne visning

Er der nogen der har en bil magen til som kan svarer på om det er normalt eller ej

Venlig hilsen søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Initial check på avensis
  • #1   2. nov 2013 Hvis jeg husker rigtigt, så fortællen den at det er tid til at få lavet service på bilen. Hvis ikke man ønsker at fortage den service nu, kan man vi en speciel kombination, nulstille servicelampen.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#2   2. nov 2013 Der er bare ikk nogen service lampe der lyser hele tiden, det er kun lige i 3 sek når jeg sætter tænding på at den skriver det

Og kan simpelthen ikk finde ud af få den til at stoppe med at skrive det... Har aldrig haft toyota før så jeg ved ikk om den skal gøre det eller ej

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 14
    #3   2. nov 2013 Det er helt normalt, hver gang du sætter tænding på bilen laver den et cheek, det er det den viser.
    Hvis det er tid til service, er der en gul lampe der lyser konstant, lampen er afbilledet som en fastnøgle og du kan se den når der er tænding på bilen.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#4   2. nov 2013 Hvor sikker er du i din sag.. ???
    Har ringet til 5 toyota værksteder og ikke en af dem kunne svarer på om det er normalt eller ej..

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#5   2. nov 2013 Efter 23 år som Toyota mekaniker, så vil jeg sige rimlig sikker i min sag.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#6   2. nov 2013 Tak det er jeg glad...
    Utroligt at de ikk kan svare på om det er normalt eller ej når man ringer og spørger.

Hvis nu service lampen begynder og lyse på et tidspunkt, hvordan afstiller jeg så den.. ????

• #7   2. nov 2013 ingen tænding på så holder du odo meter knappen inde, så sætter du tænding på indtil stregerne er væk og det normale odometer vises igen.
    Dvs den skal ikke stå på trip a eller trip b, men på de totale km den har kørt.
    Mvh.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#8   2. nov 2013 Tak.....
    Er der nogen der ved om der er forberedt til oliefyr på den eller om man skal ud og købe hele sættet???

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#9   2. nov 2013 Som Christian skriver, men når du sætter tænding på skal du blive ved med at holde odo knappen inde og så skal den stå på trip a.

Er det værkføren eller en sælger du har snakket med hos de forhandlere du har ringet til.

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#10   2. nov 2013 Skal lige være sikker, men det er en Avensis 250 serie med model kode ADT250 vi snakker om.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#11   2. nov 2013 Der var værkfører alle steder undtagen 1 sted..

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#12   2. nov 2013 Hvor ser jeg model kode???? Den er fra 17-1-2007 med blink i spejle hvis det siger noget

• #13   2. nov 2013 alt efter hvad årgang det er skal man have trip a inden man går i gang. Kan ikke lige huske hvad årgang den skifter ved. mente bare først det var ved 270'er avensis og frem.
    mvh.

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#14   2. nov 2013 Mht. til service lampe er det bare at prøve sig frem om det er odo eller trip a, det er forskelligt fra model til model og årgang til årgang.

Model koden kan du se på den sorte typeplade der sidder i dørfalsen ved føredøren.

Vis den har tilskudsvarmer sidder det i højre side af motorrummet ind mod kabinen, og er en firkantet alu blok med en sort plastik indsugningsslange som er ført ud til støddæmper tårnet.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#15   2. nov 2013 Den hedder ADT250L
    Sys ikk jeg kan se nogen alublok.. Så det har den nok ikk.. Hvor meget skal der så til for at kunne få fyr på den ?? Ville helst os gerne kunne fjernbetjene det..

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#16   2. nov 2013 Sidder lige og tjekker op på noget af det jeg skriver til dig, din har ikke en service lampe, men Engine Oli Change vises i dit multi display.
    Fyret kan også sidde nede under brændstoffilteret i venstre sidde af motorrummet.

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#17   2. nov 2013 Har din bil en knap til venstre for rettet med et varme symbol, så er det til fyret.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#18   2. nov 2013 Nej den har ikk sådån en lampe med en nøgle..
    Men det ændre vel ikk på at den skal lave det initial check???
    Sys ikk jeg lige jeg kan se nogen alublok.. Men der sidder et klister mærke under hjælmen hvor der står- eberspacher 12 v 5 kw

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#19   2. nov 2013 Ja det er der... Hvordan fungere den??? Trykker man bare den ind og så starter fyret??
    Kommer der os varme i kabine???
    Kan man få fjernbetjening til den???

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#20   2. nov 2013 Den skal lave initial check vær gang du sætter tænding på.
    Når den har det klister mærke, har den med garanti også varmeren men den sidder under dit brændstoffilter, det er på 270 serien hvor det sidder i højre side.

Når den har fyr, skal du have det man kalder opgradering kit til varmeren og det er kun din pengepung der bestemmer om det skal være med ur, fjernbetjening eller telestart.

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#21   2. nov 2013 Når du trykker knappen ind så tænder fyret, men det virker kun når motoren er startet, for fyret bruger motoren som cirkulationspumpe.
    Bilen har fyret fordi de fleste nyrer diesel motorer er meget længe om at blive driftvarme, især om vinteren og er derfor længe om at lave varme i kabinen.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#22   2. nov 2013 Men for at jeg helt forstår...
    Så er det bare en tilskudsvarmer det aktiveres når bilen er startet ????
    Så kan jeg købe et opgraderingskit så jeg kan få varme i bilen uden at bilen er startet????

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    aug 2011

#23   2. nov 2013 Hov fik spurgt på det du lige har svaret på...
    Tusind tak for din tålmodighed og dine svar

• Kim D
    Kim D Tilmeldt:
    apr 2010

#24   2. nov 2013 Det var så lidt.

Kommentér på:
Initial check på avensis

Annonce