{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.665 visninger | Oprettet:

Grove Offroad / mudder / vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Hey alle!

Jeg er ejer af en Suzuki Grand Vitara XL7 (US Edition) ...
og da jeg bor på landet er der sindssygt mudret og rimelig meget sne ender her når det endelig sner.. og da jeg har nogle helårsdæk på fra da jeg købte den (københavnerdæk) så vil jeg gerne have nogle rigtig grov mønstrede dæk på der bider sig fast i både mudder og sne uden at skøjte rundt .. den originale dæk montering er 235/60R16 og der skal jeg nok blive, skal også have nogle stål fælge der passer hvis der lige er nogle der ved hvor? nogle forslag på begge ting?

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grove Offroad / mudder / vinterdæk
  • #1   4. nov 2013 tror noget bfgoodrich all terrain ville passe godt til dig jeg er ihvertfald tilfredse med mine

• Claus N
    Claus N Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 71
    #3   4. nov 2013 Tænk dig om hvis du vælger Mud terrain...
    Det er et 20% vej og 80% terræn dæk så de er ikke gode på asfalt. De støjer og ikke helt ufarlige i vådt føre smiley
    Jeg ville vælge BFG All terrain som Mikkel foreslår. Et godt 50/50 dæk. Og de er gode til lettere offroad og sne - har selv kørt 80.000 km med dem i min Landrover.

• #4   5. nov 2013 Der er fin plads til 235-70R16 og da er udvalget noget større .. Men glem et ren mud dæk de fungere ikke godtnok på vej

http://www.nordkystens4x4.dk/shop/bridgestone-dueler-a-5417p.html

Den har jeg sågar brugt på norsk vinterføre .. Udemærket dæk

Eller http://www.nordkystens4x4.dk/shop/bf-goodrich-all-4328p.html den synger dog en del på våd vej

• Claus N
    Claus N Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 71
    #5   5. nov 2013 Der er også General Grabber at2 som en (hvis nok billigere) alternativ til BFG All terrain smiley - samme mønster.

• #6   5. nov 2013 Ville gå efter BF Goodrich all terrain de er gode allround jeg havde dem på min Hilux

• #7   5. nov 2013 all terrain duer ikke i mudder... Du får ikke et godt vinter og et godt mudderdæk i samme dæk...

Det bedste på is og våd vej er Vinterdæk... All Terrain er nogenlunde på is, fornuftigt i sne og godt til sand... Men pakker fuldstændigt i mudder

Mud terrain er godt til mudder og meget sne men elendigt på is og glatte veje.

Har selv kørt med både AT og nu MT på samme bil i samme størrelse... (Har en kort 3 dørs Grand Vitara)

På min kan et 255/70-15 lige klemmes ind under på standard fælgene, og går kun på rammen ved fuldt styreudslag... Men tror at en XL7 er lavere standard... Der er i hvert fald tårnlejer i som sidder højere end mine smiley

• #8   5. nov 2013 Om du kan finde dem (den lokale dækmand har dem i xl7 str)

Toyo open country .. Helt OK vinterdæk og pakker ikke i mudder ... Hvilket BF heller ikke gør hvis ellers den får lidt at leve af

Ham X på årgangene omkring xl7 var undervognen ens på std. modellen dog var visse model udgaver lidt lavere men det gælder for både xl7 og den korte .. Fætters f.x. var lidt lavere og stivere som min

• #9   5. nov 2013 Jeg kom til at se at hans model er nyere end min.. I hvert fald hvis det er den på billederne smiley

Nu har jeg den gamle første Grand Vitara, og min 3 Dørs er i hvert fald 5cm højere end min søsters 5 dørs og de lange modeller trods for at jeg lige har sat nye fjedre i hendes...

Nu har jeg så hævet den yderligere 6" smiley

• #10   5. nov 2013 Om ikke andet, havde jeg taget nævnte Bridgestone hvis ikke du vil køre M/T dæk smiley Jeg synes at BFG A/T er et mega tungt dæk i forhold til hvad det kan... Kan slet ikke se hvorfor man skal vælge det. Jeg kommer ikke til at køre på dem igen i hvert fald

• #11   5. nov 2013 XL7 US model så snakker vi 2003-2005 efter hvad jeg husker

De gamle modeller har jeg ikek helt styr på mht. undervognen

Køre iøvrigt selv på de toyo open country på en 2009 model landcruiser og 2012 model caddy 4 motion og det er på norsk vinterføre.. Lidt dårlig på is men er så også pigfri
    Synger bittelitt på våd vej

Kommentér på:
Grove Offroad / mudder / vinterdæk

Annonce