{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor koder - hvad er forskellen (VAG)
  • #1   5. nov 2013 det er kodningen i styrrebox selve motoren kan du bare lægge i men brug dine egne komponenter

• #2   5. nov 2013 er alle skodaer ikke født med egas?

• #3   5. nov 2013 AGU. Er den motor det er nemmest at hive flest heste ud af. Efter min mening.
    Da den ikke er med elektronisk gasspjæld, større indsugningsventiler (mindes jeg)
    Og mindes der er et eller andet med enten indsugningsmanifolen eller udstødningsmanifolen.. smiley

• #4   5. nov 2013 AGU ved jeg kører med kabel til gasspjældet, ved ikke om AUM kunne være med e-gas så dette kunne være forskellen i motorkoderne smiley

// Andreas

• #5   5. nov 2013 aum er med egas og en helt anden motorstyring incl andre sensorer end den ældre agu. afhængig af hvad din motor fejler ville jeg nok helst finde en anden AUM. ellers nøjes med at skifte hele bunden af motoren og beholde dit topstykke og hvad der hører til, med mindre du vil ha den chippet bagefter

• #6   6. nov 2013 Bilen er OBD tunet i forvejen (BSR i sverige).
    Men i DK er det bare umuligt og opstøve en AUM motor desværre.

• #7   6. nov 2013 Hvad fejler den? Kan det ikke gå at lave den?

• #8   6. nov 2013 Ved ikke om motoren har taget skade af den korte tur hvor lampen lyste.
    Har pillet bundkar, si og pumpen af i dag og umiddelbart er der ikke skader og finde her, dog var sien lidt til stoppet.
    Pumpen er renset og samlet igen, men det er lige som om den på et lille punkt går lidt træg når man drejer på den med fingrene. Men der er ikke hakker eller skrammer og se på tandhjulet, kun en smule alm. slidtage.

Ville købe en ny hos skoda i dag, men de havde ingen hjemme før fredag smiley

• #9   7. nov 2013 Prøvede du og udmåle den med søgerblade? Eller så Ja, byt til nyt. Mener ikke jeg gav meget mere end 400 kr for en ny på min egen. Har du bundkarret af så prøv og løsne til pjejllejer eller hovedlejer og se om de har taget skade. Kører den som den skal? Vil gætte på det hurtigst er turboen der gir op hvis du har kørt med for lavt smørretryk

• #10   15. nov 2013 Alt var i skønneste orden efter jeg monterede ny pumpe og nyrenset si.
    Kiggede ikke på andet mens der var åbent, for det hele så sku så fint ud og der var ikke spor al metal i den gamle olie.

Kan så fortælle at en ny pumpe hos skoda koster lige knap 1900 kr incl. moms, så det er et godt stykke fra de 400 kr.
    Men smuttede dog fra esbjerg til odense og købte en ny hos kroglund til 3xx kr.

Motoren tikkede en del da vi startede den op (lidt som en diesel kværn) og jeg var græde færdig.
    Smed to forskellige testere på og de viste ingen fejl i motoren overhovedet. men så efter godt 10-12 minutters tomgang, forsvandt mislyden med ét og motoren gik nu som den plejer. Så det var jo nok fordi den havde stået uden bundkar i 3 dage og var knastør indvendig og olien skulle nok lige rundt i alle kroge af motoren.

Kommentér på:
motor koder - hvad er forskellen (VAG)

Annonce