{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang svejse anlæg
  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #2   10. nov 2013 Det fint nok

  • #3   10. nov 2013 Det er næsten en ulempe hvis det er større, medmindre du har meget erfaring

  • #4   10. nov 2013 Tak for svar.

    Fortsat god dag


  • #5   10. nov 2013 Peter P
    Hvorfor i alverden er det en ulempe hvis det er større?????

    Hvis du kun skal svejse biler er det alt nok.. Smeder du lidt engang imellem ville jeg vælge en 180 eller 200..
    Også 0.6 tråd hvilket du også skal have i 140eren..


  • #6   10. nov 2013 Nu står der at det skal bruges til skærmkanter. 140 er alt rigeligt til at lave bil og jo flere amp, jo større chance for at brænde hul istedet specielt hvis man ikke er voldsom erfaren. Desuden er 140 og 180 næsten lige ringe til at "smede"

  • #7   10. nov 2013 Hehe ja man høre mange sjove ting.. Der jo ingen problem i og skrue svejseren lidt ned i ampære???
    Og men en 0,6 skulle det nu nok kunne gå om det en 140-80 eller 200..

    Og hvis en 180 ikke kan bruges til og smede med, så må der være noget galt med smeden og ikke svejseren..


  • #8   10. nov 2013 Ja det gør man, specielt fra folk uden ret stor svejse erfaring. Fordi du skruer ned for en 200 amp maskine, er det ikke ens betydende med at det svejser ligeså godt som en 140, så kan man jo ligeså godt købe en 400 med det samme. Alle maskiner har et område hvor deres spænding leveres bedst og det er meget forskelligt fra model til model.

    Og jo en 180 kan ikke bruges til at "smede" med som du kalder det, jo i noget tynd blik måske. Du vil aldrig få den til at lave en ordenlig indebrænding i godset og samtidig få en nogenlunde pæn svejsning, uden bindingsfejl mm. Jeg har selv en 180 og den er elendig til alt over 3mm


  • #9   10. nov 2013 Så du er simpelthen et svejse orakel ?

    Men er da glad for jeg er udnævnt til ikke og have svejse erfaring.
    Og regner da bestemt med alt det jeg har "smedet" gennem årene som er tykkere end tyndplade falder fra hinanden imorgen.


  • #10   11. nov 2013 Det bestemmer du selv hvad du vil kalde det, men har et noget mere indgående kendskab end du tydeligvis har. Jeg har arbejdet med svejsning som der stilles meget høje krav til de sidste 10 år, så ved udemærket hvordan svejsninger skal være og hvordan maskinen fungerer

Kommentér på:
Spørgsmål ang svejse anlæg

Annonce