Pris på lakering af ridser? {{forumTopicSubject}}
God aften folkens.
I fredags var jeg desværre uheldig at snitte en bil da jeg skulle ud fra en holdeplads i min venindes bil. ( Havde seriøst ikke set den komme, men dette er jo ikke nogen undskyldning det ved jeg godt)
Hvad vi lige kunne se af blev der ingen buler, men kun nogle ridser ( ca 4-6 stk på 10-20 cm i længen) på modpartens bil lige ved bagskærmen. På min venindes ser det heldigvis ud til der kun er kommet nogle ridser i pyntelisten på forkofangeren.
Men dette skal jo kører over min venindes forsikring. Så ville hører om der nogen der ved hvad det ca. koster at få lavet/malet de ridser på modpartens bil (en ca. 3-4 år gammel avensis stationcar), så jeg ved ca hvad jeg kommer til at skulle betale min veninde?
På forhånd tak.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.069
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Denne pris skal I så vurdere om det kan betale sig at betale selv.
Det der skal med i regnestykket er:
Selvrisiko
Hvad kommer din veninde til at STIGE i forsikring over de næste mange år.
= resultatet
Samme konsekvens udregning kan I også bede forsikringen om at udregne.
for mange år siden - helt præcist 19 år - lavede jeg en skade på en forskærm.
Skaden på modparts bil endte på omkring kr. 6.000. Hvis jeg tog den over forsikringen, med en selvrisiko på kr. 3.500 ville jeg stadig over tid betale ca. 18.000 kr. for skaden via selvrisiko samt højere præmie i flere år.
Så derfor få lavet beregningen og betal så gennem forsikringsselskabet da omlakeringen osv. bliver billigere den vej grundet pris aftaler mellem forsikringen og værksted.
Og man stiger ikke i præmie hvis man selv betaler skaden via forsikringen - som man har 6 måneder til at gøre det i.
Pris på lakering af ridser?