Skoda Fabia 1,9 TDI ryster/brummer ved tomgang {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har en skoda fabia 1,9 TDI fra 2006 som lige har rundet de 223.000km. Den fik skiftet tandrem ved 200.000.
Desværre er den begyndt at ryste/brumme meget ved tomgang. Når først den får lidt omdrejninger, så går det ligesom i sig selv igen. Nå jeg holder stille vibrerer pedalerne meget. Men hvis jeg trykker RIGTIG hårdt på bremsen så stopper det. Lige så snart jeg slækker på bremsen igen, begynder brummen og vibrationer igen. Det er meget mystiskt.
Den kører og trækker fint. Men som sagt så vibrerer den og brummer. Især ved lave omdrejninger. Er der nogen der ved hvad der kan være galt med den.
På forhånd tak.
okt 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 12
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 321
Prøv tjek dit filter.
Men ellers kan det som sagt af "Rasmus ø" være en af dyserne.
okt 2006
Filteret er lige blevet skiftet ifm. service.
Det underlige er at hvis jeg holder stille så brummer/ryster den. Men hvis jeg træder hårdt på bremsen så kan jeg få det til at stoppe. Og det er mest i pedalerne at vibrationerne er. Ikke i rat eller gearstang.
jul 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 123 Svar: 1.189
okt 2006
Jeg har hørt den om svinghjul og kobling før. Det er også noget af det der kommer frem, hvis jeg googler det. Men det der undrer mig er at det kommer lige pludseligt efter et service. Og ved sidste service kom det også, men forsvandt sporløst igen. (Den kører på original kobling stadig)
Kan der ske noget ved at køre i den? (Til jeg får sparet sammen til kobling/svinghjul operationen?)
Kan det evt. være motorophæng der er slidte?
Kan det være EGR-ventilen?
jul 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 123 Svar: 1.189
okt 2006
Skoda Fabia 1,9 TDI ryster/brummer ved tomgang