{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.983 visninger | Oprettet:

test af benzindyser? {{forumTopicSubject}}

nogen af jer der har erfaring med hvordan man kan teste brændstofmængden de forskellige benzindyser sprøjer ud? mener at have set nogen have beholdere på hver enkel dyse, så man kan se mængden der bliver sprøjtet ud, og derefter kan lokalisere hvilken dysse der kan skabe problemer. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  test af benzindyser?
  • #1   12. nov 2013 Det er returmængde du snakker om, hvilket giver besked om alle dyser giver samme mængde retur (hvilket betyder, hvis de får samme mængde ind, at de spytter ens ud)

at måle den indsprøjtede mængde skal du have dem i en dysetester for, der er ikke voldsomt mange der gør i den slags.

• #2   12. nov 2013 Hvad kan man så eventuelt gøre for at teste dem og diagnosticere at den enkelte kan være skyld i et yderligere problem?

• #3   12. nov 2013 Du kan tage den med til en af dem der tester dem, eller du kan, hvis din bil er ny nok bruge en tester, hvis det er en ældre bil, så kan du smide den i en cylindrisk beholder og lade bilen skyde den af i den cylinder du har (ligner en cola flaske)

den skal helst ligne samme sprøjte stråle og mængde som de andre. Ellers har jeg ikke lige nogen idé

• #4   12. nov 2013 det er på min bmw e36 325i.
    så afmontere alle dyser, og prøve hver enkel og se hvordan den sprøjter med strålen ned i en beholder..?

• #5   12. nov 2013 jeps, men det er ikke altid en god idé og kan virkelig variere i resultat på den måde.

http://www.lksport.dk/Dysetester der er flere firmaer der tester til få penge, ved i Randers der gør EC diesel (Auto-G) og i Aalborg gør Bosch deroppe

• #6   12. nov 2013 Returmængden på en benzindyse?, det er da på CR Diesel dyser man gør det.

Man har et app. hvor er der nogle reagensligende glas med afmærkninger på, så sætter man dem i gang i X antal tid, og så kan man se hvis der er en dyse der sprøjter ringe, eller ikke åbner ordenligt.

• #7   12. nov 2013 Det er mig der sover, det har du ret i R B

• #8   12. nov 2013 smiley

• #9   12. nov 2013 Så er mit spørgsmål så bare, hvad gør du på benzindyser for at diagnosticere at den er defekt? Jeg spørger her fordi jeg selv er i tvivl om en af mine dyser giver nok benzin, da den halter lidt både i tomgang og under acceleration. Den mister pusten når man prøver at give den gas. Den giver gas, men går som om den mangler en cylinder, samt den sætter ud selvom gassen holdes nede.

• #10   12. nov 2013 kan være mange andre ting.

prøv at undersøge lambdasonden, luftmassemåleren, utætheder

• #12   13. nov 2013 Har lige fået nye tændrør, men burde det så kunne ses? Tændrørne har ikke kørt mere end 10km.
    Men den melder fejlen, "Fuel-injector output stage without cylinder association." På Hanatechen.

• #13   13. nov 2013 Simon, har du tjekket det jeg sagde? det var med henblik på den fejlkode du fik.

MEN det kan sagtens tyde på det er dysen der er kaput. oversat: "Dysefejl indsprøjtnings-tidspunkt uden cylinder relation" tegner lidt hen af forkert indsprøjtningstidspunkt. enten fordi dysen er i stykker eller den får forkert signal.

• #14   13. nov 2013 Tag evt dyserne med hen til en der kan teste dem, og skifte filtert i dem, hvis nu det bare er sådan en småting smiley

• #15   13. nov 2013 Og nej det har jeg ikke. Prøver lige lidt andet før, og lagde mærke til noget andet denne gang.
    Tog lige alle tændrør op igen, og ser så at ALLE 6 tændrør bader i benzin. Ikke noget ujævnt med en enkelt har mindre end en anden.. Noget tyder på den i hvert fald får rigeligt med benzin. Der er også lidt vådt inde i gasspjældet har jeg lagt mærke til. Tog lige MAF sensoren af, og så også den også var godt sodet til. Kan vel også skyldes det.
    Der er somsagt stadig utæt udstødning lige før katalysatoren, (som bliver ordnet imorgen) - men den melder nedenstående fejl:

profilbillede
  • #16   13. nov 2013 As I just said: MAF er luftmassemåleren (også kaldet hot film air mass flow sensor)
    og 02 er din lambdasonde.

Hvis de bader i benz så får de rigeligt at leve af i hvert fald. jeg tror ikke på det er din utætte udstødning, jeg tror mere det er enten din LMM eller O2 sensor der er kaputski.

• #17   13. nov 2013 Hvis jeg tager stikket af LMM og kører trækker den som den skal ca.. i forhold til uden lmm stikket på, kører den bedre. men den sætter stadig lidt ud ind mellem..

• #18   13. nov 2013 Ny LMM på, så slet fejlene, og kør lidt, før du skifter mere.

• #19   13. nov 2013 Prøver imorgen. Tætner lige udstødning også imorgen så ikke lambdaen også bliver snydt.

• #20   13. nov 2013 også mit forslag som RB siger

• #21   14. nov 2013 Har en kammerat med samme motor, som jeg prøver LMM fra før jeg snolder noget, så ved jeg det virker hvis den blvier skiftet. smiley

• #22   15. nov 2013 Det var den utætte udstødning der gjorde det. Utroligt nok.
    Fik svejst ny krave på enden af katalysatoren så det blev tæt, da den var flækket i kanten halvejs rundt om kraven der ligger op til bananmanifoldet. Fik slettet samtlige fejl, og kørte en god lang tur og fik brændt den igennem. Heldigvis kører den som en drøm igen nu. Men utroligt hvad en lille utæthed kan gøre! Det snød lambdasonden til at give mere brændstof formegentlig, og på den måde fik den alle følere til at tro at det hele skulle have mere af alt, og derfor gik som død og helvede. smiley Men tak for hjælpen alle sammen.

Kommentér på:
test af benzindyser?

Annonce