{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.599 visninger | Oprettet:

Spørgsmål angående 1.2 TSI motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er i øjeblikket i gang med at kigge på bil og har sådan en Seat Ibiza 1.2 TSI (ikke DSG) årgang 2013+ i tankerne. Jeg kan dog læse rundt omkring at der har været/er nogle problemer med disse motorer og værksteder der ikke dækker hvis uheldet er ude. Mange af de tråde jeg læser har dog lidt alder på sig efterhånden så ved ikke hvor meget jeg skal ligge i det jeg læser.

Så egentlig vil jeg bare gerne høre folks erfaringer hvis de er ejer af en bil med denne motor, eller lige så godt, folk der arbejder med dem dagligt.

- Steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål angående 1.2 TSI motor
  • #1   16. nov 2013 Min far ejer en golf med denne motor, 105 heste, kørt 55.000 ingen problemer der, den er 3 år gammel.

Kæden kan strække sig på dem ja, men med fuld service burde der ikke være noget.

• #2   16. nov 2013 Ok, jeg har bare læst lidt om at 1,2'erne har rem istedet for kæde og at det skulle have fjernet problemet? smiley

• #3   16. nov 2013 har de helt nye ja, ved ikke med ibiza 2013 hvad den lige kør med, men fx golf 7 kør med rem nu.

• #4   16. nov 2013 Den jeg har kig på lige nu er årgang 2014. man må næsten formode den har det?

• #6   16. nov 2013 prøv den først. syntes virkelig den lille motor er kedelig. prøvede en polo med 105hk motoren. nøj en tam opblevelse.

• #7   16. nov 2013 Jeg synes, den kører fint, motoren. Mine forældre har en Polo med sådan en.

Hvis man passer sin bil med service og generelt lytter til, om motoren skulle begynde at opføre sig anderledes, så sker der ikke noget.

Hvorvidt den er sløv, kommer an på, hvad man sammenligner med. Mine forældre er fint tilfredse. Jeg synes i sagens natur, at den føles noget langsom i forhold til mine egne 250 hk, men det er jo ikke det, vi alle sigter efter.

• #8   16. nov 2013 0-100 på en 10 sekunder og 18-20 kml på en benzin motor, det er jo fine tal når den også kun koster en 520 kr i vægt afgift, og kan chippes til 140 heste

• #9   16. nov 2013 Min har kørt 33k uden nogen form for problemer, køre faktisk rigtig godt, og min er med kæde, for du kan nemlig ikke få tandrem når jeg slår den op (-;
    Og det er en FR fra 2k12

• #10   16. nov 2013 Ok, det lyder jo ganske glimrende, regner også med den skal chippes men det bliver nok først efter garanti perioden er udløbet smiley

• #11   16. nov 2013 Der er 4 års garanti (de 2 sidste kan tilkøbes) det er længe at vente (-:
    Få den chippet via computer det kan ikke ses så nemt (-;

• #12   16. nov 2013 Out-stancing..vi kan nu stadig finde ud af det på værkstedet = alt garanti på bilen forfalder..og der er kun 2 års garanti med mindre man har tilkøbt 2 år ekstra.

• #13   16. nov 2013 Ja ved det, men vil hellere vente end at stå med en kæmpe værksteds regning lige pludselig smiley

• #14   16. nov 2013 Casper hvis du læser det jeg skrev så er det lige præcis det samme som du skriver?
    Self kan man finde ud af det, men hvis en bilmotor brækker sig, er det så normalt normalt at se efter om motoren er tunet? Eller smider man bare en ny i?

Men vi er enige om at hvis man smider en chip boks på er det nemmer at se end hvis den tunes via computer?

Kommentér på:
Spørgsmål angående 1.2 TSI motor

Annonce