{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Problem med fælge {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt nogle 7,5x17" med 215/40/17" dæk. problemet er at de skraber på skærmen når jeg drejer rigtigt skarp eller ved bump. Kan man sætte nogle 205/40/17 dæk på og vil det hjælpe? Fælgene sidder på en Fiat Bravo og forhandler sagde de passede fint men det lyder sku ikke godt når de skraber på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med fælge
  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #1   13. apr 2004 Hej Martin
    Du skal selv om det lyder mærkeligt, købe nogle dæk i størrelsen 225/35x17, da det er det 17" dæk med den minste rulleomkreds. Det du skal sørge for når du mont. alu. fælge med en anden størelse ind den org. er at vælge en dækstørrelse, som svarer til det org. dæk. Du skal ganske enkelt stille dem ved siden af hinanden, og så se om der er forskel.
    Nu kan jeg ikke husk hvad en Fiat Bravo kører på org. men jeg vil tro at den for nævnte størrelse er ok.
    Du skal også lige have styr på indpresningen, og når du skriver at den går på skærmen, kan det måske af hjælpes ved at få drejet 5 mm. af flancen på fælgen, så den kommer lidt længere ind under bilen.

• #2   13. apr 2004 Jeg har 205/40-17 foran på min bravo. De skraber ikke på. Der er ikke plads til 215/40-17 foran på en alm. Bravo kun på HGTeren

Jeg har 215/40-17 i bag. og der er kun plads fordi mine bagskærme er blevet rullet. Ellers går de også på.

Det et har selvfølgelig også noget at sige med indpresningen, men jeg kan ikke huske ET-målet på mine fælge.

• #3   13. apr 2004 Hjælper det så, hvis jeg monterer 205/40/17" eller skal det være 225/35x17, og selvom det er 7,5x17" fælge?

• #4   13. apr 2004 Hvis dine fælge har samme indpresning som mine, skulle de ikke skrabe på med 205/40-17

Så jeg ville tage 205/40-17
    (tror de andre koster en halv jetjager)

/Henrik - www.stickers.dk

• #5   13. apr 2004 Hvis dine fælge har samme indpresning som mine, skulle de ikke skrabe på med 205/40-17

Så jeg ville tage 205/40-17
    (tror de andre koster en halv jetjager)

/Henrik - www.stickers.dk

• Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #6   13. apr 2004 Hej Martin & Henrik V
    I kan godt bruge 205/40x17, men som jeg skrev før, får i den mindste rulle omkreds med 225/35x17. Den størelse er temlig dyr, men er ikke fedt når det hele bare kører perfekt. Og så kan i jo også bare kører lige i synshallen uden problemer. Jeg har selv haft en Opel Ascona C 2,0 i GT, som kørte med den størrelse dæk og tog jeg reservehjulet og satte ved siden af var der ingen forskel. Der findes en bog der hedder STRO-data, som de fleste seriøse dækfolk har, der i kan man finde rulleomkredsen på org. hjulstørrelse og så omsætte den til en given størrelse i 17". Det med indpresningen er jo lidt vigtig, fx. var mine fælge på Opelen født med ET35, jeg fik taget 5 mm. Så de derefter hed ET 40, altså blev sporviden 10 mm. mindre. Med det resultat at jeg kunne læsse bilen, som det passede mig, den kunne ganske enkelt ikke gå på nogen steder. Bilen kan i for resten se her på siden, det er en der hedder Dan der har den idag. Se under Opel Ascona C, den er lyseblå metal. Har i spørgsmål så skriv, jeg har været 5 år i dækbrancen. henrikholiday@hotmail.com

• #7   14. apr 2004 Jeg har fundet ud af at mit ET mål er : ET35?

Kommentér på:
Problem med fælge

Annonce