3.100 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Nedtagning af to lamper 700 kr.
- opvaskemaskine montering 700 kr.
- Nyt amatur 900 kr.
- Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
- Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
dec 2006
Følger: 78 Følgere: 69 Biler: 17 Emner: 61 Svar: 522
Og på bil 2, den blå Hyundai, monterer vi fire nye dæk.
De har jo ikke prøvet med, de bedste dæk bagved, og de dårligste foran?
Hvordan kan de så komme frem til, at de bedste skal sidde bag på? når de kun har prøvet med 4 helt nye dæk?
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.991
men kan sagtens se hvor de vil hen med testen.
én ting er at man ikke bremser eller styrer særlig godt men mister du røven i en kurve så er du da først på skideren.
men ja en utrolig dårlig test
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.991
nogle vil have de bedste forrest og andre bagerst
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Jeg vil stadigvæk altid ha bedste dæk foran. Jomindre jeg skal ha baghjulstræk en dag, gud forbyde.
dec 2006
Følger: 78 Følgere: 69 Biler: 17 Emner: 61 Svar: 522
Helt enig
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
nov 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 366
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Anders C: hvis Gud skulle forbyde noget, skulle det da være fwd,skal aldrig have forhjulstræk i andet end når jeg til tider har en gammel vinterbil.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 73 Svar: 422
Prøv evt. et lyskryds på en bakke "f.eks, Bellahøj i København" slidte dæk foran får bilen til at køre baglæns ved igangsætning ved grønt lys
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Erling-->
Det er jo total ligegyldigt hvor godt bilen står fast. Kan du vælge, vil du uden tvivl hellere skride med forenden end med bagende.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 127
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Men jeg sætter stadig de bedste foran, for jeg vil heller kunne bremse/sætte i gang end at kunne køre hurtigt i et sving.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Men har prøvet at en forhjulstrækker skred ud med bagenden i en rundkørsel, det er ikke en sjov fornemmelse når man ikke kan styre bagenden. Men det er heller ikke sjovt at understyre så sørg for at have godt med mønster på i vintertiden i begge ender
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Sådan er det jo bare ikke i den virkelige verden.
Mister du grebet på forhjulene, vil bilen bare forsætte ligeud. Mister du grebet på baghjulene - f.eks ved aquaplaning, vil bagenden omgående prøve at komme forreste. Og det kan altså blive fatalt hvis der kommer modkørende trafik.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
1. kunne styre, bremse
eller
2. mindske en udskridning bag i?
Hvad fanden skal du mindske en udskridning bag i for, hvis du ikke kan bremse eller styre? det gir ingen mening..
de bedste foran......!
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Man må sige at på en baghjulstrukket bil er det en winwin situation
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Det får du også at vide på KTA hvis du kommer på avanceret køreteknik.
Who cares
Hvis du ikke kan styre eller bremse, så skal de dæk nok skiftes.
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 669
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Hvis du skrider ud bag i, skal dækne nok også have været skiftet!..
Personligt vil jeg hellere kunne have en egenskab der hedder at kunne styre, bremse og sætte i gang end jeg vil mindske chancen for en udskridning bag i.
Hvad er det vær med de bedste dæk bag på, hvis lille trunte på 5 år løber ud foran dig og du ikke kan bremse, eller styre uden om? hvor du med de bedste dæk foran ville have haft en chance?
Hvis du skrider ud bag i, er det somregl selvforskyldt i form af for høj fart.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Det fremgår jo ikke i testen hvor dårlige dæk de bruger.
Det er jo klart at er de 20 år gamle (stive dæk) og slidt helt ned til minimums grænsen, ja så det jo ikke smart.. Men hvem helvede kørere med så dårlige dæk plus et par helt nye monteret?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Du har altid skulle have de bedste bag på, det siger da næsten ligesom sig selv.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Desuden hvilke dæk fjerner med vand/sne fra vejen?
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
men omvent, så vil du bremse langt dårligere hvis dine forhjul slipper først. Men du vil ikke skride ud, da du har din ABS
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
Og du vil aller højest skride lige ud ved foraksels slip.
Kan høre vi aldrig bliver enige om det, men mening er stadig lige gode dæk for som i bag men man må ikke gå ned på mønster på bagakslen. Gider ikke diskutere mere, fortsat god weekend til jer alle
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Du kan ikke bremse mere end indtil et hjul slipper og så regulere den selv trykket så den bremser mest muligt unden slip.
Derfor vil du have mest bremsekræft med de bedste dæk foran, da du bremser mest på dine forhjul..
Men go weekend til dig også da
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Det har noget at gøre med når det først er galt og din bil begynder at skride, så har du langt flere muligheder for at redde den med de bedste dæk på baghjulene.
Og vi ved jo alle at det sidste man gør når bilen udskrider er netop at bremse, specielt hvis man har dårlige bagdæk og gode foran, for så ryger du rundt med det samme.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Anders N
Det var sådan set kun for at provokere jeg sagde det med baghjulstræk
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Er din bil ved at skride ud, har du fejlvurderet situationen.
Men bremse, skal vi jo alle sammen.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Har overhovedet intet med sagen at gøre, det har intet med at bremse eller kommer i gang.
Det har noget at gøre med bilens dynamiske selvoprettenhed, om du kan redde den eller ej.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Hvis du skrider, er det stadigvæk en fejlbedømmelse, altså hvis du kører fornuftigt så kommer du ikke til at skride ud.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Eller er det også en fejlbedømmelse fra ens egen side ?
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Jaja.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Massen af bilen, som de osse skriver, får bilen til at skride ud når man slipper gassen. Det hedder "Lift off oversteer" og det er en af de hyppigeste årsager til at man mister kontrollen over bilen.
Derfor skal de dæk med mest mønster bagpå. Det har min dækpusher osse altid sagt.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Personligt har jeg altid foretrukket at køre med de bedste dæk bagerst, men de fleste af mine biler har også været baghjulstrukne. Og jeg har nok kørt lidt mere friskt end de fleste JP læsere, som artiklen henvender sig til
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Vi snakker jo ikke alm køre forhold... det er når det er ved at gå galt og man bare reagere. altså sikkerhedsmæssigt.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Prøv nu, når det bliver glat om morgenen, at kaste rattet fra side til side imens du holder farten.
Prøv så at igen hvor du kaster den til den ene side og når den så skal kastes til den anden side, så slipper du speederen. Vær lige forsigtig med det for det går hurtigt galt...!
Forstil dig så en situation hvor du ikke kan nå at tænke men kun reagere....
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
Og hvad er bedst: forenden skrider og gør at forenden køre ligeud, du køre enten i grøften, i et træ, bliver på vejen eller i højre sving kan du ramme modkørende.
Hvis bagenden skrider kan man ramme alt, modkørende, træer, grøft osv og meget svær at lade blive på vejen uden at ramme noget. Her er der meget større chance for at flere går med i faldet
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
ALT kan gå galt det bare mere naturligt for mig at styre en bagvogns udskridning end at snuden ikke vil ændre retning...
men det jo godt vi har sådan nogle kloge folk som dig der jo ved alt om at køre bil...
men du vel typen der køre dine dæk blanke og dæk er noget der bare skal være billigt.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Prøv at starte "pendulet" som jeg skrev tidligere. I finder hurtigt ud af at hvis man slipper speederen når "pendulet" er på vej tilbage så er det en selvforstærkende effekt og den er stort set umulig at fange.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
har jeg skrevet jeg ALTID kan redde den.? ikke mig bekendt
har skrevet
"Sku røven komme så den nemmere at rede. FWD = giv gas. RWD = slip gas. Evt koble ud. Ret simpelt"
læg mærke til ordet NEMMERE
det indikere ikke at den altid vil kunne reddes. men kun at det er den måde jeg reagere på røven sku komme.
straks være hvis lortet ikke vil dreje...
MANGE folk kobler ud eller bremser i deres FWD´ere hvis den sku skride ud. og det er først der man for alvor taber herredømmet (igen en god grund til kvinder ikke skal køre bil da der ikke findes "damedømme")
og ja jeg Glæder mig meget til der kommer sne. så jeg kan lære vognen bedre at kende... så må vi se om de næsten nye michellin dæk med 1år på bagen...
bob.
Desværre er reglerne for dæk i danmark er super super dårlige.
min. grænsen er 1.6mm. ligesom med sommer dæk.
de fleste dæk er udstyret med indikatorer ved 1,6 og 3mm jeg skifter altid ved 3mm. med mindre der er som nu. hvor mine sommerdæk er 0.5-0.7mm fra 3mm mærkerne så der kommer nye på inden næste sæson.
mener selv at der skulel strammes op og havde mindst 3mm mønster både sommer og vinter. max 6år gamle og ja så sidder HR og FRU danmark og piver fordi deres dæk næsten ikke er slidt efter 6 år fordi de kun køre 6-7000km årligt men det skal da ikke gå ud over os andre trafikanter... og syntes også kravende for dæk sku skrærpes mht. gummiblandning skal være tilpasset det lokale klima
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Mht. biler med baghjulstræk er det nok mest en smagsag - det er ihvertfald tydeligt at testen i JP overhovedet ikke er fyldestgørende, udover at nye dæk altid er bedst, men JP lever jo også tildels af annoncekroner.
At de bedste dæk skulle på foran er vist en meget gammel myte, som blev aflivet for mere end 25 år siden, så der er ikke meget nyt i det JP skriver.
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
det er for pokker meget forskelligt hvad man fortrækker, og bilens vægt samt køreegenskaber, om den har tendens til at over eller understyre spiller den absolut største rolle, man kan ikke stille det så firkantet op.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Når man kører på sneglatte eller løst underlag, ved man godt, at man skal tage svingene forsigtigt, det kan man forudse. Men hvis man pludselig skal bremse, så er det godt med så meget greb på forhjulene fra nye dæk. De situationer kan man ikke forudse.
Men i det hele taget skal man ikke køre dækkene længere ned end der er 3 mm slidbanemønster, uanset om det er vinter- eller sommerdæk. Når man køber nye dæk, så køb dem med bedst regnvejrsegenskaber.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 3
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Den eneste kontakt imellem dig og vejen er dit dæk og de fleste biler har ingen vægt bagi, derfor skal dækne bare være bedre bagpå for bedst muligt greb. Og så kan du være driftking lige så tosset du vil, du når ikke at se cool ud med armen ud af vinduet når det går galt.
ja koble ud er helt klart det bedste, det har reddet min røv et par gange.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Mindst halvdelen af nyere biler har ESC.
NB! Jeg har kørt bil siden 1965, har kørt alt muligt med både forhjulstræk, baghjulstræk og 4x4. Har p.t. bil med FWD og ABS samt ESC og klassisk baghjulstræk uden elektroniske hjælpemidler. Det sidste kræver mere af bilisten, men er meget sjovere
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
men nok også bare mig der kan lide at bruge mange penge på mine dæk og min bil
aug 2012
Følger: 1 Svar: 18
Med undtagelse af hvis du foretrækker dem foran.
Og husk, der er stor forskel på, forhjulstræk/baghjulstræk, motor for/bag. varevogn/personvogn. og sikkert mange andre faktore
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Har endnu ikke været udsat for min bagende skrider ud, heller ikke selvom jeg undviger et eller andet panik opstået what so ever.
delvist korrekt at bilen er styret af bagenden.... Men vis du ikke har grip i dine hjul foran, hvordan vil du dreje, altså med mindre du bruger din håndbremse? ( svært på dem med håndbremse på forhjul ikke? )
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Tror du jeg er født i går? jeg ved udemærkert hvordan ABS fungere, Arbejder og hvilke hjul der har størst bremse evne ( Nej, det er ikke dine baghjul! )
Og tror du skal have noget teori, for hvornår fanden er man begyndt at få vægt på forhjulene ved at bremse bagpå? Forklar gerne, da du ved noget som er helt imod den fysiske lov.
Når du bremser foran, slynges kraften fra bilen fremad, derved mere vægt på dine forhjul..
Hvad sker der når du bremser hårdt op, kastes du så bagud?
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 168
Men når alle i rundtosser er færdige med at råbe i vil have det sjovt og nedslitte dæk bagpå så er testen jo lavet efter højest SIKKERHED. Og det eneste rigtige er og sætte de "gode/bedste" dæk foran.
Hvorfor?
1. I en opbremsning bremser du ca 80% på forhjulene.
2. Uanset om du skrider ud med forenden eller bagenden så vil det første du overhovedet skal fortage dig være med dine forhjul. skrider du ud med bagenden drejer du kontra. skrider du ud med forenden retter du hjulene op.
3. 8 ud af 10 ulykker hvor 2 biler køre sammen i glat føre ville kunne være undgået hvis en af dem havde kunne styre uden om.
ALTID bedst foran hvis du vil køre sikkert. OGSÅ på baghjulstrukket.
"NEEEEJ for så kan jeg jo ikke komme op i fart i min BMW.."
Nej hvad er vigtigst?? Og komme op i fart eller kunne tage noget af farten?
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 567
feb 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 168
Jeg ved godt at på test ol hedder det 60/40 men det er jo ved stillestående, så den ligger nok mellem 60 og 80.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
se nogle vodka video'er (stive russere på vejen) hvor folk kører på våde veje og begynder at aquaplane, se dem køre på isglatte veje som er helt lige. De kører galt fordi bagenden slipper!
Det er uventet og man er over grænsen for hvad dækne kan håndtere og så skrider de ud og ruller rundt i grøften.
Det handler ikke altid om at bremse og styre men helt alm, dækkets evne til at "holde fast" i vejen.
Dækmyte punkteret