{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Forskellige model vinterdæk på samme aksel {{forumTopicSubject}}

Har lige et hurtigt spørgsmål. Min golf er lidt skæv i bagvognen så den har slidt det ene vinterdæk skævt og meget forud for det andet. Kører med Goodyear ultragrip 7+ Men umiddelbart er det ikke lige til at finde i den størrelse mere. Må jeg gerne sætte et ultragrip 8 på det ene i stedet for eller skal jeg skifte begge selvom det andet ikke fejler noget.
Det eneste jeg kan finde på fstyr er bare at de skal være af samme type på alle hjul og husker noget med samme mærke på samme aksel. Men må det ene godt være en nyere model end det andet?

Fortsat go aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige model vinterdæk på samme aksel
  • #1   25. nov 2013 Du må sætte 4 forskellige mærker på din bil så længe de er i samme størrelse og af samme type.

• #2   25. nov 2013 Du må køre med 4 forkellige mærker og mønstre hvis du har lyst til det, men optimalt er det ikke. Men der er nu ikke så stor forskel på ultragrip 7 og 8 så jeg ville bekymre mig om det.

• #3   25. nov 2013 ja det må det godt bare som du selv skriver at de er samme str fx 195 60 15 så må det ene godt være ultragrip 7 og det andet 8

• #4   25. nov 2013 Okay smiley var bare i tvivl om reglerne var så firkantede så det skille være samme model også smiley

• #5   25. nov 2013 Samme spor vidde på hele bil med mindre den har en godkendelse der gælder for noget andet..
    Akserne skal være parvist ens dæk mærke/mønster..
    Hvis du har 4 forskellige dæk på så vil bilen jo håndtere af lort ved en nødopbremsning.. Derfor skal de være parvis ens smiley

Alt andet hvad folk skriver er forkert..
    Har haft det hos trafikstyrelsen pga jeg fik problemer med at køre med 15" foran og 17" i en kort periode..
    Da dækket ikk var bredere eller havde en større omkreds så var det dog lovligt.. smiley

• #6   25. nov 2013 Emre
    Der må gerne sidde 4 forskellige mærker på, dækkene skal være af samme type.

• #7   25. nov 2013 8.02.021 Personbil M1
    (1) Personbil M1 skal - uanset den tilladte totalvægt - være forsynet med dæk med
    en mønsterdybde på mindst 1,6 mm.
    (2) Personbil M1 skal være forsynet med dæk af samme type på alle hjul.
    Før 01.05.77: Personbil M1 skal være forsynet med dæk af samme type på
    samme aksel

• #8   25. nov 2013 Fik at vide de pr akse skulle være ens pga mønsteret påvirker vejgreb.. smiley

EDIT:
    Og hvordan definere de dæk type?

• #9   25. nov 2013 Vinterdæk
    Sommerdæk
    Radial
    Diagonal

• #10   25. nov 2013 Ja okay.. smiley underligt jeg har fået noget andet at vide hos trafikstyrelsen.. smiley
    Men okay det er vel menneskeligt ikke at kunne finde rundt i alle de regler selvom det er dem der laver dem.. smiley

• #11   25. nov 2013 Jeg havde engang en baghjulstrukket bil som ville overstyre, men ved at sætte dæk med lavere profil på bagpå, kørte den næsten helt neutralt gennem svingene - omkredsen var dog nok mindre på baghjulene, da fælgene var ens - derfor synes jeg det er tosset, hvis det ikke er tilladt at sætte f.eks et 15 tommer hjul på foran og et 17 på bagpå, hvis ellers omkredsen er nogenlunde den samme.

• #12   25. nov 2013 Ole B:
    Så længde dækkets spor brede er ens så har fælgestørrelse ikk noget at sige.. smiley
    Omkreds må maks variere 3%.. Det hvad hvad jeg fik at vide..

Det handler jo ikk om at biler ikk kan eller at man dør i det første sving.. Det er regler for at det er "idiot sikret".. Spørger man hvorfor får man svaret det må du bare ikk..
    Regler er for idioter... Men okay hvis man skulle teste alle kombinationer igennem osv ville vi jo aldrig komme nogen vejne.. smiley

Kommentér på:
Forskellige model vinterdæk på samme aksel

Annonce