{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.219 visninger | Oprettet:

206 defekt bagbro {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Jeg har mig en 206 med den sædvanlige sygdom af defekt bagbro.
Den gynger og slingrer og har det bestemt ikke godt og giver nogle knap så sjove lyde bag fra under kørsel!
Har kørt med det hvor det har været slemt i en lille uge nu.
Men ville lige høre, hvad er det værste der kan ske hvis jeg kører videre indtil weekenden om en uges tid?
Jeg kan vel ikke smide et baghjul eller sådan noget crazy shit, eller hvordan hænger det sammen??
Er det til at køre med det sidste stykke tid eller burde jeg søge med på togvognen på vej til arbejde?? smiley

Håber på hurtige og gode svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 defekt bagbro
  • #1   27. nov 2013 Den falder ikke bare sådan lige fra hinanden smiley

    Men det jo klart at det ikke er smart at blive ved med at køre med.


  • #2   27. nov 2013 altså i sidste ende, så vil de bitte små skruer som holder krængnings stabilisatoren fast knække, og de holder også den plade, der holder svingarmen fast på bagbroen, og så vil baghjulet falde af, i aller sidste ende, men der skal meget til.

    på min gamle 106'er kørte jeg med en defekt bagbro i godt en månede hvor man kunne rykke det ene hjul meget frem og tilbage, men i bund og grund så ville jeg lade den stå indtil den kan blive lavet, bare for at være på den sikre side og ikke smadre bilen eller noget som helst, hvis "shit hits the fan"


  • #3   28. nov 2013 Det værste der kan ske er, at hjulet begynder med at få en stor hældning ind mos chasiset så den begynder at ramme der inde, da du slider dine allerde ødelagte lejer helt ned, og bagbroen skal altså derefter smides ud. HVIS dine baghjul er fine og lodrette set bagfra så kam man redde bagbroen ved at renovere denne med nye lejer og pakdåser men er bare noget lort at arbejde med. Kan du ikke selv overskue det så vil mekanikeren 100% sige at der skal ny bagbro selvom den måske godt kan redes, men det gidder mekanikere ikke spilde sin tid på.

  • #4   28. nov 2013 I rigtig mange tilfælde er bagbroen ødelagt på de 206'ere, fordi lejerne gnaver i akslen. Og kan godt forstå mekanikere ikke vil bøvle med det for det er lort at renovere sådan en bagbro! smiley

  • #5   28. nov 2013 Jeg siger tak for svar drenge!
    Jeg holder den bare på lav hastighed indtil der kommer ny på smiley god dag derude!


Kommentér på:
206 defekt bagbro

Annonce