{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.401 visninger | Oprettet:

fortrudt køb af ny bil, hvad gør vi.? {{forumTopicSubject}}

hej, vi har den 1/5-13 fået leveret en sprit ny clio 4 diesel, bilen var 5 mdr undervejs, pga, vi bestilte den med alt i udstyr, samt speciel kabine farver.!

da de ringer og siger bilen er kommet, køre vi ned og ser den, jeg finder en del fejl på bilen, bla. en front skade (kof/forskærm) samt lak fejl. lister der er hakker i.

disse fejl kan de godt se, og det vil blive ordnet med tiden, 3 mdr efter vi har fået bilen, skal den så ha udbedret disse fejl, dehar den i 14 dage, da vi henter den, er det dårligt maler arbejde der er lavet på bilen, polerings middel over alt, knækket klips ved frontrude osv.. disse fejl kan de godt se, så vi finder en ny tid, i mellem tiden begynder bilen at lave airbag fejl.

2 gang den er afsted har de den i en uge, da vi får den tilbage, er der stadig polerings middel overalt, malertape rester, samt appelsin hud i hele bagskærmen. dette kan de godt se, og airbag lampen har de slukket. men vi får en ny tid igen. til at få rettet de fejl

1 time senere vi er kørt derfra, laver bilen airbagfejl igen.

3. gang bilen er afsted, har de den i 3 dage, da vi kommer, er det det samme som før, bilen ligner lort. dog har de slukket airbag lampen igen.

4 gang bilen er afsted, har de den i en uge, imellem tiden er der en der har kørt ind i bilen, og lavet en ridse i bagkof, så denne ridse får vi lavet på forsikringen, og da bilen alligevel skal til maler igen igen, så passer det jo meget fint, på bagkof. fik vi monteret noget beskyttelse film, fra ny af, da vi har hund, så den ik bliv ridset.

5. gang. har de bilen i 14 dage, de har glemt at montere film på kof. samt der er makaniker fingere inde i bilen, og der er stadig appelsin hud i bilen, dette kan de godt se, samt den airbag lampe har de slukket igen, dagen efter tænder bilen alle lamper igen pga. airbag fejl. nu siger de, at de vil skifte ledningsnettet til airbag. næste gang.

6 gang. har de bilen i 4 uger, her har makanikeren så haft en skruetrækker inde i ratstammen, for at få plastikket af, så der er mærker efter det. samt der er stadig lak fejl. ingen airbag fejl indtil videre.

vi fik bilen i fredags, og påpeger at der er fejl i lakken, de siger det er skidt, og den skal vaskes, dette gør vi så idag, og gæt hvad der er, nemlig der er lakfejl. limrester.

nu gider vi ikke mere, der er tale om en helt ny bil til 250000kr, den er blivet leveret med alle disse fejl.

bilen er 6 mdr gammel, men har holdt stille de 2 af dem, og har kørt 12000km.

hvad gør man.?

selve bilen køre fint, men der er hele tiden fejl, og det er os selv der finder dem hver gang, utroligt de ik kan se dem, når vi viser dem fejlene, kan de godt se dem, vi har fået lånebil hver gang UB. men det er satme træls..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortrudt køb af ny bil, hvad gør vi.?
  • #2   28. nov 2013 Du kontakter Renault Danmark og forklare dem problemet. For det er jo uden tvivl værkstedet den er galt med, hvilket de ser meget seriøst på. Forhør dig så om der ikke er mulighed for at du får den på et andet Renault værksted (som forhåbentlig os bruger en anden maler)

  • #4   28. nov 2013 ja som musti siger tag til den bedste og dyreste maleer og male hele bilen og giv dem regningen

  • #5   28. nov 2013 Snak med FDM


  • #6   28. nov 2013 de har haft 3 forskellige malere på bilen nu, efter hvad vi har fået at vide, ja vores krav vil være en ny bil, bilen er leveret med disse fejl, inden der var plader på..!

    bil ankenævnet tager kun brugte biler, og jeg vil da på ingen måde selv finde en maler, for så hænger vi på den..!

    men det er satme dårlig service/kontrol de har, at de ik kan se på en helt ny bil, der er klargjort, at der er kørt på med forkof. skærm, den gabte 0,5cm og trukket skævt, mit gæt var, at da den er blivet læsset/af , af lastbilen har de kørt på, de havde de ikke engang set, men kunne nemt se det, da vi så det.! store skidt korn i en fabriks ny bil, store "bumser" utroligt


  • #7   28. nov 2013 Skynd dig og ring til fdm og forklar dine problemer, ring evt os til renault danmark,

  • #8   28. nov 2013 min svorger har lige købt 2 helt nye, en til ham og konen, her kan de heller ikke finde ud af at levere en bil, med det den er bestilt med, manglede vintermåtter, hundegitter, og ik nok med det, den bliv bestilt med nyt oliefyr, dette bliv også monteret, men det virkede bare ikke..! hvad fanden sker der…

    men med vores er vi bare ked af, at ha alle de problemer, som sagt har bilen stået stille i over 2 mdr, og stadig er det ik i orden, dog er de flinke, men det kan vi bare ik bruge til noget. samt de omkostninger vi har haft i extra brændstof forbrug, først her til sidst, fik vi en diesel, ellers har vi kørt i en lorte fiat 500, der køre 10 på literen, hvor vores går 24-25, det kan godt mærkes når man køre 700km om ugen fast+ div.


  • #9   28. nov 2013 Tal med FDM - hvis du er medlem. Ellers kontakt Renault Danmark.

    Jeg har lige haft min på værksted.
    Grunde:
    - Vindstøj i vinduesramme på begge fordøre
    - Bas forplanter sig i dørenes plastik, som vibrerer (slemmest i passagerdør)
    - Selelås knirker ved førersæde (jeg bad dem skifte den, da det er låsen, der larmer. Selestikket sidder meget løst i låsen, og dette larmer)
    - Det er som om at blinklyset blinker dobbet engang imellem.

    Dette blev lavet:
    Døre justeret en smule ind, vinduesrammer justeret lidt ind. (Jeg kan ikke høre forskel).
    Dørbeklædninger taget af fordøre og sat på igen med forstærkning i samlingerne.
    Selelås smurt.

    Umiddelbart er det blevet meget bedre mht. bassen i fordørene. Vindstøj er der stadig, og selelås larmer/knirker stadig...de kunne ikke høre problemet med dobbeltblinkning.

    www.renaultklubben.dk er der nogen, der skriver, at vindstøjproblematikken løses fra Renaults side om nogle måneder. Jeg er ikke den eneste, der har det problem.
    Selelåsen blev ikke skiftet, selvom jeg bad om det.

    Nu ser jeg lige tiden an - men det er nok ikke sidste gang, værkstedet hører fra mig.


  • #10   28. nov 2013 vindstøj har vi også, men det er ens på de 3 forskellige biler vi har kørt i, det var det første jeg lage mærke til da vi prøvekørte bilen, konen er lige glad, da det er hende der køre i den, jeg har min toyota LC, det ved man sku hvad er. smiley

  • #11   28. nov 2013 og vi er ikke mellem, nu køre vi ned i morgen med bilen, og fortææler dem, vi ikke gider mere, og vi vil annulere handlen, vi har holdt en god tone hele tiden, men det stopper i morgen

  • #12   28. nov 2013 I dag er flere værksteder desværre ligeglade med fejl i lakken så længe det ikke er rigtig slemt. Har selv været i praktik hos en automester nær tyskland hvor de får alle deres dele malet i tyskland. Det malerarbejde som kommer tilbage er virkelig forfærdelig.

    Vi havde på det ene tidspunkt en mini inde som skulle have lavet en forsikrings skade på fronten med ny motorhjelm, kofanger og den ene forskærm. Disse ting malede firmaet selv om 3 gange pga meget skidt i lakken så det blev en del forsinket men efter 3 gang modtog vi det. Jeg havde blevet rasende hvis det var min bil for det var helt nye dele og jeg kunne både se skidt i lakken men også sliberidser. Jeg nævnte det for chefen men han mente at det var længe fint nok og at man ikke skulle gå så meget op i de små detaljer..

    Der er flere autolakker her i sønderjylland som også laver et sjusket og fusket arbejde som bare ikke kan accepteres.

    Utroligt hvor dårligt servicen er mange steder i dag og så har de ikke nok selvrespekt til selv at se fejlene men venter på at kunderne nævner det i håb om at det ikke bliver opdaget.


  • #13   28. nov 2013 Kontakt FDM og evt betal de (ca.500,-) hvis det endelig er at de vil køre sagen..
    Jeg ville ihvertfald ikke finde mig i de fejl og alt den tid i efterfølgende har skulle undvære bilen...
    F**k jeg ville gå amok, kan og skal ikke være rigtigt med ny bil, og self. kan der være mandagsbiler, men så må de jo tag lorten tilbage og enten gi jer budet om ny bil eller kr..
    Held og lykke, og lad os endelig høre hvad der sker.. smiley


  • #14   10. dec 2013 jonas, du er da ik særlig klog at høre på, den kommentar du kommer med der, er jo fordi du selv har dummet dig, og købt en bil engros, det har vi ikke gjort, og derfor er bilen omfattet af både fabrikgaranti, samt forhandler garanti/ den danske købelov.

    er du ik ældre end at komme med sådan en kommentar, ja så burde du ik sidde og skrive på nettet, for du har jo ingen indsigt i åbenbart, hvordan tingene fungere.! så venligst hold dig væk, og skriv kun hvis du har noget fornuftigt at sige. og indtil videre er du ik kommet med noget, der er til at holde ud og høre på.!


  • #15   10. dec 2013 Sorry Brian, må nok holde med Jonas, franske biler er generelt lort i vores klima, har jeg flere eks. på og sågar en udtalelse fra Citroen mekaniker.. smiley

    Men når det er sagt så er det pisse sur Røv at skulle igennem sådan en gang lort med sin nye bil uanset mærke, har du nyt omkring sagen og har du været i kontakt med FDM..??


  • #16   10. dec 2013 nu skrev jonas, pga jeg har svaret i hans indlæg, så skulle han lige være smart i mit.! vi køre sag nu på dem

  • #17   10. dec 2013 Christian P og Jonas det var da den største omgang øre bræk jeg nogensinde har hørt. Hvad helvede har lak fejl med det danske klima at gøre. Og hvis i nu lige tager jeres Passat købt engros med reklamtionsret eller Audi fra 95-06 og køre sæderne lidt hurtigt tilbage vil i lang de fleste tilfælde få sæde airbag fejl.

    Franske biler er udemærket biler og det er fordomme hele lortet, i har haft en dårlig oplevelse eller læst om en og så generalisere i, skrid fra indlægget og pas jeres vag verden, for det er indavl hele lortet.. Nej vag er bedst og alt andet er dårligt. Fint men luk røven med fordomme og ting i ik ved noget om.


    Svar på emnet.
    Jeg er overbevist om du har været uheldig og mødt en forhandler der ik tager det seriøst så kør en sag på ham og vind den uden at gøre ret meget


  • #18   10. dec 2013 sidste nyt, fjernlyset er begyndt at slå fra, så skal bilen stoppes, før det virker igen… og så begyndte airbag at lyse igen, selvom lednings nettet er skiftet

  • #19   10. dec 2013 Få forhandlerne til give dig en ny eller med dig ind i Fdm og lad dem køre en sag mod dem

  • #21   10. dec 2013 du har jo været opmærksom på, du har købt den engros, så hvorfor blive ved, det står jo i dine papire..! allerede der skulle du ha annuleret handlen, da du læste købskontrakten igennem. skriv nu i dit eget indlæg, så alle andre kan se hvad du skriver, da det omhandler din bil, og ikke min

  • #22   10. dec 2013 bilen er på værksted i skrivene stund, afleveret i dag, og skulle være færdig i morgen, det er første gang det er gået så stærkt, de sletter nok bare airbag lampen igen, som de har gjort 4 gange tidligere, istedet for at finde fejlen, og nu fjernlyset… vi er satme trætte af dem, for 14 dage siden bad vi om at få alle papire på bilen, hvad de har lavet ved den, som vi kunne sende dette videre til sagsbehandling. disse er endnu ikke kommet.! satme go service de køre ved vestergaard..!:(

  • #23   10. dec 2013 forlang alle papirer på dele osv de har lavet og skiftet på bilen nå de giver bilen tilbage. og så tag en sag mod dem... ked af at høre det er vestergaard der er sådan mit indtryk (kolding) er at de har styr på det. smiley

  • #24   10. dec 2013 vi har forlangt de papire 2 gange nu, men intet er sket. nu skal vi hente den i morgen, så håber jeg de har de papire, aftalen var, de bliv sendt på mail, men uden held. personalet som flinke nok, men det er bare ikke nok nu..!

  • #25   11. dec 2013 Fatter ikke du ikke ringer til FDM eller melder dig ind og bruger de penge på det - er jo sikkert sparet godt på sigt smiley
    Eller i det mindste gide at ringe til Renault Danmark. Jeg forstår simpelthen ikke at du lader det komme så langt ud. Værkstedet eller Vestergaard står squ da bare og griner der røv i laser, når du går derfra - selvom du kommer igen. Så syntes et eller andet sted at du skal tage dig sammen og kontakte andre instanser og komme videre i sagen - for blødsødenhed hjælper ikke.


  • #26   11. dec 2013 flemming de er kontaktet for længst, så slap lige af der.! R. DK, vil ik gøre noget, dog er sagen oprettet, og anklagevævnet venter stadig på alle de papirer der viser hvor mange gange bilen har været afsted, disse har vi ik fået endnu, til tros for vi har været der nede og spørge efter de papire 2 gange, sidste gang sagde de, de vil sende dem på mail, og der er nu næsten gået 3 uger, men intet modtaget.! bilen er nu på værksted igen, da airbaglampen begyndte at lyse igen, samt der var lak fejl

  • #28   11. dec 2013 har prøvet, min kone gjorde det sidst, der bliv jeg i bilen.. ellers var jeg sprunget i luften.! vi har hele tiden holdt en god tone, og de er også flinke, får lånebil osv. men det er bare ik i orden det her, og de kan også selv se det.. det er total langt ude det her.!



  • #30   11. dec 2013 det er prøvet også op til flere gange, har endda snakket i fon. med dem fra R. DK i en hel time, hvor han fik hele histroien, samt han/de har den på mail også.. det eneste de siger er, de beklager, og vi skal finde et andet værksted, men jeg skal satme ikke finde en andet værksted, så længe de ikke har rettet op på de fejl de er begyndt på..!

  • #32   11. dec 2013 Skift værksted.. de er da nogle amatører.

  • #33   11. dec 2013 vi skifter ik værksted, før de har udbedret de fejl, de er gået igang med..! og ja, har på mail, at vi har mulighed for at skifte værksted.



  • #34   11. dec 2013 men bare træls at skal køre 35km mere for at komme på værksted, frem for 10km, når vi køre den vej næsten hver dag, nu bliver det modsat…!

  • #36   11. dec 2013 @Brian
    Har du været inde på Renaultklubben.dk?

    Vis ikke så prøv at tjek det her forum indlæg ud.
    http://www.renaultklubben.dk/forum/viewtopic.php/f,5/t,2867/

    Går ikke ud fra at dig og Finn er samme person, men i har et meget linende problem, måske i, i fælleskab kunne skabe lidt opmærksomhed hos Renault Danmark.


  • #38   11. dec 2013 nej jeg har ikke været der inde, kigger på det smiley

  • #39   11. dec 2013 Nu kan jeg se det er ved og være noget tid siden sagen er startet her, men du skal huske på at if. købeloven har du jo 2 års reklamations ret. altså på fejl der har været på købstidspunktet.. Og if købeloven er det DIG der bestemmer om du vil have en ny tilsvarende model eller pengene tilbage. smiley Så der er vel ikke så meget og tænke over. smiley

  • #40   11. dec 2013 det kan da kun være svendborg afd. det der…! har hørt en del, der ikke benytter dem mere, men er flyttet til odense..! kunde service er de ik for gode til, og deres kvalitets kontrol af værksteds besøg er til at lukke op og skide i.. rent ud sagt.! jeg er ligeglad med at hænge nogen ud, da alt det jeg skriver er sandheden, jeg har også snakket med john, som de siger inde i tråden, på det link du har lagt # 38.

    det er ham der anbefaler at finde et andet værksted.

    men som sagt, skal de rette de fejl der er på bilen først.!

    det er bare en lortebil/mandags bil.. der er hele tiden fejl.

    sidste fejl er at fjernlyset selv blænder ned, og det virker ikke før bilen har været standset og slukket. samt at bilen rammer på over alt, efter der er kommet vinterdæk på, det med dækkene ved de ikke endnu, da vi simpelhen har glemt at sige det, da der altid er så meget andet når vi er der.!

    vinterdækkene er købt dernede, og det er dem der har monteret dem også, helt nyt sæt.! men bundpladen samt stænklapper støder på nu, tror vi, det lyder ihvertfald vildt.!


  • #41   11. dec 2013 martin det er ikke så nemt. bare det var… så var den bil væk for længst

  • #43   11. dec 2013 sagen er ved R. DK

  • #45   11. dec 2013 ja, men ikke før bilen er i orden.! men vi gider ik den bil/værksted mere… vi skulle ha beholdt den gamle corolla, den kørte altid

  • #46   12. dec 2013 @Brian L

    At bilen er dårlig fra fabrikken må være RenautDanmarks problem da det jo ikke er forhandleren der bygger bilen, men det er bare i bi-info og løser ikke dit problem.

    Jeg kan kun sige som andre også siger. Kør til et andet værksted, ved godt du mener at de skal rette de fejl først. Men du må ligsom også indse at de bare ikke magter at få de fejl ud af verden, og de kommer de måske aldrig til at kunne, fordi det ikke interessere dem ( af uforklarlige årsager)

    Havde det været mig havde jeg skiftet med det samme og simpelhed bedt det nye værksted om at løse problemet, samtidigt med at DE for dig oprettet en klag til Renault Danmark mht. dit forrige værksted, samt noget kompentaton enten penge eller service eftersyn eller dæk eller noget helt 4.


  • #47   12. dec 2013 som sagt er klagen givet til R.DK, og bilen holder på værksted nu (igen). bilen køre på service aftale, så der er ikke noget at hente, vi venter bare på bilens sags rapport, som vi kan komme videre i ankenævnet med den, og vi forlanger simpelhen handlen skal gå tilbage, vi har ikke tiltro til dem, eller renault mærket generalt, at en ny bil kan komme med airbagfejl hele tiden, er mig en gåde, og nu blænder den selv ned også.! airbagfejl har den haft 4-5 gange nu, og efter de har skiftet ledningsnettet, har den endnu engang gjort det.! hvornår stopper det.! vi er oppe på ca 9 ugers værksted besøg nu, på en bil der har kørt 12000km, og er 6 mdr gammel

  • #48   12. dec 2013 Prøv at kontakte Ekstrabladet, tror de ville elske sådan en historie her.. smiley

  • #49   12. dec 2013 det er det sidste, nu skal de ha chancen for at modtage en klage fra ankenævnet, og tage stilling ud fra det, men ikke nemt når de ik udlevere alle papire

Kommentér på:
fortrudt køb af ny bil, hvad gør vi.?

Annonce