{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

ang. Service {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til mit første service tjek her efter de første 22.000 km mekanikeren + kontordamen forslår jeg får rykket mit service tjek til bilen har kørt 30.000, jeg tænker selv det lyder som en god ide og hvis mekanikeren siger det kan gå så tror jeg på det.

men det servicetjek indbære så:
olieskift - olie filter - pollenfilter - tjek af bilens og dens væsker
og kontrol af bremser for og bag.
det koster så åbenbart 3800 kr hos Bjarne Nielsen

da min far er mekaniker spørg jeg damen om der kan ske noget ved at han skifter det i stedet for dem. hun nævner en masse fine ord og siger at hvis han gør det i stedet for dem så er der ingen garanti fra renault hvis f.eks motoren ryger efter 31000 km og min 2 årig garanti ryger. min far mener ikke at de kan fjerne garantien ved at han laver service på den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. Service
  • #1   5. dec 2013 Bilimportøren må ikke kræve, at bilen serviceres af importørens egne mærkeværksteder for at opretholde garantien. Ved garantiarbejde eller anden form for arbejde uden yderligere omkostninger for dig, skal der dog anvendes autoværksteder af importørens eget mærke. Du skal sikre dig, at autoværkstedet stempler den serviceplan eller servicebog, der følger med ved købet af bilen. Har du glemt at få stempel, skal du få en anden form for dokumentation for, hvornår service er foretaget. Det er også vigtigt, at der står, hvad der er foretaget i forbindelse med service, fx i form af specificeret faktura.


    http://www.fdm.dk/garanti-og-serviceaftale/mindstekrav-garanti-paa-ny-bil


  • #2   5. dec 2013 Så din far kan bare hælde madolie på bilen og så forventer du at beholde garantien?

  • #3   5. dec 2013 så prøver den fine kontordame at snyde igen igen.
    tak for linket og svar. ved godt jeg skal huske stempel i service bog og få skrevet ned hvad der er blevet skiftet.



  • #4   5. dec 2013 Det er ikke sikkert hun prøver at snyde, der er mange som ikke ved hvad reglerne er, men bare siger hvad de får besked på ovenfra smiley

  • #5   5. dec 2013 nej det var ikke planen for vil gerne beholde min bil men vil ikke betale 3800-4800 for at de kan skifte olie, oliefilter og pollenfilter
    hun ved godt hvad hun skal sige for har flere bekendte hvor hun har sagt det samme hvor de os lige måtte fortælle hende reglerne


  • #6   5. dec 2013 Lad du bare din far lave det, men husk at det skal kunne doc. at det er lavet efter fabrikkens forskrifter. Altså den olie der er hældt på skal opfylde de normer fabrikken sætter osv.

    Så skulle der ikke være noget at komme efter.


  • #7   5. dec 2013 ja har lige læst en tråd her inde med en aveo hvor der var diskusion med olie mellem automester og chevy
    det bliver doc. så godt det kan blive


Kommentér på:
ang. Service

Annonce