{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Dagen-derpå
Dagen-derpå
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432

Shit der var glat... pis os {{forumTopicSubject}}

Titlen siger det hele.. tog min C1'er ind til centrum i kbh i går, selvom jeg hader at kører i kbh, men var tvunget suk... nåh alt går da helt fint derinde, cyklisterne er flinke, og ikke for mange af dem, stille og rolig trafik. Så skal jeg til venstre i et lille lyskryds, jeg kommer kørende med ca. 30-40km/t. og da jeg begynder at bremse ned (rødt lys), i god tid, så går ABS'en HELT amok.. 30-40 meter længere henne holder denne VW up, og den kommer bare nærmer og nærmere..

Tror jeg nåede at bremse ned til 5-10 km/t før slaget skete, vi kørte ind til siden, en ældre herre steg ud (fin fyr), og sagde han også selv lige var gledet i dette kryds.

Det skal siges jeg har 1 år gamle Michelin alpine dæk med meget mønster på.

Vi undersøgte skaderne og der var intet at se, de havde ramt hinandens ko fangere og ikke en ridse kunne spottes. men stadig fik han mit nr. i tilfælde af han skulle opdage noget.

Nu vil jeg gerne vide følgende:

Når man opdager sådan et kryds her, er der så ikke et nummer man kan ringe til, og sørger for der bliver saltet/ryddet for isen som lå på vejen?

og ville det have hjulpet hvis jeg havde trukket min håndbremse? Hele forløbet varede måske 2-3 sekunder, så der var ikke megen tid at tænke i, men tanken strejfede mig stadig.

Hvad bør jeg tjekke på min bil efter sådan et slag, man kan ikke se noget, men vil gerne være 100% på der ikke skete bilen noget.

mvh. en lidt små chokerede

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shit der var glat... pis os
  • #1   8. dec 2013 Det ville i alt fald ikke hjælpe at trække din håndbremse, så havde du bare fået en bule i døren i stedet.. Du kunne kan drejet på rattet og kørt forbi ham hvis der var plads til det, ellers kunne du nok ikke have gjort meget andet end det du gjorde.
    I bør begge få tjekket bilerne på et værksted. Der kan sagtens være sket noget bag kofangerne. Den hopper bare ud på plads igen.

• #2   8. dec 2013 Hvis du huskede bare at træde bremsen så hårdt du kunne og evt styre samtidig. kunne du ikke gøre meget mere.
    Det er vigtigt at man træde så meget man kan på bremsen når ABS slår ind. Ellers kan den ikke bremse optimalt...

Det er svært at vurdere for os om der er sket noget. Den har jo noget afstivning inde bag kofangeren, det kunne jo godt have taget skade. Men det er igen afhængig af slaget..
    Kofangeren kan normalt godt tage små stød uden det skader noget. Men den kan også tage større skade inde bagved uden man kan se det ude fra. Det kræver at kofangeren afmonteres for at kunne vurdere skaderne.

• #3   8. dec 2013 Den slags uheld er der ikke så meget at stille op imod.
    Du har gode vinterdæk på, og abs'en virker, så du kunni ikke have gjort andet end du gjorde.
    At trække håndbremsen vil jeg ikke anbefale, det kan resultere i at bilen begynder at skride ud, og det ånsker du i hvert fald ikke sker smiley
    Det lyder ikke som om bilen har taget skade pga den lave hastighed. Men ellers er den eneste sikre måde du kan tjekke det på, er ved at afmontere kofangeren, og se efter om der er noget som er trykket bagved. Det kan muligvis osse ses nedefra hvis der er sket noget. Men det lyder ikke sån smiley

• #4   8. dec 2013 Min bror har arbejdet for Kbh Kommunes teknikforvaltning og de havde en sms/mms service hvor man kunne tage et billede af f.eks hul i vejen, defekt gadelampe osv og sende det ind til dem, hvorefter de kunne sende folk ud og gøre noget ved det. Ret genial ide, da Kbh er stor og der ikke er råd til at folk bare tuller rundt i byen for at finde ting der skal laves. Men mon ikke samme service kan benyttes her?

Jeg tror det er dumt at trække håndbremsen i dit tilfælde. Det kunne have fået bagenden til at skride ud, så du havde ramt Up'en med siden. Og det ville have givet større skader.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#5   8. dec 2013 Tak for de hurtige svar. Tænkte nok det kunne forværre situationen at trække håndbremsen. Men om jeg kunne have styret uden om må jeg ærligt talt indrømme jeg ikke ved, det hele gik ret hurtigt, bremsen hamrede jeg dog i bund hele tiden. Jeg afmontere lige min kofanger snarest og kigger om noget er blevet bulet. Krydser fingre.

Dan har de stadig det? Det er da en genial service.

• #6   8. dec 2013 Du kunne have sluppet bremsen lidt, så du ikke kørte og hakkede afsted på abs'en. Så kunne du nok sagtens ha nået at bremse, men det er nemmere at holde pedalen med fuld tryk.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#7   8. dec 2013 hmmm, men når du ser sådan en bil stå stille komme tættere og tættere på ens egen, og kollisionen nærmer sig, så var det ikke lige det min hjerne sagde til mig. nok nærmere "BREMS BREMS BREMSSS"... Typisk panik reaktion teori følger aldrig praksis i disse, men det gav da lidt erfaring, nu vil jeg bare gerne lærer af det smiley

Fyren sagde selv han ville undersøge sin UP i dag, og ville ringe hvis han så skader, men han har ikke ringet, så håber jeg slap med skræken.

• #8   8. dec 2013 Hvis der er isglat, og hjulene første har låst en gang (aktivering af abs) så er de svære at få op i omdrejninger igen. Og så er det at man sidder som passager med rattet i hænderne smiley

• #9   8. dec 2013 Sagde også at det er nemmere bare at holde tryk på og vente. Ville helt sikkert selv have gjort det samme. Men det er bedre at bremse lige på grænsen til abs. Sagde det bare fordi at nogen tror at abs'en bremser perfekt.

• #10   8. dec 2013 Jeg havdet også bare mosset bremsen i bund.
    Men man kan sgu altid være bagklog.
    Men nok det nærmeste din kofanger er din køler så hvis det er sket
    Noget med din bil er det forhåbelig køleren der har taget skade hvis den har

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#11   8. dec 2013 Er fingernem og elsker at rode med mekanik, har lige renoveret et par motorer fra nogle gamle motorcykler, men har sq aldrig taget en kofanger af en bil, er det en svær opgave eller kan det gøres på en dag? smiley

• #12   8. dec 2013 Heeh det kan gøre på nogle minutter smiley Eller en halv times tid hvis du lige skal knappe en bajer op og klø dig lidt i røven smiley

• #13   8. dec 2013 De er de færreste her i DK der kan bremse bedre end ABS. Så det er bare pedalen så langt ned man kan.

Jeg har lige købt mig min første bil med ABS, så jeg er spændt på hvordan jeg reagere når det er.. Har altid kørt ældre biler, så har været vant til at lette lidt på bremsen når man føler den blokerede. Det er jo den omvendte verden nu.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#14   8. dec 2013 Har heller aldrig kørt med ABS på mc, hvor jeg har godt 100.000km erfaring (har 3000 i bil..) Men det er nu også noget andet, er dog glad for jeg var gået over til bil i den situation jeg havnede i, for havde det været på mc var jeg kurvet lige ud midt i krydset. og mc'en ind i UP'en. ^_^

Lyder super så er det bare at se en YT video og komme igang! Så håber jeg intet er bukket, den drypper i hvert fald ikke med kølervand, det er da en start smiley

• #15   8. dec 2013 du kan ringe til 1-1-4 og fortælle hvor der er glat, så giver de besked til de rette personer... det samme gælder hvis der er et lyssignal der ikke virker eller andre "ikke-så-livstruende" ting galt i trafikken, ellers er det 1-1-2 smiley

Kommentér på:
Shit der var glat... pis os

Annonce