{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

valg af skolevogn? {{forumTopicSubject}}

Hey bg. Jeg var så heldig at blive færdig uddannet kørelære i onsdags. Så nu går jeg og overvejer hvilken bil jeg skal købe.

Jeg vil ofre 150000 hvis det er en nyere brugt.

Og 300000 hvis det er en helt ny.

Hvis det skal være brugt må den ikke havr kørt mere end 150000 km.

Jeg har selv kigget på en brugt bmw 320d og en opel astra.

Ellers har jeg kigget på en helt ny hyundai i 40. For at få deres garanti.

Jeg har os nogle andre krav til bilen 1 det skal være diesel. 2 den skal minimum være 440cm lang. Også skal der være minimum 4 døre. Kom gerne med nogle bud? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af skolevogn?
  • #1   10. dec 2013 jeg arbejder hos hyundai.. og en I40 har ufatteligt mange blinde vinkler! så ved ikke om det er godt eller skidt når folk skal lære at køre bil..

• #2   10. dec 2013 jeg tog selv kørekort i en seat altea, den synes jeg var rigtig fed at tage kørekort i.
    også fordi den var dejlig "stor" så man ikke har problemer med en stor bil efter man har taget kørekort.

Håber det kunne hjælpe smiley

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #3   10. dec 2013 Det skal være noget der kan holde. kæft koblingerne bliver knippet i køreskolebiler smiley

Er diesel ikke svære at finde koblingenspunktet på end benzin?

• #5   10. dec 2013 Den nye Skoda Octavia? smiley
    Der kan du få Ambition versionen med en 1.6 TDI til kun 250.000 kr for en helt ny.. smiley

• #6   10. dec 2013 #3 Diesel er nemmere i koblingen end benzinere..

Jeg havde gået efter den Hyundai, de kører sgu godt!

• #7   10. dec 2013 Diesel er væsentligt lettere at få i gang end en benziner for nye..
    Jeg ser flere Hyundai skolevogne her i byen, samt Skoda Octavia og BMW 3-serie. (Inkl. BMW E92 M3, dog længe siden efterhånden)
    Hvad med en Ford Mondeo?

• #8   10. dec 2013 Blinde vinkler i hyundai i 40 er ca de samme som i en passat sys jeg. smiley og diesel er helt klart at foretrække koblings mæssigt. Koblingen i skolevogne bliver ikke mere mishandlet end når fru jensen på 65 er ude og køre. Ellers er det i hvertfald en indhabil kørelære der sidder ved siden af. Når elever begynder at file skal de jo stoppes i det smiley

Tænker os at jeg vil kunne hive nogle kunder til i sådan en bmw. Men igen hyundais garanti er meget tiltalende

• #9   10. dec 2013 En nyere Volvo stationcar måske?

• #10   10. dec 2013 Allan b. Mondeo sys jeg personligt ikke om. Sys den er rigtigt ringe comfort mæssigt i forhold til så mange andre biler smiley så vil jeg faktisk hellere køre i fokus da jeg sys den køre bedre end mondeoen gør smiley

• #11   10. dec 2013 Allan b. Hvilken ville passe til mine krav?

• #12   10. dec 2013 Jeg er ikke super meget inde i brugt priser på volvo'erne må jeg indrømme. Men tænkte en V60?

• #13   10. dec 2013 jeg synes du skal tage bmw'en smiley

• #14   10. dec 2013 Aarh, tænkte også du kunne bruge 300.000 på en brugt. Men det skriver du jo højt og tydeligt du ikke vil. Trækker følehornene til mig igen!
    Kan man ikke trække noget afgift fra en skolevogn? Eller er det en skrøne..

• #15   10. dec 2013 Prøver lige at kigge lidt efter sådan en v60

• #16   10. dec 2013 Jeg troede faktisk også at der var mega lav afgift på skolevogne. 70% eller noget i den stil.

• #17   10. dec 2013 Volvo er lige dyrt nok sys jeg smiley i hvertfald v60

• #18   10. dec 2013 Andre f. Vi betaler sku fuld afgift. Det var der nogle dumme politikkere der vedtog. smiley

• #19   10. dec 2013 Hvilken mondeo har du kørt i siden du synes der er dårlig komfort? For komforten synes jeg er rigtig god i mk. 4 udgaven.
    Tog selv kørekort i en Audi A3, og synes det var en god størrelse bil at lære og køre i.

• #20   10. dec 2013 Har kørt den fra 08 af og sys bare den virkede meget hård at køre i smiley jeh ville os ha taget en audo a 3 men den er desværre for lille til at måtte lave taxa kort i smiley

• #21   10. dec 2013 Hvad med den nye skoda rapid sportsback?

• #22   10. dec 2013 Bmw, audi er helt klart det du får flest unge til at tage i.
    Typisk så pigerne er totalt vilde med audi, hvorfor aner jeg ikke, men kender utallige der siger ej, den audi dit og den audi dat. bmw nævner de slet ikke.

Hvor drengene de skal have noget baghjulstruk smiley

En af de vil jeg tage. Der findes nogle lækre audi A4 nu til det prisleje du snakker om, og det samme med bmw 320D eller 520D.

Helt klart det mærke du skal gå efter.

Ellers en bugatti veyron og du vil tjene kassen i minus smiley

• #23   10. dec 2013 En ting der måske er værd at overveje er leveringstid på dele... Når den blir bulet skal den jo helst ud og tjene penge inden den er kommet ind på værkstedet... Sådan er de fleste kørelærer der kommer hos os i hvert fald...
    De mener selv de skal foran alle andre kunder i køen smiley

• #24   10. dec 2013 Toyota supra, nissan skyline smiley

• #25   10. dec 2013 Kan man ikke få dele til fleste mærker dagen efter? Det synes jeg aldrig har været et problem med nissan og toyota - de ved så også godt hvad de skal have for lortet.

Jeg vil også sige en 320d. Det er en rimeligt smart bil, der samtidig udstråler noget proffessionalisme. Og så er det BMW kvalitet og god diesel økonomi. Betal det det koster at få lavet nogle ordentlige reklamer på den, som folk lægger mærker til, uden at det bliver trælst at se på. Det burde hjælpe med at lokke nogle kunder i biksen.

• #26   10. dec 2013 En ting er mange kunder med en bestemt bil men en anden er at den også skal betales og serviceres.
    Skal der 20 ekstra elever til i året for at tjene til en bestemt bil kan det måske være en ide men en anden billigere bil.

• #27   10. dec 2013 Det er jo nok smag og behag smiley
    Ahh havde ikke lige fanget den skulle være til taxa kort. Så må du jo ud og finde en brugt Audi A4 smiley

• #28   10. dec 2013 Kender en med egen køreskole og han bruger selv en 520d. Den har rundet 500.000, men han fandt bare en motor i Tyskland med 100.000 på klokken, skiftede, og nu er den klar til en kvart million igen, hvis ikke mere smiley utrolig slidstærkt køretøj præget af kvalitet - selv i de udgaver med "små" motorer.

Du får sgu ikke samme resultat fra en "ny" Hyundai. Hvad end du vil det eller ej, er det en gang billigt koreaner plastic. Rund 200.000 i den - så hedder det værksted hver anden uge..

• #29   10. dec 2013 En a eller b klasse ? Tror en a klasse ville være god til at få eleverne over til dig

• #30   10. dec 2013 Altså en ny en, de gamle er lidt morfar

• #31   10. dec 2013 kørelærerne her hvor jeg bor kører i følgende biler:
    Golf 7
    Golf 6
    Seat altea
    Golf 5 plus
    BMW 1 serie
    BMW 3 serie(e46 og e90)

Men generelt så er mindre biler vel, så længe de ikke er alt for små, det er jo dig der skal betale brændstof og reservedele, og jo mindre udgifter du har jo billigere kan du jo tilbyde kørekortet smiley

• #32   10. dec 2013 Jeg tog kørekort i en audi a4 stationcar diesel, og det var jeg rigtig glad for smiley

• #33   10. dec 2013 Okay. Tror ikke en bmw 320d ee meget dyere at holde kørende end eksempelvis en nyere golf. Self er bmw dyr på original værksted men det er de fledte biler jo. Tror sku det skal være sådan en bmw eller en a 4. De os ok forsikrings mæssigt kan jeg se. Tak for hjælpen drenge. Kom gerne med flere bud smiley

• #34   10. dec 2013 Jeg fik mit i en golf 3 smiley , efterfølgende havde jeg ialt 6 golf 3´er smiley

Men bmw, 120D, 320D 520D, Audi A4 er vejen frem. I odense køres der i Audi TT og det er 5 år i træk han har den, og der vrimler med folk hos ham.

• #35   10. dec 2013 De nyere bmw går jo 18-24km/L hvad mere kan man forvente ? smiley

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #36   10. dec 2013 Jeg valgte sq min køreskole på prisen / dygtig lærer, var røv ligeglad med bilen, for at være ærlig. smiley

• #37   10. dec 2013 Du kan komme og se min den er til salg og er en skolebil ring hvis det kunne være noget. jeg har selv givet 420.0000 plus indretning til skolevogn den køre godt og med mange nye dele mobil 61100729

• #38   10. dec 2013 Babubber. Vælger heller ikke bil udelukkende for at trække kunder til. For så ville en m5 nok være at foretrække jo smiley jeg er dygtig og passionet så tror ikke det med kunder bliver et problem. Samtidig er jeg ung og det lidt en fordel for mig smiley

• #39   10. dec 2013 jeg kiggede udelukkende på bilen smiley "kører du peugeot?" nej så tror jeg, jeg vælger et andet sted smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #40   10. dec 2013 Patten Hvis du syntes at en i40 er en bedre bil, komfortmæssigt, end en Mondeo, må du godt nok have en speciel ryg, kører pt. i en mondeo (150.000km/år) og havde en i40 i 6 dage, da jeg skulle afløse en anden chauffør, og har aldrig i mit liv haft så ondt i ben, lænd og ryg efter at have kørt i den bil, sæderne er så stive at det er som at sidde på en træbænk.

Derefter sagt, så kræftmæssigt, er en i40 i stort underskud, tryk speederen i bund i deres 1.6 CDTI med aut. gear, og vent 2-3 sek før der sker noget, hvorimod mondeo letter med det samme man tænker på at smide speederen i bund.

Men kan også anbefale en Altea XL, fantastisk bil at køre i, samt man sidder lidt højere end i en alm st.car.
    En Mercedes B200 CDI kan også været en alternativ, den kører også kanon godt.

Mazda 6 er også en fin bil at køre i, havde fornøjelsen af sådan en i 5 dage, men foretrækker stadig Mondeo'en, da kabinen er lidt større i den.

Selv tog jeg mit kort i en Avensis for 8 år siden, og det er også en fantastisk bil at køre i.
    Mit taxa kort, blev taget i en Hyundai Sonata, og vil du have en hyundai, skal det være den, den er dog noget bredere end en i40 er.

Da jeg skulle vælge kørelærer, kiggede jeg også på hvilke biler de havde, var sådan set ligeglad med mærke/model, men gad ihvertfald ikke køre i det som de fleste tilbød dengang, som var den "nye" VW beetle, da jeg godt ville lære at køre i noget der fyldte lidt på vejen, samt jeg vidste allerede dengang, at jeg ikke kunne krølle mig sammen og komme ind i en beetle.

Skal nok også lige sige, at vores "ældste bil" i firmaet pt. er en Mondeo der er 26 mdr gammel, med 360.000km på klokken, og der bliver ikke lavet andet end alm. service på den, som vi selv foretager, da garantien jo for længst er overskredet km. mæssigt.

i40'eren havde 4 fejl på ESP inden for de første 15.000km

• #41   10. dec 2013 Berndt k. Jeg lytter til hvad du siger. Jeg sys dog ikke om mondeoen. Komfortmæssigt. Men det jo klart en smags sag smiley og det ellers nogle rigtigt fine alternativer du kommer med der. Dem vil jeg kigge lidt på smiley

• #42   10. dec 2013 Her i Aalborg er der en der kører rundt i en A4 Cabriolet,forholdsvis ny. Vil skyde på at den er fra 10' - 11 :-).
    Ellers kører folk rundt i, mondeo.... , 3'er-serie, A4, A3. A1, Hyundai I40, Yaris, Auris, Avensis, og en enkelt i en Opel Insignia tror jeg smiley

• #43   10. dec 2013 Prøv lige en Honda Accord også. Så kan du også køre med dine elever hver dag, i stedet for at holde på værkstedet.
    Eller vælg en skolevogn som den orange i min profil. Den var et stort hit i Frederikshavn i 70'erne smiley Har et sæt skolepedaler du kan få billigt hvis du køber et eksemplar magen til. smiley

• #44   10. dec 2013 Abildgaard smiley sådan en manta kunne sku være fin smiley kiggede faktisk os lidt på accord smiley sys bare man høre så meget om honda og reservedels priser?

• #45   10. dec 2013 hvad med en kia ceed ? jeg tog mit kørerkort i sådan en sw fin vogn at kører i. og den har han haft i mange år uden de store problemer

• #46   11. dec 2013 Hvad med en Mini Cooper Clubman?

• #47   11. dec 2013 Fuck all.

Cadillac BLS ;P

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/cadillac/bls/19-d-150-business/934228

• #48   11. dec 2013 min far er køre lære og køre nu i sin 3 Kia ceed og har aldrig haft problemer med nogen af dem, den ceed han havde før kørte 342,000 som skole vogn på den samme kobling smiley og 7års garanti er heller ikk at forglemme smiley

• #49   11. dec 2013 Køb en audi hvis du vil ha mange pige kunder smiley

• #50   11. dec 2013 Tog selv kørekort i en Honda Accord 2.2 Diesel. Synes det var en meget behagelig bil at tage kortet i smiley

• #51   12. dec 2013 audi a4 avant!

• #52   12. dec 2013 valget bliver nok en 320d e90. da jeg sys der er rigtigt god komfort og kvalitet for pengene i sådan en.

• #53   12. dec 2013
    Til at starte med, lær at stave til kørelæreR, du er PIVgrøn og skriver du er : dygtig og passionet

HA HA smiley

• #54   12. dec 2013 thomas f. du godt nok sej hva? smiley hvis ikke du har noget der kommer emnet ved hvorfor så skrive? og selvom jeg er piv "grøn" kan jeg sagtens være passioneret og dygtig. du kender mig ikke. og du kender bestemt heller ikke min bagrund for at have taget uddannelsen. så sys bare du sku tage og smutte ud fra det her emne igen din tåbe.!

• #55   12. dec 2013
    Ha ha, virkelig moden og dygtig kørelæreRRRRRRR...

Vil bare spare dig for en masse fremtidige pinlige situationer hvor du ikke engang kan stave til din egen uddannelse.

Dygtig kørelærer..? Det bliver du efter 10-15år, tro mig smiley

• #56   13. dec 2013 Mercedes A-klasse

• #57   13. dec 2013 Hvad med den nye Peugeot 308? Virkelig lækkert design og motor smiley

• #58   13. dec 2013 Og i øvrigt stort tillykke!! smiley

• #59   16. dec 2013 evnt. Nissan Qashqai? og måske vente til 2014 modellen kommer?

• #60   16. dec 2013 tag en i40 - den er fin og man sidder godt i den! den har en 1,7 l motor og ikke en 1,6, som nogle kloge mennesker påstår

• #61   17. dec 2013 Ham jeg tog MC kørekort ved havde Mazda og dem ville han godt selv stå inde for. Men vil sq hellere findes død i vejsiden ind at tage kørekort i en Hyundai. Min gamle arbejde havde et par stykker af dem og de var bovlamme og rigtige triste at kører i. Så hellere en Mazda 6 eller tilsvarende.

Og @Daniel A, 2014 modellen af Qashqai sælges allerede smiley

• #62   17. dec 2013 Jeg har købt en bmw 320D E90. smiley den var fin i prid og udstyr. Samtidig med det så den faktisk utroligt billig i reservedele. smiley så det er nu meget godt smiley

• #63   8. jan 2014 Og Hyundai i40 har flere og væsentlige mere trælse blinde vinkler end Passaten har.

• #64   8. jan 2014 Tog mit kørekort i en Octavia fuld udstyrs model, og det var bestemt ikke til at klage over smiley

Kommentér på:
valg af skolevogn?

Annonce