{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Batteri Problem {{forumTopicSubject}}

Hej
Ang. mit batteri i min VW Polo 1,4 2006 ,som kan svigte en gang imellem specielt når det er koldt,starteren drejer fint rundt.

Har prøvet at måle på batteriet med et Volt meter ved stilstand efter 2-3 timer er batteriet nede på 12 volt

Når man starter er den lige nede og vende på 10 volt når den går i tomgang lader den med 15 volt

Det tyder vel på at det er batteriet der driller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri Problem
  • #1   28. dec 2013 på med et nyt batteri, den må slet ikk komme ned på 10 volt når du starter

  • #2   28. dec 2013 Vrøvl

  • #3   28. dec 2013 Den trækker næsten 200A i start øjeblikket, så at den i samme øjeblik rammer 10V har intet at sige. Men batteriet kan sagtens være defekt, oftest ses det på biler med anlæg, og andre store strømforbrugere, og som primært kører korte ture, når vinteren så sætter ind, og kapper yderligere ca 20% af, så der ikke nok til at starte. Få ladet batteriet helt op, inden du gør andet.

  • #4   28. dec 2013 Hej
    Jeg prøver at få ladet batteriet helt op

    Når jeg måler 15 volt i tomgang er det ikke i overkanten,mener at have hørt max 14,4 volt ?


  • #5   28. dec 2013 Meget afhænger jo også af kvaliteten på dit målegrej. Men jo det er i overkanten, nyere biler kan sagtens komme op på 14,7V men kun ganske kort, eller ved fejl

  • #6   28. dec 2013 jeg har sku ikk en eneste bil der rammer 10 volt når jeg starter dem, om det er min r6 eller v6, eller for den sags skyld de 3 volvoer jeg har


  • #7   28. dec 2013 14.4 plejer at være gennemsnittet, men hvis du kan måle 15v er der noget der tyder på at dit laderelæ ikke virker helt som det skal

  • #8   28. dec 2013 Som sagt, skift batteriet. Den må aldrig være nede under 11 endda!

  • #9   28. dec 2013 Alex B:
    Kraftige afladninger resultere i spændingsfald.. Det er normalt..
    Du har nok heller aldrig målt spændingen over batteriet i samme øjeblik du har startet bilen..


  • #10   28. dec 2013 Emre, læs hva jeg skrev og fat det dog, hvis jeg ikke havde det, havde jeg nok ikk skrevet som jeg har, så er den vist ikk længere

  • #11   28. dec 2013 Du er måske auto elektriker med det fornødne værktøj til at måle i startøjeblikket ?

  • #12   28. dec 2013 nej det er jeg ikke ,jeg har bare haft et voltmeter på i start øjeblikket
    det var der jeg kunne se at den lige var nede og vende på 10volt


  • #13   29. dec 2013 Hvis det er et af de helt billige voltmetre er det omtrendt lige så nøjagtigt som at kigge på bensinmåleren for at finde ud af om bilen mangler kølervæske... smiley

  • #14   29. dec 2013 Bjarne J, den var til Alex B.
    Og Enig med Cody


  • #15   29. dec 2013 Alex B:
    Så du påstår seriøst at et helt normalt syrebatteri sagtens kan aflade 200a uden at få et spændingstab????? er det dit endelige svar???????


  • #16   29. dec 2013 Læs hvad der står før du skriver.

  • #17   29. dec 2013 et batteri er ikke nødvendigvis defekt hvis man kan få spændingen til at falde over den til 10v... Det handler om hvor kraftig en afladning man tvinger det batteri til at give..

    Det er det der er forkert.. smiley

    At jeg ikk ved hvad manden starter tager af amp er en anden side af sagen.. men trækker den fx 200-300a så er det sku da forståeligt og normalt at batteriet vil falde til 10v imens starteren kører.. Men så stige igen når den stopper..


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #18   29. dec 2013 ellers køb et batteri i harald skrald. De koster ingen penge, og jeg har gode erfaringer med det?

  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #19   29. dec 2013 !


  • #20   29. dec 2013
    Ronny R

    Yeah... Det skal nok hjælpe at købe et lavkvalitets møgbatteri af værste skuffe...


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #21   29. dec 2013 Cody
    Jeg havde det batteri i min w124, passat, bora og i min g3.
    Ingen problem det. Min erfaring.


  • #22   30. dec 2013 Det billige lort er ikke lavet til den stress og det strømtræk et kvalitetsanlæg yder på batteri banken... Så at du ikke har haft problemer har nok ikke været fordi batteriet var super godt... Men fordi det ikke skulle levere ret meget strøm... .

  • #23   30. dec 2013 Varta kan man købe ved autobremsen for 500kr.

  • #24   30. dec 2013 Og når det koster 400-500kr i Harald Nyborg så kan det da ikke betale sig.

  • #25   14. jan 2014 Og ville personligt også vælge Varta over så meget andet.

  • #26   14. jan 2014 Naaaah Varta batterier skulle ikk være helt så gode som folk tror i følge tester.. (ikke noget jeg har læst men har fået det at vide af et par stykker)
    De kører ret meget på navn/mærke omdømme..

    Exide skulle fx være meget bedre til prisen.. Deres agm batterier koster en tand mere end normale Varta batterier men fungere en del bedre både pga produktet er bedre og også pga teknologien smiley


  • #27   15. jan 2014 Emre,

    Sidste gang jeg købte alm AA batterier holdte Varta batterier sjovt nok meget længere end Duracell, så mine erfaringer er gode med dem.


  • #28   15. jan 2014 Nu er der godt nok også meget forskel på aa batterier og så batterier til biler... Hvis man tror at levetiden på AA batterier giver en indikation om levetiden på et bilbatteri, så ligger ens IQ niveau nok et langt stykke under gennemsnittet... man bor nok højest sandsynligt på en form for institution for udviklingshæmmede... Så regner ikke med at nogen tror de 2 ting har noget med hinanden at gøre...

  • #29   15. jan 2014 Nu synes jeg så bare du skal lukke røven Cody istedet for at komme med bundløse fornærmelser.

    At jeg ville vælge Varta på grund af mine erfaringer med deres alm batterier er da min egen sag. Og formodede egt bare at når deres alm batt var gode at så gik man nok ikke helt galt i byen med deres bilbatterier.....


  • #30   15. jan 2014 De 2 ting har intet med hinanden at gøre da det er 2 vidt forskellige teknologier... Tests har også vist at de billige AA batterier fra kvickly der hedder "extra" også holder længere end Duracell... Tror sågar at IKEA har et AA batteri der holder længere end Duracell... Det eneste det beviser er at Duracell er et elendigt produkt...

    At vælge et bilbatteri ud fra at deres AA batterier er gode, svarer til at vælge en Yamaha Motorcykel fordi dit Yamaha Stereoanlæg spiller godt... Det hænger på ingen måde sammen...

    Varta laver nogle udmærkede Startbatterier... Men som almindeligt Syrebatteri der er det faktisk ikke bedre end f.eks. Banner batteries... Eller Exide...

    Tager vi batterierne inden for AGM teknologien er Exides batterier heller ikke engang de bedste...

    Men Varta er et ok batteri til at starte bilen med... og ikke mere end det... men at vælge ud fra at deres batterier til din lommelygte er gode, giver jo ingen mening... Det er jo stik imod al sund fornuft...


  • #31   15. jan 2014 Danger Dane:
    Du er ude i at sige at samsungs telefoner er gode fordi de laver gode fjernsyn..
    WTF

    Cody:
    Ja varta er ikke så gode som man regner med vel?
    Altså bare overpriced kontra hvad man får ud af det..

    Dog har jeg set at Exide er betydelig billigere i tyskland end her.. Så et Silver line varta batteri som mit koster det samme som et Exide AGM batteri der, hvilket jo er en del bedre..


    Banner har jeg også hørt godt om..


  • #32   15. jan 2014 Emre, Ikke helt. Jeg er ude i at sige at jeg formoder at fordi Samsung laver gode telefoner, at så antager jeg deres TV sandsynligvis også er gode. og vice versa. Ved godt at der er forskel på et tv kontra en telefon, eller AA batteri kontra bil batteri.

    Men kan ikke se problemet i at formode at hvis AA batterierne eller telefonen er god at så er bilbatteriet eller fjernsynet sq nok ikke. Det er ikke en garanti at det er godt, men en formodning


  • #33   15. jan 2014 Ja man kan jo godt se på det på den måde, men det er forskellige teknologier der står bag de forskellige produkter.. Og ofte er firmaer ikke lige gode til at hvad de laver..
    Derfor er det nok en dårlig metode smiley


Kommentér på:
Batteri Problem

Annonce