{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Ford Focus 1,8 Diesel - for og imod {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Jeg skal med en kammi ud og se på "ny" karret. Han skal bruge en "stor-lille stc" i diesel.

Vi har derfor overvejet en Ford Focus stc med en 1,8 dieselmotor fra 2000 og frem.

Men - jeg kender absolut intet til den bil, så jeg håber, der er nogen her, der kan give lidt konstruktivt feedback.

* Hvordan er den 1,8 dieselmotor der ligger i focus. Er den "noget værd" eller? Hvor langt kan man påregne sådan en motor holder?? Kan se der findes flere salgs 1,8 diesel til focus med forskelligt antal HK. Hvilken er bedst og mest stabil?
* Rust er jo et problem på alle biler i vores salt-ramte lille land, så det bliver der naturligvis holdt øje med - men - er der steder den er særlig slem til at ruste?
* Hvordan er den i vedligehold? er den dyr eller er den i den billige ende?
* Kan se der findes flere forskellige udstyrsnivauer. Giah er naturligvis den højeste. Men kan se der også er Ambiente og Trend. Har lidt svært med at se forskellen mellem de to. Nogen der kan hjælpe der?

Håber på mange gode og konstruktive svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Focus 1,8 Diesel - for og imod
  • #1   2. jan 2014 Jeg havde en Ford focus 1,8 tdci 115 hestes. 2004
    Før jeg fik den havde den fået skiftet turboen og noget andet som jeg ikke husker (20-30 tusind regning) da jeg havde den var der lidt periodisk fejl med svinghjulet

Den rustede ved hjørnet i døren. Og så også ved sidespejet

Men bortset fra det, kørte den super rart, og tændte hver morgen smiley

• #2   2. jan 2014 Turboen er dyr hvis du køber den hos Ford.dk ca 14000kr uden montering
    Men i Tyskland koster den kun 6500kr uden montering

• #3   2. jan 2014 Ambiente er laveste udstyrsniveau. trend mellem og ghia højest. Men eftersom en ford kan bestilles med alt udstyr fra fabrikken kan du ikke altid regne med betegnelserne.
    1,8tdci'eren er faktisk en super motor. Den går lidt hårdt i forhold til de nyere fra PSA. men den kører for evigt. De går aldrig i stykker. Der er selvfølgelig alm. fejl som svinghjul og EGR sker også ind i mellem. Har aldrig haft skiftet en turbo på en, og når de går i stykker er det som regel pga. manglende vedligeholdelse.
    Jeg ville sige go for it.

MHT. rust på focus, så er de ikke slemme i bunden. Men udsatte steder som skærmkanter bag og paneler kan godt være ramt af det. Og så er mange af dem svage i bagklappen ved håndtaget.
    Vedligeholdelsesmæssigt er ford billig i forhold til japanske bilmærker. jeg ville nok sige at de ligger på omtrent de samme reservedelspriser som vw.

• #4   2. jan 2014 Super - jeg siger tak for feedback smiley

Kommentér på:
Ford Focus 1,8 Diesel - for og imod

Annonce