{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.512 visninger | Oprettet:

Fjerne Navsværte fra Sæder {{forumTopicSubject}}

Hey Gutter..

Jeg har en dejlig kostue i min bil, jeg skulle så lave små fejl / slidtage på kabinen og købte noget sort navsværte hos ROC.. nu er det sådan at det navsværte jeg har påførst så åbenbart ikke var den samme farve som sædet! og det kan nu ses tydeligt.. hvad fanden gør jeg lige her? kan jeg få navsværten af på en måde? eller er det at finde den rigtige farve også male dem over med det?

- På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne Navsværte fra Sæder
  • #1   6. jan 2014 du har to muligheder enten find den korrekt farve og med lidt held kan du få det til at matche eller give hele stuen navsværte

• #2   6. jan 2014 Var jeg bange for smiley Aner ikke hvad farve min kabine er? den ser sort ud, men det er den så åbenbart ikke :-s - Kan Acetone ikke gøre det?

• #3   6. jan 2014 For det første er det helt galt det du har gang i og for det andet så prøver man jo på et ikke synligt sted før man går i gang. Her må man altså godt kalde dig en klovn.

Navsværte er som sådan kunne farve når du har renset dine sæder helt i bund og preppet dem ti det. Umiddebart tror jeg du kan fjerne det meste af den plet dr med noget god læderrens.

Når det er sagt så næste gang tjekker du lige op på hvordan man gør inden du går i gang smiley Du skal jo have en helt anden indgangsvinkel end det du laver. Du kan eventuelt kigge på http://www.furnitureclinic.co.uk/ og se hvordan man faktisk gør det du vil smiley - held og lykke med det (hvis du vil have noget mere krads til at fjerne di navsværte så brug isopropyl, de har det i matas blandt andet)

• #4   6. jan 2014 med acetone får du en helt mat plet på dit sæde

• #5   6. jan 2014 Jubidition:

Jeg fik således af vide af en sadelmager.

1. Rens stedet grundigt med Acetone, så det bliver mat og fjerner ALT fedt.
    2. Påfør navsværte på stedet der skal farves eller gendannes
    3. Lad tørre i 2 timer
    4. Vask grundigt resterne af med sæbevand
    5. Smør det ind i Læderfedt..

Så hvis der er en der er en klovn, er det nok sadelmageren...

- Jeg må prøve med isopropyl, knofedt, acetone og brun sæbe, for at få det fjernet.. - Håber fandme det lykkes!

• #6   6. jan 2014 - at jeg ikke testede farven er bare pisse ærgeligt smiley

• #7   6. jan 2014 Et lædersæde skal forsegles efter farve, det kan læderfedt ikke klare. Læderfedt har intet at gøre på bilsæder, det fylder porrerne op og lukker dem af så de bliver stive og får rynker. Så ja han har været en decideret klovn. For fremtiden så brug en læderrens inden du fikser dine sæder (Isopropyl og acetone fjerner fedtet i læderet og det er ikke det du skal gøre ved en rens, acetone er dog meget hårdt for læderet der ville jeg foreslå isopropyl i stedet).

Når du så skal gøre det godt kan du bruge enten en læderbalsam eller en konditioner. Det er det man bruger og det virker smiley

• #8   6. jan 2014 Tak for svaret! må prøve mig frem.. er noget brunsæbe f.eks. en idé ? Du tror ikke at acetone kan påføres, på stedet hvor navsværten er?

• #9   6. jan 2014 glem alt om brun sæbe...

Kommentér på:
Fjerne Navsværte fra Sæder

Annonce