Klubrally 2014 {{forumTopicSubject}}
Husk klubrally sæsonen 2014 snart går i gang. Klubrally er hastighedsprøver der køres typisk i, og omkring industriområder. I er to i bilen, - 1. køreren der styrer bilen, og 2. køreren der hjælpe/ navigere 1. køreren rundt på prøverne.
Her køres på tid, og der kører en bil på prøverne af gangen. Denne sport kan køres i din egen bil uden styrtbøjle eller andre sikkerhedsforanstaltninger end, at i skal have styrthjelm på, og en ildslukker i bilen. Det er meget sjældent der sker større materiel skade, og de fleste kan køre en hel sæson uden de store omkostninger til reparationer osv.
Bilen skal være indregistreret og være i rimelig stand.
Se evt. disse links fra klubrally:
http://www.youtube.com/watch?v=3sX-rTVolNM
http://www.youtube.com/watch?v=piuBygATQ74
For at køre klubrally skal man gennem et kort kursus i teori, og efterfølgende et kursus hvor kommer ud at køre på en prøve hvor man kan prøve lidt af og lære regler mm. Selv kurset er rigtig sjovt, og så er i helt klar når i kommer ud at køre Jeres første løb. Disse kursus bliver afholdt over hele landet, og kan ses snart på www.speednord.dk. Her kommer en kalender med kursusdatoer - og eller skriv til mig, så finder jeg en løsning
Jeg har selv kørt klubrally i 14 år, og synes det er det sjoveste jeg har prøvet.
Kører i en Peugeot 205 1,3 Rally, men startede selv i en Toyota Corolla Liftback 1,3 - 100% standard, og det var alligevel rigtig sjovt. Klubrally har givet rigtig mange gode oplevelser.
Håber at se nogle af Jer ude på prøverne. Har I spørgsmål er i velkommen til at skrive her eller på min mail: teamwester@hotmail.com
Der er også god information at finde hvis I søger på "klubrally" på facebook, eller på www.speednord.dk
Hilsen
Hans Wester, Randers Auto Sport
sep 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 69 Svar: 714
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 24
Bilen skal være på plader/ Indregistreret.
Man kan køre på prøveplader, men så skal bilen være synet som rallybil, og må så iøvrigt kun bruges til det.
Grunden til den skal være på plader er at man kører på offentlig vej mellem hastighedsprøverne.
Hans
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 842
jan 2010
nov 2012
jan 2010
nov 2012
Klubrally 2014