{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.271 visninger | Oprettet:

volvo V70 2,5 TDI FEJL {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har en Volvo V70 2,5 TDI (d5252t) fra 1997. T4 motor

har skiftet motor i den men den vil ikke starte og har fejlkoder jeg ikke kan få væk!

Fejl:
Magnetventil for start indsprøjtning AKTIV (1)

Elektronisk tomgangsstop AKTIV (2)

nr 1 kan jeg ikke slette den er der hele tiden og nr to kan slettes men kommer igen når jeg har prøvet at starte den.

Skal det måske indstilles med måleur og hele pisset før det forsvinder?

motoren har kun stået stille i 9 måneder.

når jeg prøver at starte den kommer den hostende i gang også går den ud igen som om at startspærren slår til! hvad gør jeg??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  volvo V70 2,5 TDI FEJL
  • #1   9. jan 2014 Nej ikke noget med justering at gøre. Magnetventilen sidder jo på pumpen og de har en startspærre i den del af pumpen altså til at styre magnetventilen man kan evt (luse) den uden om

• #2   9. jan 2014 Prøv at se om ventil er åben/lukket startspærre funktionen fra vag blokere magnetventilen, men man kan bare styre den med
    12v så burde du kunne se om den kan starte

• #4   9. jan 2014 Der får en ledning hen til en ventil og når den for 12v direkte fra batteriet kan den stadig ikke starte der får så to ledninger længere ned på pumpen til noget andet og tror det er en tryk føler. Har prøvet at sette det gamle på fra den gamle pumpe men fejlen er der stadig. Tester siger ogs den ikke kan komme i kontakt med en EUC i når jeg prøver at gå direkte ind og vil aktiverer den ventil.?

• #5   9. jan 2014 jeg har selv lige haft næsten samme problem med min citroen efter lang tids søgen igennem dyser,egr,følere og sensore så fandt jeg sgu ud af at trykreguleringsventilen (magnetventilen) til selve dieselpumpen på motoren og trykføleren på railen var i stykker begge blev skiftet på den idag og bilen køre som en drøm igen faktisk bedre end nogensinde

• #6   9. jan 2014 ps så bruger volvo jo en hel del af psa's motore smiley og delene er bosch og valeo i begge biler så det er ligemeget om det er svensk eller fransk kvaliteten er nøjagtig den samme smiley

• #7   9. jan 2014 Den model her køre med t4 / audi 2,5 tdi motor 140
    Hk ikke psa

• #8   9. jan 2014 hmm jaaaa det GJORDE de smiley den du snakker om er den helt gamle hakker der lå i 740 og 940 den er her volvos egen motor men mange principper og dele fra psa gruppen

• #9   10. jan 2014 Flemming kongsgaard v- den eneste føler det sidder på den er krumtapsføleren der sidder foran på motoren lige nede under diesel pumpen... smiley

• #10   10. jan 2014 Nicklas H det er VW motoren der ligger i den her. Den gamle 5 benet 2,5 TDI'er der minder meget om den gamle LT motor som lå i 740 med to tandremme en i hver side af motoren Den her motor ligger også i de gamle Audi A6 fra 97

• #11   10. jan 2014 Her er reg på bilen så kan i selv se det, AC66026

• #12   10. jan 2014 Min far har en s80 fra 2002 den er med samme audi motor kørt 480.000 tror aldrig den dør men hakkebræt ja

• #13   10. jan 2014 Ja den larmer! Men den lyder godt når den skal arbejde! Min motor nåede at køre 634.000 så gik plajlejerne...

• #14   10. jan 2014 Troede slet ikke de stadig lavede den motor i 02 også. S80 er godt nok svær at finde med den motor !

Kommentér på:
volvo V70 2,5 TDI FEJL

Annonce