{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan ser jeg om dæk er helårsdæk?
  • #1   12. jan 2014 Helårsdæk er mærket med M+S (mud and snow), så i princippet er det vinterdæk.

• #2   12. jan 2014 Hvilket mærke og model?

Fx Vector 4 seasons
    eller kleber quadraxer
    eller A001

• #3   12. jan 2014 Helårsdæk er dårlige sommerdæk og dårlige vinterdæk..
    Glem helårsdæk og køb sommerdæk og vinterdæk. .

• #4   12. jan 2014 Hmm...Der står umiddelbart ikke M+S.

Det er nogle "GT radial". Der står noget med "Temperature A"! Aner ikke hvad det betyder?

Kong G: Til minibiler er helårsdæk et fint valg, ifølge både FDM og andre kyndige...Men det er sådan set underordnet for mit spørgsmål!!!

• #5   12. jan 2014 helårsdæk burde være forbudt! De er jo livsfarlige!

• #6   12. jan 2014 M+S er da vinter dæk sne og mudder dæk.
    Og ikke noget at gøre med sommer smiley

• #7   12. jan 2014 Dalsgaard: Biler burde være forbudt, de er livsfarlige! Hold nu dig til topic, hvis du har noget at tilføje...

SSS: Så giver det meget god mening at der ikke står det...

• #8   12. jan 2014 Vinterdæk er klart bedst på is og sne og rigtig kolde og våde veje. Så ja. Vinterdæk er det bedste valg måske 10 dage på et år

• #9   12. jan 2014 Du opdager det et helårs dæk hvis du køre med det om vinteren og det ikke har de gode egenskaber og når du så køre om sommeren har den heller ikke de gode egenskaber der, det bare en blanding af sommer og vinterdæk dog uden de gode egenskaber

• #10   12. jan 2014 Jannik C - Bare fordi et dæk er mærket M+S er det ikke ensbetydende at det er et helårsdæk det kan lige så godt være et vinterdæk.

Til trådstarter - Du kan se det ved at kigge på siden af dækket der skal være en lille trekant med vintersymbol og lige ledes med et sommersymbol i form af et snefnug og en sol.

• #11   12. jan 2014 Ville skifte det hvis jeg var dig smiley
    Heller have det er iorden og kan køre på is og i sne med de rigtige dæk.

Der kommer lameldæk ind i billed det er super godt vinterdæk efter min mening.
    Selv på spejlblanke veje med is står de stort set fast efter normal kørsel smiley

• #12   12. jan 2014 Der skal stå MEGET mere end det før vi kan hjælpe, og ja, indskudt tillægs-råd: kør på skiftevis sommer og vinterdæk smiley

• #13   12. jan 2014 Tak for svarene indtil videre.
    Jeg tager lige et billede af dem, og smider op.

Mht til debatten; Helårsdæk vs vinterdæk, så citerer jeg:
    Helårsdæk er et reelt alternativ
    I en test af 10 helårsdæk udført af det tyske bilmagasin AutoBild, klarer flere helårsdæk sig ganske overbevisende. Faktisk konkluderer AutoBild, at de bedste helårsdæk er et reelt alternativ til det besværlige skifte mellem sommer- og vinterdæk. De to bedste helårsdæk – Goodyear Vector og Sava Adapto – har ingen nævneværdige minusser i en direkte sammenligning med dæk udviklet til henholdsvis sommer og vinter-føre.

Det er dog en vigtig pointe, at helårsdæk fungerer bedst på mindre biler med relativt små hjul på 14 eller 15 tommer og med en bredde på op til 195 mm. Herhjemme dækker det en stor del af bilparken – storsælgere som VW Up

Og min bil ER en Up, og ER med 15".
    Så den debat behøver vi ikke at spilde mere tid på...

• #14   12. jan 2014 Der skal være en ligende mærkning som dette hvis det er et helårsdæk

profilbillede
  • Stig
    Stig Tilmeldt:
    maj 2003

Emner: 20 Svar: 56
    #15   12. jan 2014 M+S betyder mud+snow og det betyder at dækket har et minimum af egenskaber i mudder og sne.
    Som regl kan man også på dækket se at den ene halvdel er sommerprofil og den anden er vinterprofil (mange riller i gummiet).
    Også selfølgelig logo som vist af Alex

• #16   12. jan 2014 Uanset hvad mærkningen siger er Gt-radial et discount dæk på linie med nankang.
    Jeg kan til gengæld godt forstå at du ikke har lyst til at høvle dem ud hvis der er masser af mønster på.
    Jeg ville give dem en chance, og bare være forberedt på at skifte dem ud hvis de viser sig håbløse i sne, slud og sjap!

• #17   12. jan 2014 Nu køre jeg selv mc offroader.
    Fik dæk hjem fra tyskland, det er m+s og det er lameldæk m+s smiley
    Det køre man kun med i vinter perioden ellers er det for dyrt i længden på varmt asfalt smiley

Kommentér på:
Hvordan ser jeg om dæk er helårsdæk?

Annonce