{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Garanti/reklamationsret på reperation. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Beklager hvis dette bliver meget kringlet.

Vi købte i maj 2012 en VW Transporter 2,5 TDI fra 2008 ved en forhandler. Den havde gået 130.000 på det tidspunkt.
Efter 5½ måned, og 12000km, begynder den at opføre dig mærkeligt, bruger olie, ryger sort, stinker af diesel, og det hele ender med at motoren skræller, tikker, og står til sidst af.
Jeg kontakter forhandleren, og han skifter motoren uden problemer, på garantien. Vi får en ombytter monteret der har gået 132000km. Ganske fin service.
Motoren bliver udskiftet september 2012.

Vi skriver nu Januar 2014 - og motoren har kørt 38000km siden ombytningen. Bilen skræller, ryger sort, går i nødprogram, stinker af diesel, tikker voldsomt, og min mekaniker siger at den er på nippet til at stå af.
Det halve års garanti som forhandleren giver på sådan en reperation er for længst udløbet, men vi befinder os jo stadig i den 2-årige reklamationsretsperiode.
Mit spørgsmål er derfor - hvordan er jeg stillet i forhold til om forhandleren vil fikse bilen for mig, gratis? Mit bedste argument er vel blot at man må gå ud fra at et motorskift, vil få bilen til at holde længere end knapt halvandet år..

Har kigger lidt på nettet, og kan se at jeg har bevisbyrden i forhold til reklamationsretten - men hvordan skal jeg bevise at motoren har været dårlig?

Note: Motor/bil er passet og plejet. Har aldrig manglet olie, eller et blevet pint. Den bruges som blomsterbil, så der har knapt været 500kg i lastrummet.

Håber at nogen har input til hvordan jeg skal forholde mig. Da jeg selv er lidt i vildrede.

Tak, og god dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti/reklamationsret på reperation.
Kommentér på:
Garanti/reklamationsret på reperation.

Annonce